نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 11:08 ق.ظ

راهنمایی برای آنچه مدیران میانی برای برتری نیاز دارند

راهنمایی برای آنچه مدیران میانی برای برتری نیاز دارند

12-27-23 -ربکا هاتون، تصاویر: alexsl/Getty Images; speedmanstudio/گتی ایماژ

جاش برسین، تحلیلگر جهانی منابع انسانی، اخیراً گفت: “در 25 سال گذشته، هرگز چنین سطوح پایینی از سرمایه گذاری و بلوغ در توسعه رهبری ندیده ام.”

این خبر ناامیدکننده‌ای برای میلیون‌ها مدیر میانی در سراسر جهان است – به‌ویژه زمانی که تحقیقات گارتنر به ما می‌گوید که مسئولیت‌های مدیریت میانی اخیراً در مقایسه با مسئولیت‌های افراد مشارکت‌کننده دو برابر شده است.

 به گفته شرکت مشاوره مدیریت Development Dimensions International، با این حال، سرمایه‌گذاری همچنان به طور نامتناسبی به سمت بالا و پایین نردبان رهبری فرستاده می‌شود، و کسانی که در وسط قرار دارند به‌طور خطرناکی بدون پشتیبانی می‌مانند. مطالعه دیگری نشان داد که مدیران دو برابر بیشتر از کارکنان غیرمدیریت به دنبال مشاغل جدید هستند.

همانطور که جولیا هربست از Fast Company اخیراً نوشت: “هیچ کس دیگر نمی خواهد یک مدیر میانی باشد.”

مدیران عامل در حال حاضر با مجموعه ای از مسائل مهم روبرو هستند. ما در تلاشیم تا بفهمیم فناوری‌های مخرب مانند هوش مصنوعی مولد چه معنایی برای کسب‌وکارهای ما خواهند داشت. برخی از ما پنج نسل را در محل کار مدیریت می کنیم. و ما در حال هدایت شرکت‌هایمان در زمان اختلافات سیاسی هستیم، که در سال 2024 انجام می‌شود، زمانی که شهروندان بیش از 50 کشور، که حدود نیمی از جمعیت جهان را نمایندگی می‌کنند، در انتخابات ملی رای خواهند داد.

تیم رایان، شریک ارشد در PricewaterhouseCoopers (PwC) ایالات متحده، می‌گوید در میان همه تغییرات، مدیران عامل باید یک ویژگی خاص را آشکار کنند: «بدون شک، کیفیت یا ویژگی شماره 1 که مدیران عامل باید داشته باشند، فروتنی است..

اشتباه نکنید، رایان پیشنهاد نمی کند که اکنون زمان فروتنی است. کاملاً برعکس – او احساس می‌کند که مدیران عامل باید در مواجهه با چالش‌ها جسورانه عمل کنند و اضافه می‌کند: «اگر برنامه‌ای جسورانه دارید، طبق تعریف، مایل به اشتباه هستید، و اینجاست که فروتنی به وجود می‌آید – تا مطمئن شوید که این اشتباهات را تشخیص می‌دهید. سریع و فورا آنها را تصحیح کنید.»

فروتنی و انعطاف پذیری دست به دست هم می دهند

یکی از مدیرانی که فروتنی را به ویژگی بارز سبک رهبری خود تبدیل کرده است، رید هستینگز نتفلیکس است. مدیرعامل سابق و رئیس کنونی غول استریمینگ در کتاب خود بدون قوانین: نتفلیکس و فرهنگ اختراع مجدد درباره اهمیت فروتنی صحبت می کند و می نویسد: «تواضع در یک رهبر و الگوی نقش مهم است. هنگامی که موفق شدید، به آرامی در مورد آن صحبت کنید، یا اجازه دهید دیگران آن را برای شما ذکر کنند. اما وقتی اشتباه می کنید، آن را واضح و بلند بگویید تا همه از اشتباهات شما درس بگیرند و از آن سود ببرند.» و در واقع، او در مورد تصدیق اشتباهات و اصلاح مسیر علنی بوده است. در میان سال پرفراز و نشیب 2022 برای صنعت استریم، نتفلیکس پس از سال ها مقاومت در برابر چنین حرکتی، یک ردیف اشتراک با پشتیبانی از تبلیغات اضافه کرد. من دو مذهب دارم: رضایت مشتری و درآمد عملیاتی. او در نوامبر 2022 به اندرو راس سورکین از نیویورک تایمز گفت: «شما درست می گویید که من به تاکتیک های تبلیغاتی برای ما اعتقاد نداشتم. و من در این مورد اشتباه کردم.»

به نظر می رسد این تغییر برای نتفلیکس نتیجه داده است. اخیراً رکورد تعداد مشترکین پولی را گزارش کرده است، با افزایش عضویت پشتیبانی شده توسط تبلیغات به 23 میلیون کاربر فعال ماهانه.

همسویی تیم کلیدی است

این ایده که مدیران عامل باید متواضع باشند، مفهوم جدیدی نیست و در واقع، بسیاری از مدیران، تواضع را به عنوان یکی از مهمترین ویژگی های یک رهبر، درست پس از استراتژیک بودن و اخلاقی بودن، رتبه بندی می کنند.

اما مدیران اجرایی نباید تصور کنند که فروتنی آنها به تنهایی منجر به تغییر سازمانی می شود. رایان از PwC بر نیاز به یک تیم رهبری تأکید می کند که تعهد مدیر عامل به اقدامات جسورانه را داشته باشد و مالکیت

اشتباهات و تلاش مجدد رایان می‌گوید: «وقتی به تغییراتی که در مورد آن صحبت می‌کنیم نگاه می‌کنید، داشتن تیمی همسو بسیار مهم است.

https://www.fastcompany.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *