نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 8:09 ب.ظ

هوش مصنوعی به درمان های بهتر و جدید سرطان کمک می کند

هوش مصنوعی به درمان های بهتر و جدید سرطان کمک می کند

سوزان رابرتسون=18 ژانویه 2024

مطالعه‌ای که منتشر شده نشان می‌دهد که ابزار هوش مصنوعی جدیدی که برای پیش‌بینی زمان مقاومت سرطان در برابر شیمی‌درمانی استفاده می‌شود، می‌تواند راه را برای درمان‌های پیشگامانه هموار کند.

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو از یک الگوریتم یادگیری ماشینی برای بررسی نحوه واکنش تومورها به داروها استفاده کردند.

این تیم با استفاده از مدل خود برای بررسی سرطان دهانه رحم، که در آن حدود 35 درصد از تومورها به درمان پاسخ نمی دهند، با موفقیت شناسایی کردند که تومورها چه زمانی به درمان ها پاسخ می دهند. این یک پیشرفت بزرگ است زیرا تکثیر DNA، بخشی از تقسیم سلولی طبیعی، پیچیده است و اکثر شیمی‌درمانی‌ها مکانیسم‌ها را مختل می‌کنند.

دکتر Trey Ideker، استاد گروه پزشکی در UC San Diego of Medicine گفت: صدها پروتئین در ترتیبات پیچیده با هم کار می کنند تا DNA را تکثیر کنند. جهش در هر بخشی از این سیستم می تواند نحوه پاسخ کل تومور به شیمی درمانی را تغییر دهد.

علاوه بر پیش‌بینی پاسخ‌ها به درمان، این مدل همچنین به دانشمندان اجازه می‌دهد تا تصمیم‌گیری را در پیش‌بینی‌ها درک کنند.

ایدکر می‌افزاید: «پرده‌برداری از فرآیند تصمیم‌گیری یک مدل هوش مصنوعی بسیار مهم است، گاهی اوقات به اندازه خود پیش‌بینی مهم است. ما خوشبین هستیم که مدل ما نه تنها در بهبود درمان کنونی سرطان، بلکه در پیشگامی درمان‌های جدید نیز کاربردهای گسترده‌ای داشته باشد.»

این مطالعه  در Cancer Discovery منتشر شد.

https://www.innovatorsmag.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *