نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 6:01 ق.ظ

ادعای Xpeng چین درباره آخرین مدل EV این شرکت که می تواند “تغییر دهنده بازی” باشد.

 

ادعای Xpeng چین درباره آخرین مدل EV این شرکت که می تواند "تغییر دهنده بازی" باشد.

5 ژانویه 2024 -شیلا چیانگ-شرکت چینی خودروهای الکتریکی Xpengبه CNBC گفت که مدل جدید X9 آن می تواند یک “تغییر بازی” برای صنعت باشد.

Xpeng EV هفت  نفره بزرگ X9 را در 1 ژانویه عرضه کرد، خودرویی که بر اساس معماری SEPA2.0 آن برای بازار چین ساخته شده است. قیمت سری X9 بین 359,800 یوان تا 419,800 یوان (حدود 50,360 تا 58,760 دلار) با تحویل فوری است.

برایان گو، نایب رئیس و رئیس مشترک Xpeng در مصاحبه ای اختصاصی با Emily Tan از CNBC گفت: “برای X9، ما در واقع پیش بینی می کنیم که این یک تغییر بازی برای بخش خودروهای الکتریکی باتری برای MPV ها (وسایل نقلیه چند منظوره) باشد.

گو گفت: «ما معتقدیم که این می‌تواند پرفروش‌ترین در رده خود باشد… زیرا فکر می‌کنم که دارای فناوری و طراحی بسیار نوآورانه و همچنین هندلینگ برتر، فناوری رانندگی هوشمند پیشرو در صنعت است – که در یک محصول بسیار زیبا طراحی شده است.»

طرح جدید Xpeng به عنوان چندین بازیکن داخلی EV مانند Nio انجام می شود.

هواوی و Zeekr اخیراً خودروهای الکتریکی جدیدی را معرفی کردند. حتی شرکت چینی لوازم الکترونیکی مصرفی شیائومی اولین خودروی برقی خود را برای رقابت در بازار عرضه می کند.

Xpeng برنامه های بلندپروازانه ای برای عرضه فناوری کمک راننده در چین تا پایان سال گذشته و در اروپا تا پایان سال 2024 ارائه کرده است.

سازنده چینی EV همچنین در 2 ژانویه با Guangdong Huitian برای تولید، توسعه و فروش وسایل نقلیه پرنده، که در آن Xpeng تحقیق و توسعه، خدمات مشاوره فناوری و خدمات نمایندگی فروش را به Guangdong Huitian ارائه می‌کند، قرارداد همکاری منعقد کرد.

گو گفت: «پیش‌بینی می‌کنیم که در سال 2024 بسیار سریع‌تر از رشد صنعت رشد کنیم و این بدان معناست که می‌توانیم سهم بازار خود را گسترش دهیم.» وی افزود که شرکت به دنبال افزایش حاشیه سود با مقیاس بیشتر و ترکیب محصول بهتر است.

گو گفت: X9 یک محصول با حاشیه سود بسیار بالا برای ما خواهد بود.

رقابت در بازار خودروهای برقی چین، با BYD، Li Auto در حال تشدید است و جیلی در میان تعداد کمی از بازیکنانی که به اهداف فروش سالانه خود رسیده اند.

Xpeng و Nio از جمله کسانی بودند که اهداف خود را از دست دادند.

Xpeng در سال 2023 در مجموع 141601 دستگاه را تحویل داد که نسبت به سال گذشته 17 درصد افزایش داشته است. همانطور که رسانه های محلی گزارش دادند، این کمتر از هدف شرکت برای تحویل 200000 وسیله نقلیه برای سال بود.

وینسنت سان، تحلیلگر مورنینگ استار در یادداشتی در 16 نوامبر در مورد Xpeng گفت: «تمرکز سرمایه گذاران [برای سال 2024] این است که آیا شرکت می تواند با راه اندازی های جدید حرکت مناسب تحویل را حفظ کند و سودآوری را در یک محیط قیمتی چالش برانگیز بهبود بخشد.

گو به بازار خودروهای برقی چین در سال 2024 با وجود چالش‌ها خوشبین است و می‌گوید که «2024 سال بسیار رقابتی خواهد بود» با معرفی مدل‌ها و برندهای جدید.اگر به نرخ نفوذ نزدیک به 40 درصد در سه ماهه چهارم نگاه کنید، من فکر می کنم که بخش خودروهای برقی در چین در سه ماهه چهارم با سرعت بسیار بالایی به پایان رسید.

گو گفت: پایان سال 2023، که نقطه بالایی است که در صنعت دیده‌ایم. بنابراین همه اینها به یک حرکت قوی اشاره دارد.»

طبق گزارش TrendForce، ضریب نفوذ خودروهای انرژی جدید چین برای اولین بار در نوامبر از 40 درصد فراتر رفت و تا سال 2024 “رشد خوش بینانه” پیش بینی می شود.

گو گفت: “من فکر می کنم ما همچنان شاهد تعدادی از کاتالیزورهایی خواهیم بود که باعث رشد بازار خودروهای با انرژی جدید می شوند، بدیهی است که فناوری، راه اندازی محصول، و همچنین تبدیل مداوم از موتورهای احتراق داخلی به خودروهای انرژی جدید.” .

  رده انرژی جدید شامل منابع انرژی الکتریکی و پلاگین هیبریدی می شود.

او افزود: «اما برای رقابتی بودن، من فکر می‌کنم که ما هنوز باید روی متمایز کردن فناوری نوآورانه و همچنین حفظ یک مزیت رقابتی بسیار قوی از نظر هزینه با مقیاس و همچنین نوآوری‌های فناوری تمرکز کنیم.»

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *