نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 9:56 ق.ظ

چگونه در طول استعفای بزرگ اعتماد به نفس برای نوآوری ایجاد کنیم

چگونه در طول استعفای بزرگ اعتماد به نفس برای نوآوری ایجاد کنیم

March 26th, 2022 -نویسنده: دکتر ایوانز بایا

آیا کارکنان شما در حال حاضر در محل کار احساس اعتماد به نفس می کنند؟ یا نگران این هستید که استعفای بزرگ ممکن است بر شرکت شما تأثیر بگذارد؟ این مراحل را انجام دهید تا مطمئن شوید که تمرکز شما بر نوآوری دلیل ماندن کارکنان است و نه دلیل ترک آنها.

دلایل زیادی در پشت استعفای بزرگ فعلی وجود دارد، اما ممکن است تعجب کنید که یکی از آنها نوآوری است.

بر اساس مقاله اخیر MIT Sloan Management Review، سطح بالای نوآوری در یک شرکت، پس از فرهنگ سمی و ناامنی شغلی، سومین عامل پیش بینی کننده اصلی جابجایی کارکنان است. طبق این مقاله، «شرکت‌های نوآورتر، از جمله اسپیس ایکس، تسلا، انویدیا و نتفلیکس، نرخ فرسایش بالاتری نسبت به رقبای خود را تجربه می‌کنند. این الگو به صنایع مبتنی بر فناوری محدود نمی شود، زیرا شرکت های نوآوری مانند گلدمن ساکس و ردبول نیز از گردش مالی بیشتری متحمل شده اند.

مقاله MIT نشان می دهد که یک فشار تهاجمی برای نوآوری مداوم می تواند در واقع تأثیر منفی بر سازمان و افراد آن داشته باشد. این برای ما که قدرت فرهنگ نوآورانه را درک می کنیم، خبر خوبی به نظر نمی رسد.

من گمان می‌کنم که این آمار نتیجه فرسودگی نوآوری است – عدم ارائه ابزارهای لازم به کارکنان برای اطمینان از نقش آنها در تداوم نوآوری. هنگامی که کارکنان برای نوآوری با چابکی و کارایی آموزش ندیده باشند، ممکن است احساس کنند قادر به کمک به شرکت در دیدار موفقیت آمیز آینده نیستند. این کمبود دانش، ابزار و منابع می تواند به فرسودگی نوآوری و کاهش اعتماد به نوآوری کمک کند.

غافلگیری از همه‌گیری COVID-19 بسیاری از سازمان‌ها را برای تغییرات آشفته بازار آماده نکردند، که احساسات کارکنان را تشدید کرد. حتی با گذشت دو سال از این اختلال، بسیاری از شرکت‌ها هنوز در تلاشند تا بفهمند که در حالی که عوامل همچنان در حال تغییر هستند، چه کاری انجام دهند.

برای مقابله با این امر، رهبران باید محیطی از اطمینان، قابلیت و اعتماد ایجاد کنند تا کارکنان آنها احساس کنند که می توانند در رشد شرکت مشارکت کنند. ایجاد اعتماد به نفس در نوآوری راه مهمی برای تقویت حفظ، روحیه کارکنان و موفقیت آینده افراد و سازمان است.

اطمینان نوآوری چیست؟

داشتن اعتماد به نوآوری به معنای درک این است که چگونه، کجا و چه زمانی می توانید به سازمان ارزش بیافزایید. تشویق می‌شوید راه‌هایی برای ایجاد ارزش جدید، رشد و غلبه بر چالش‌های فعلی بیابید.

برای یک کارمند، این به احساس شما هنگام آمدن به محل کار خلاصه می شود: آیا مشکلاتی را که با آن دست و پنجه نرم می کنید را درک می کنید؟ آیا اشتیاق و انگیزه لازم برای کمک به حل این مشکلات را دارید؟ آیا تیم ها یا منابعی برای کمک به برقراری ارتباط ایده های خود و ارائه راه حلی دارید که به بقا و رشد سازمان کمک می کند؟

رهبران شرکت باید باور داشته باشند که قادر به رونق در بازار هستند. آنها باید بدانند که استعداد، ابزار و دانش مناسب برای رسیدگی به رقابت را دارند.

عدم اعتماد به نوآوری باعث می شود که کارکنان احساس دلسردی و بی فایده بودن کنند و اغلب آنها را به دنبال یافتن جای دیگری برای کمک به مهارت های خود می کند. رهبران ممکن است ترک، تغییر صنایع یا کاهش خدمات را در نظر بگیرند – قرارداد بستن به جای توسعه، داشتن یک ذهنیت محدودیت به جای یک ذهنیت رشد.

بازسازی و حفظ اعتماد به نوآوری نیازمند اعتماد است. اعتماد داشته باشید که شرکت می‌داند به کجا می‌خواهد برود، که می‌توانید در خلق ارزش سهیم باشید و می‌توانید به دیگران – اعضای تیم و همکارانتان – برای همکاری برای ارائه آینده‌ای دلخواه تکیه کنید.

حتی در طول تغییر و عدم اطمینان مداوم، می توانید این عناصر را پرورش دهید تا شروع به ایجاد اعتماد، ایجاد اطمینان و تضمین آینده سازمان خود کنید. در اینجا چهار راه برای افزایش اعتماد به نوآوری وجود دارد:

یک مسیر روشن و استراتژیک به جلو ایجاد کنید

الان سازمان کجاست؟ کجا می رود و برای رسیدن به آنجا چه چیزی لازم است؟ رهبری باید در مورد استراتژی های کوتاه مدت و میان مدت شفافیت ارائه دهد. چشم انداز آینده سازمان باید به اندازه مراحل رسیدن به آن و منابع تخصیص یافته روشن باشد.

ذهنیت برنده شدن را در خود پرورش دهید

اینکه الان عقب هستید یا نه به این معنی نیست که در حال باخت هستید. اگر مسیر استراتژیکی را که در مرحله اول ترسیم کرده‌اید دنبال کنید، همچنان می‌توانید برنده شوید – و حتی پیش بروید. ایجاد این طرز فکر شامل پرورش جو چابکی و خلاقیت و اجازه دادن به کارکنان برای مشارکت در فعالیت های تعیین شده در استراتژی است.

سناریوی شکست را از روی میز بردارید

زمانی که شرکت‌ها ارزش بالایی برای بازگشت سرمایه ثابت قائل می‌شوند، خلاقیتی را که کارمندان می‌توانند ارائه دهند، زمانی که از شکست نمی‌ترسند، از دست می‌دهند. فضایی را برای ایده پردازی، آزمایشی که منجر به یادگیری می شود، در نظر بگیرید. لازم نیست هر ایده ای در خانه باشد.

تعریف رفتارهای پایدار برای آینده

اینجاست که اعتماد مطرح می شود. به این فکر کنید که این رفتارها چگونه باید باشد و چگونه در روز بروز می کنند. فعالیت‌های اعتماد خرد، به این معنی که شما چگونه با دیگران در روز درگیر می‌شوید

اساس ارتقای تعامل و اعتماد به نفس، کلیدی هستند.

این فعالیت‌ها می‌تواند شامل همکاری‌ها و جلسات تیمی، تجدید ساختار سازمانی با محوریت تیم و همکاری متقابل، تشویق ارتباطات مکرر و واضح و مهم‌تر از همه ایجاد فرهنگ آزمایش باشد. این به تیم ها اجازه می دهد تا با هم یاد بگیرند و با ارائه آنچه آموخته شده، حس حرکت رو به جلو را تقویت می کند. ایجاد فعالیت‌های اعتماد خرد در فرهنگ سازمان به کارکنان این امکان را می‌دهد تا ذهنیت‌های چابک را تمرین کنند و اعتماد نوآوری فردی را ایجاد کنند.

نوآوری نیازی به استعفای بزرگ ندارد. اعتماد به فعالیت‌های نوآورانه برای هر کارمند ضروری است و پیروی از این دستورالعمل‌ها می‌تواند فرهنگ نوآوران مطمئن را تشویق کند تا شما را از میان برهم‌ریزی عبور دهد.

درباره نویسنده

دکتر ایوانز بایا یک راهنمای بین المللی شناخته شده و قابل اعتماد برای رهبران تجاری و نوآوران است. او با استفاده از فرآیند 6 مرحله‌ای خود، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا ایده‌ها را شناسایی، تعریف، توسعه، تأیید، تجاری‌سازی و مقیاس‌بندی کنند تا کسب‌وکارها و افراد بتوانند یاد بگیرند، رشد کنند و شکوفا شوند.

https://innovationmanagement.se/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *