نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

17 اردیبهشت 1403 4:38 ق.ظ

کارشناسان تولید در مورد ارزش مربیگری خود و مربیگری دیگران فکر می کنند.

کارشناسان تولید در مورد ارزش مربیگری خود و مربیگری دیگران فکر می کنند.

29 نوامبر 2023

  • Carl Livesay، مدیر کل، مرکوری پلاستیک MD

من از چندین مربی در طول سالهای کار و حرفه ام سپاسگزارم. من کمی از موضوع  در مورد سه موردی که واقعاً جالب بود به اشتراک می‌گذارم.

جک استوت یک مشاور کامپیوتر بود که با اولین شرکتی که من به عنوان برنامه نویس کامپیوتر در آن کار می کردم قرارداد داشت. از اینکه جک چقدر در مورد شرکت ما می‌داند تحت تأثیر قرار گرفتم و از او مشاوره شغلی خواستم. جک پیشنهاد داد که یک صنعت را انتخاب کنم و تا آنجا که می توانم در مورد آن بیاموزم. من تولید را انتخاب کردم. او همچنین پیشنهاد کرد در مورد صنایع مرتبط با صنعت تولید مانند توزیع، تکمیل، تدارکات و غیره بیاموزید.

راجر وولف (به تازگی درگذشته) صاحب یک مزرعه درخت کریسمس بسیار بزرگ در نزدیکی خانه ما در مریلند بود. راجر در مورد مردم به من یاد داد. به طور خاص، در مورد اینکه مردم چگونه فکر می کردند. او به من یاد داد که وقتی می توانی از هر فردی که ملاقات می کنی چیزی یاد بگیری و باید آن را هدف خود قرار دهی. راجر همچنین به من آموخت که در اعماق وجود، صرف نظر از ثروت یا موقعیتی که در زندگی دارند، همه می‌خواهند و شایسته آن هستند که با وقار، احترام و مهربانی با آنها رفتار شود. با همه خوب رفتار کن، حتی اگر با تو خوب رفتار نکنند. راجر یک تاجر بسیار موفق بود که همچنین یکی از سخاوتمندانه ترین افرادی بود که تا به حال ملاقات کرده اید.

من از 44 سال زندگی با همسرم، برندا، بسیار سپاسگزارم. او از زمانی که در دبیرستان با هم آشنا شدیم برای من مربی بوده است. برندا به من آموخته است که به دنبال خوبی در همه باشم و قضاوت نکنم. او مهربان ترین فردی است که من می شناسم، و همچنان به من می آموزد که فراتر از غمگینی های گاه و بیگاه نگاه کنم و به همه امید را بدهم. برندا بارها گفته است، شما چیزی در مورد آن شخص، زندگی یا مشکلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند نمی‌دانید و باعث می‌شود که فرد به آن واکنش نشان دهد یا پاسخ دهد. سعی کن بدترش نکنی توصیه برندا همیشه نشان دادن مهربانی است. ممکن است بهترین بخش از روز کسی باشد و ممکن است برای او یا یکی از نزدیکانش تفاوت بزرگی ایجاد کند.

  • بیل سیلینگو، معاون عملیات، پن کالر:

متأسفانه، من در زندگی حرفه‌ای خود با یک برنامه مربیگری رسمی مواجه بوده‌ام. تنها مواجهه من یک برنامه کوتاه مدت و بدون ساختار بود که منجر به جفت شدن من با یک مربی شد که فقط بر اساس نیاز سازمان درگیر بود. به این ترتیب، این تجربه به اندازه نتایجی که من از اتصالات شبکه درک کرده‌ام مفید نبود.

باز کردن پارادوکس نیروی کار تولیدی

چندین مؤسسه تولیدی ایالات متحده به فرمول هایی برای برنامه های نیروی کار رسیده اند که می تواند تأثیر ملی داشته باشد.

حتی بدون برنامه مربی رسمی، من معتقدم که شناسایی افراد معتمد داخلی و خارجی برای سازمان شما برای کسب بازخورد در مورد استراتژی، ارتباطات و آگاهی موقعیتی ضروری است، و من بیشتر پیشرفت شغلی خود را مدیون چنین روابطی می دانم.

دو کلید برای یک نتیجه موفقیت آمیز از روابط غیررسمی مربیگری وجود دارد. اول، باید با افراد درگیر کننده ای که موفقیت شما را به عهده دارند و مایل به ارائه حمایت، راهنمایی و مشاوره صریح بر اساس تجربیات شخصی خود هستند، ارتباط برقرار کنید. دوم، فرد باید پذیرای بازخورد انتقادی باشد. هر دو این کلیدها ساده به نظر می رسند. با این حال، همه با ارائه توصیه‌های چالش‌برانگیز راحت نیستند و همانطور که من با پیشرفت دوره تصدی خود دریافتم، باز بودن برای دیدگاه‌های جدید به مرور زمان سخت‌تر می‌شود. بنابراین، عاقلانه انتخاب کنید و مایل به تغییر باشید.

از میان تمام زمینه‌هایی که من بیشترین موفقیت را پیدا کرده‌ام، بازبینی ارتباطات کلیدی است، حوزه‌ای که من هنوز در طول سی سال حضورم در صنعت آن را کامل نکرده‌ام. داشتن توانایی بررسی آینده یا بحث پس از مرگ در مورد ارتباطات سازمانی، ارزش فوق‌العاده‌ای در حرفه‌ی من ایجاد کرده است که ثابت می‌کند آنچه در ذهن من واضح به نظر می‌رسد همیشه در همه سطوح سازمان طنین‌انداز نمی‌شود. داشتن برداشت‌ها و تفاسیر دیگر از این ارتباطات، رشد مداوم پیام‌ها را ممکن می‌سازد. توصیه من این است که از برنامه‌های مربیگری رسمی که به آن دسترسی دارید استفاده کنید یا اگر در دسترس نیست، شبکه خود را توسعه دهید تا امکان بازاندیشی و رشد را فراهم کنید.

  • بکی مورگان، رئیس، Fulcrum ConsultingWorks Inc.

در حین بررسی این سوال، مجبور شدم “رئیس واقعا خوب” را از “مربی” از “مدیری برتر مفید” تشخیص دهم. در حالی که از حمایت دسته اول و سوم برخوردار بوده ام، نمی توانم بگویم که مربی داشته ام. برای من، این اصطلاح به معنای هدایت با تجربه تری است که برای پشتیبانی در دسترس است و همچنین روابط را فراتر از استخدام شدن در همان سازمان ادامه می دهد.

من معتقدم که در هر سه دسته ای که در بالا ذکر شد خدمت کرده ام، اگرچه بدون شک کمتر از آنچه می توانستم برای برخی مفید بوده ام.

به عنوان یک مشاور استراتژی عملیات خوداشتغال برای بیش از 30 سال، با بسیاری از مدیران و صاحبان شرکت های تولیدی سطح متوسط و بالا کار کرده ام. بیشتر روزها این فرصت را داشته ام که افراد را در محیط های بلادرنگ مبتنی بر موقعیت راهنمایی کنم. من معتقدم که مربیگری یک رابطه حمایتی استراتژیک تر و کمتر فرصت طلبانه است. دوستی و همدلی ارزشمند است. منتورینگ متمایز است. این یک رابطه متعهدانه از توصیه های مفید و قابل اعتماد است، معمولاً برای یک فرد با تجربه کمتر.

من برای همیشه از روسای واقعا خوب و مدیران ارشد مفیدی که در طول حرفه ام تجربه کرده ام سپاسگزارم.

  • کارلوس تورس، رئیس صنعت 4.0 در کارخانه هوشمند 5G ایالات متحده، اریکسون

مربیانم ذهن من را به روی ایده های جدید باز کردند و به من اجازه دادند که شایستگی فردی آنها را برای خودم قضاوت کنم. روش آنها کاشت بذرهایی بود که کنجکاوی من را برانگیخت، به من فرصت هضم می داد، به من فضایی می داد تا مهارت ها را پیاده کنم و سپس با هم تأثیر را ارزیابی می کردیم. به لطف آنها، من توانستم خودم را به عنوان یک رهبر و متخصص در زمینه خود توسعه دهم. فراتر از توسعه مهارت های حرفه ای، مربیان من به من کمک کردند تا فرهنگ، سیاست و فرآیندهای داخلی سازمان را هدایت کنم. دانستن چگونگی پیمایش پیچیدگی سازمان برای موفقیت بسیار مهم است.

این آسان است که فکر کنید یک مربی باید یک سطح بالاتر یا یک مدیر اجرایی باشد، اما این همیشه درست نیست. هر چه بالاتر به نظر برسید، ایجاد یک رابطه مربیگری دشوارتر است. آنچه مهم است این است که تشخیص دهید که بهترین مربیان علاقه واقعی به مشاوره دارند، آنها به شما اهمیت می دهند و می توانند سبک ارتباطی خود را مطابق با نیازهای شما تطبیق دهند. اگر در تلاش برای یافتن یا به دست آوردن ارزش از مربیان هستید، از خود بپرسید: آیا شما کسی هستید که ارزش مربیگری را دارد؟ بهترین مربی ها مشتاق یادگیری، فعال، پاسخگو و به طور کلی کنجکاو هستند. فردی باشید که ارزش مربیگری را داشته باشد، کار را برای یافتن مربی مناسب انجام دهید و همیشه به خاطر هدیه مربیگری سپاسگزار باشید.

https://www.industryweek.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *