نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 1:29 ب.ظ

چگونه در برابر فرهنگ شلوغی مقاومت کنیم و سازنده تر باشیم

چگونه در برابر فرهنگ شلوغی مقاومت کنیم و سازنده تر باشیم

18 اکتبر 2023،  رت پاور-CEO Accountability Inc.، مربی اجرایی، میزبان تلویزیون پرفروش،

ساعات طولانی، کم خوابی و مقدار زیادی کافئین – اینها از نظر بسیاری از افراد، عناصر کلیدی موفقیت هستند. ما به خود می گوییم که هر چه بیشتر کار کنیم، کارهای بیشتری می توانیم انجام دهیم و موفق تر می شویم. این سیستم اعتقادی را شاید بتوان به بهترین نحو با عبارت «فرهنگ شلوغی» خلاصه کرد، که تقریباً در تمام جنبه‌های جامعه ما نفوذ کرده است، از روش کار گرفته تا نحوه برخورد ما با سرگرمی‌ها. فرهنگ شلوغی به کار سخت و مشغله مداوم پاداش می دهد که برای رشد شغلی و خودارزش کلی ضروری است، اما ارزش این را دارد که بررسی کنیم که آیا این رویکرد نتایجی را که ادعا می کند ایجاد می کند یا خیر.

مشخصه چندین سال گذشته گزارش‌های مداوم فرسودگی شغلی و عقب‌نشینی گسترده فرهنگی به چیزی است که بسیاری آن را تأکید بیش از حد بر بهره‌وری می‌دانند. آمریکایی‌ها اکنون ساعت‌های کمتری نسبت به قبل از همه‌گیری کار می‌کنند و بسیاری می‌گویند که برای تعادل بین کار و زندگی ارزش متفاوتی قائل هستند. روندهایی مانند «ترک بی سر و صدا» و «شغل دخترانه تنبل» نشان دهنده این تغییر است – دور از حداکثر کردن بهره وری به نفع اولویت دادن به مرزهای بهتر.

برای رایان کراونهولم، نویسنده کتاب، تله هجوم: راهنمای چگونگی انجام کارهای کمتر و ساخت بیشتر با کسب و کار شما، این تغییر مدت ها است که در راه است: «بسیاری متوجه شده اند که شلوغی بی امان تنها راه نیست. موفقیت بلندمدت مستلزم رویکردی جامع است که نه تنها کار، بلکه رفاه شخصی را نیز در بر می گیرد.

شلوغی کمتر، انجام بیشتر

کرونهولم خاطرنشان می کند که فرهنگ شلوغی هنوز در جهانی که به سمت تعادل بهتر بین کار و زندگی و سلامت کلی تغییر جهت می دهد، جایگاه خود را دارد. او می‌گوید سخت کوشی هنوز هم می‌تواند نتیجه دهد، اما ما باید برای رسیدن به یک هدف روشن تلاش کنیم. کراونهولم توضیح می‌دهد: «حرکت بی‌امان بدون جهت… می‌تواند منجر به فرسودگی شغلی شود و خلاقیت را خفه کند». «مقیاس‌ نمودن یک کسب‌وکار به تفکر استراتژیک، تفویض اختیار و گاهی اوقات یک گام به عقب برای ارزیابی مجدد و کسب وضوح نیاز دارد.»

کرونهولم تأکید می کند بهره وری واقعی مربوط به کار با هدف و نیت است و به معنای کار بی وقفه نیست. کراونهولم به عنوان کارآفرینی که اولین شرکت های خود را راه اندازی کرد، مجبور بود این درس را به سختی یاد بگیرد. دیدگاه او در مورد کار هوشمندانه‌تر پس از اینکه در یک تصادف بزرگ رخ داد، توسعه یافت و مجبور شد برای دوران نقاهت خود برنامه‌ریزی کند. او گفت: «مشخص شد که با وجود اینکه عملی بودن ارزشمند است، ایجاد کسب‌وکاری که می‌تواند حتی در غیاب فرد نیز پیشرفت کند، نشانه واقعی موفقیت پایدار است.

با این حال، یادگیری برنامه ریزی برای استراحت فقط برای موفقیت شغلی حیاتی نیست. برای رفاه ما و نحوه ارتباط ما با دیگران بسیار مهم است. Manoj Dias، یکی از بنیانگذاران Open و معاون Mindfulness، توضیح می دهد که “بدون استراحت، ما نمی توانیم عملکرد مطلوبی داشته باشیم… شما تمایل دارید که به صورت واکنشی عمل کنید زیرا [شما] اغلب با کورتیزول و آدرنالین کار می کنید.”

هنگام در نظر گرفتن بهترین روش برای دستیابی به این تعادل بین کار و استراحت، یک مدل جدید ممکن است مفید باشد. دکتر بریانا جنتیله پیشنهاد می کند تعادل کار و زندگی را به عنوان یک نسبت در نظر بگیرید، زیرا ممکن است با دقت بیشتری بر محدودیت های انرژی و زمان ما تأکید کند که باید به آنها احترام بگذاریم. او توضیح می دهد: «تعادل بین کار و زندگی مانند یک عمل دائمی دادن و گرفتن احساس می شود. “کار: نسبت استراحت به این معنی است که مقدار محدودی از کار و استراحت وجود دارد که یک فرد می تواند در یک روز، هفته و در طول عمر انجام دهد.” تنها از طریق واقع بین بودن با خود در مورد آنچه باید بدهیم، می توانیم با نیازهای واقعی بدن خود هماهنگ باشیم و پایداری واقعی ایجاد کنیم.

تنظیم کردن

علاوه بر کشمکش درونی برای یافتن تعادل، اغلب فشار بیرونی برای سازنده ظاهر شدن وجود دارد. کرونهولم خاطرنشان می‌کند که رسانه‌های اجتماعی در اینجا نقشی ایفا می‌کنند و نگران است که برخی از افراد جوان‌تر ممکن است به ویژه مستعد درونی کردن این پیام‌ها باشند.

دکتر جنتیل توضیح می دهد که انگیزه های طبیعی انسانی وجود دارد که به این نوع فشار همسالان اجازه رشد می دهد. او گفت: “به عنوان انسان، ما همیشه کارهایی را برای تایید و واکنش دیگران انجام می دهیم.” من فکر نمی‌کنم که مشغول شدن به بازیگری متفاوت باشد.»

دیاس نیز روندهای مشابهی را شاهد بوده است. او گفت: «تجلیل از مشغله را می‌توان مترادف با ارزش خود دانست. با این حال، او با وجود این چالش ها، روندهای مثبتی را می بیند. «نسل جوان با آگاهی بیشتر در مورد ذهنیت مثبت بزرگ شده است. من سلامت و فرسودگی شغلی دارم، بنابراین جای تعجب نیست که آنها در برابر فرهنگ شلوغی بیشترین مقاومت را دارند.»

با این حال، دیاس بر اهمیت مراقبت در تنظیم مجدد نگرش ما نسبت به کار تأکید می کند: «زندگی تمایل دارد رقصی بین هل دادن و کشیدن باشد. مواقعی وجود دارد که ما نیاز به تلاش و مولد بودن داریم و زمان هایی که باید کاهش سرعت و استراحت را در اولویت قرار دهیم، به خصوص برای اینکه بتوانیم در زمان مناسب دوباره برویم.

نکاتی بی دردسر برای موفقیت بلندمدت

اجتناب از کار بیش از حد و در عین حال حفظ موفقیت شغلی، حتی برای باتجربه ترین متخصصان نیز یک چالش است. کرونهولم به چند استراتژی کلیدی اشاره می کند که در طول حرفه کارآفرینی او برای او مفید بوده است: «با ارزیابی مجدد ذهنیت خود شروع کنید. بدانید که زمان شما بسیار ارزشمند است و باید بهینه شود. در مرحله بعد، فرآیندهای کسب و کار خود را بررسی کنید و مناطقی را که می‌توانند خودکار یا تفویض اختیار شوند، شناسایی کنید. از فناوری و ابزارهایی استفاده کنید که می توانند عملیات را ساده کنند. وظایف را اولویت بندی کنید و بر روی فعالیت های پر تاثیر تمرکز کنید. و مهمتر از همه، برای استراحت منظم برنامه ریزی کنید. به یاد داشته باشید، این در مورد سخت تر کار کردن نیست. این درباره هوشمندتر کار کردن است.»

دکتر جنتیل به مدیران و کسانی که در محل کار قابل مشاهده هستند پیشنهاد می کند که مرزهای سالم را الگوبرداری کنند: «من با نمونه بودن تشویق می کنم. آخر هفته ها کار نمی کنیم. ما جلسات را به موقع پایان می دهیم، حتی زودتر. جدول زمانی ما واقع بینانه است، نه آرمان گرایانه.» او خاطرنشان می کند که نشان دادن ارزش های محل کار فقط به بهره وری کلی کمک نمی کند. این نیز یک موضوع ایمنی و مسئولیت است. ما با جوانان کار می کنیم – به معنای واقعی کلمه نمی توانیم شلوغ کنیم یا همان پیام ناامنی را ارسال می کنیم که آنها در دنیای دیجیتال می بینند و می شنوند هر کجا که می روند.”

مبارزه با نگرش متقاعدکننده فرهنگ شلوغی یک فرآیند مداوم در سراسر صنایع در جهان کار است – و می تواند در برخی از بخش ها مشکلی باشد. اما، دیاس معتقد است “بازده بازگشت سرمایه در مورد تجاری ساده است.” او گفت که محل های کاری که از فرهنگ بهره وری صرف نظر می کنند، «بهره وری و کیفیت بهبود یافته را از طریق کاهش خطاها و هزینه ها تجربه خواهند کرد. افزایش رفاه کارکنان؛ خلاقیت و نوآوری بیشتر [و] فرهنگ محیط کار مثبت.”

https://www.forbes.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *