نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 4:30 ق.ظ

چگونه فرهنگ شرکت بر بهره وری تأثیر می گذارد

چگونه فرهنگ شرکت بر بهره وری تأثیر می گذارد

طبق تحقیقات جدید Eagle Hill Consulting، تقریباً سه چهارم کارگران ایالات متحده (73 درصد) می گویند که فرهنگ در محل کارشان بر توانایی آنها برای انجام بهترین کارشان تأثیر می گذارد و 72 درصد نشان می دهد که فرهنگ باعث بهره وری و کارایی آنها می شود. همانطور که از طریق بیانیه مطبوعاتی به اشتراک گذاشته شد، 65 درصد دیگر از کارمندان می گویند فرهنگ بر توانایی آنها برای ارائه بهترین خدمات به مشتریان تأثیر می گذارد، در حالی که 64 درصد می گویند که باعث نوآوری و خلاقیت می شود. این تحقیق در حالی انجام می شود که گزارش هایی از فرهنگ های سمی همچنان در حال ظهور است و کارمندان بیشتری به محل کار باز می گردند.

هنگامی که از کارگران در مورد مهمترین عناصر فرهنگ سازمانی ایده آل سؤال شد، کارگران گفتند که احترام (74 درصد)، صداقت (57 درصد)، ثبات (55 درصد)، رفتار اخلاقی (53 درصد)، و رفاه کارکنان (51 درصد) است.

این یافته ها از نظرسنجی فرهنگی مشاوره ایگل هیل در سال 2023 است که توسط ایپسوس از 25 تا 28 ژوئیه 2023 انجام شد. این نظرسنجی شامل 1315 پاسخ دهنده از یک نمونه تصادفی از کارمندان در سراسر ایالات متحده بود.

ملیسا جزیور، رئیس و مدیر اجرایی شرکت مشاوره ایگل هیل، می‌گوید: «چندی پیش بود که کارمندان در طول استعفای بزرگ دسته‌جمعی از خانه بیرون می‌رفتند، عمدتاً از سازمان‌های خود، رفتار کارفرمایان و فرسودگی شغلی ناراضی بودند. “در حالی که روند اشتغال با نرم شدن اقتصاد تغییر کرده است، کارفرمایان نمی توانند اهمیت اساسی فرهنگ قوی را از دست بدهند. نه تنها به حفظ بهترین کارگران شما کمک می کند، بلکه یک فرهنگ سالم باعث اوج عملکرد، نوآوری و خدمات مشتری می شود.”

جزیور می‌گوید: «موفق‌ترین شرکت‌ها در مورد فرهنگ و رفاه کارکنان خود دارای برنامه جدی هستند. “فرهنگ شرکت فقط به طور جادویی اتفاق نمی افتد. رهبران باید فرهنگ شرکت خود را تعریف کنند، فرهنگ را مدیریت و نظارت کنند، و رفتارهایی را که می خواهند در سراسر نیروی کار ببینند مدل کنند. شما می توانید شرط بندی کنید که وقتی فرهنگ اولویت بالایی ندارد، یک شرکت است. رقابتی نیست، استخدام و فرسایش مشکلات مزمن هستند و مسائل مربوط به شهرت ظاهر می شود.”

یافته های بررسی تکمیلی به شرح زیر است:

• هنگامی که در مورد اینکه چه کسی بر فرهنگ سازمانی تأثیر می گذارد، سؤال شد، 86 درصد می گویند که این کار همکارانشان است، 79 درصد می گویند که رئیس آنها است، 75 درصد نشان می دهند که رهبران منابع انسانی هستند، و 69 درصد می گویند که این کار رهبری اجرایی است.

• اقداماتی که کارفرمایان می توانند برای ایجاد یک محل کار سالم انجام دهند شامل سرمایه گذاری در بهبود رفاه کارکنان (51 درصد)، پاسخگویی کارگران برای رفتار بد (46 درصد) و توسعه رهبری (42 درصد) است.

• هنگامی که صحبت از رفاه کارکنان می شود، تنها 30 درصد از کارگران می گویند که شرکت آنها تمرکز خود را در سال گذشته افزایش داده است. پنجاه و چهار درصد می گویند تمرکز بر رفاه کارکنان ثابت مانده است و 17 درصد می گویند تمرکز کمتری وجود دارد.

• وقتی از آنها پرسیده شد که در محل کار خود به چه کسی اعتماد دارند، 45 درصد از کارگران می گویند که به همکاران خود، 42 درصد به رئیس خود و تنها 13 درصد به رهبری اجرایی اعتماد دارند.

• سی و نه درصد از کارگران می گویند فرهنگ سازمانی آنها بهتر از بیشتر سازمان ها است و 10 درصد می گویند که بدتر است. پنجاه و یک درصد می گویند که فرهنگ آنها در مقایسه با سایر سازمان ها تقریباً یکسان است.

• هجده درصد از کارمندان می گویند که رفتار غیراخلاقی مشاهده شده در محل کار خود را گزارش کرده اند.

برای نکات مرتبط، این سه روش را برای بهبود فرهنگ محل کار و حفظ کارکنان بررسی کنید.

https://www.cleanlink.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *