نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 1:26 ب.ظ

ایجاد مدلی برای صنعت خمیر و کاغذ مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست

ایجاد مدلی برای صنعت خمیر و کاغذ مقرون به صرفه و سازگار با محیط زیست

5 مارس 2024 -توسط کارینا اولسون، شورای تحقیقات سوئد-اعتبار: فناوری و نوآوری محیطی (2024

تصفیه هوازی پساب های صنعتی حاصل از صنایع خمیر و کاغذ گران ترین مرحله تصفیه در فرآیند تصفیه است. تحقیقات جدید منتشر شده در Environmental Technology & Innovation نشان می‌دهد که چگونه تصفیه فاضلاب حاصل از تولید خمیر می‌تواند با پیش‌بینی نرخ انتقال اکسیژن و در نتیجه ایجاد راهی برای تنظیم هوادهی انرژی کارآمدتر شود.

کمال رزک، مدرس ارشد سیستم های محیطی و انرژی می گوید: «مطالعه منتشر شده ما در مورد تجزیه و تحلیل اکسیژن رسانی آب به منظور پیش بینی نرخ انتقال اکسیژن بسته به غلظت سورفکتانت ها در آب است. این مطالعه بر روی سورفکتانت اسید لوریک، که یک ماده رایج در آب های آلوده از صنعت خمیر و کاغذ است، تمرکز دارد.

بدون دانش کافی از میزان انتقال اکسیژن، خطر هوادهی بیش از حد آب وجود دارد که هزینه های عملیاتی را در نتیجه افزایش تقاضای انرژی در سیستم هوادهی افزایش می دهد. خطر دیگر هوادهی ناکافی است که منجر به تصفیه ناکافی و در نتیجه محدود شدن تولید می شود.

Wamei Lin، مدرس ارشد در سیستم‌های محیطی و انرژی، می‌گوید: «ما یک مطالعه آزمایشگاهی و عددی ترکیبی انجام داده‌ایم که در آن اکسیژن‌سازی بر اساس جریان‌های مختلف هوا و غلظت‌های اسید لوریک در مقیاس آزمایشگاهی اندازه‌گیری شده است. تغییرات در اندازه حباب تجزیه و تحلیل شده و به عنوان ورودی برای مدل شبیه سازی استفاده شده است.”

مدل برای تصفیه بهینه

محققان یک مدل محاسباتی عددی را توسعه داده‌اند تا بتوانند نرخ انتقال اکسیژن را بر اساس جریان هوا، غلظت اسید لوریک و در نتیجه اندازه حباب نماینده پیش‌بینی کنند. این مدل می‌تواند نرخ انتقال اکسیژن آب تمیز را در جریان‌های هوای کم و غلظت‌های پایین اسید لوریک پیش‌بینی کند.

رزک می‌گوید: «فاضلاب‌های صنایع خمیر و کاغذ بر اساس الزامات زیست‌محیطی سخت‌گیرانه پاک‌سازی می‌شوند و عامل مهم در فرآیند تصفیه هوادهی است. “اگر به اندازه کافی هوادهی نکنید، تصفیه در حد استاندارد نخواهد بود و باید سرعت تولید را کاهش دهید. به لطف یافته های تحقیقاتی ما، می توان از توقف تولید جلوگیری کرد که برای صنعت خمیر و کاغذ اهمیت اقتصادی زیادی دارد..”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *