نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 9:46 ب.ظ

کلیسای کینگز کالج بریتانیا، و تامین انرژی خورشیدی

کلیسای کینگز کالج بریتانیا، و تامین انرژی خورشیدی

15 دسامبر 2023 -توسط ویلیام ادواردز

نمازخانه کینگز کالج دارای بزرگترین طاق فن در اروپا و آکوستیک استثنایی است.بر فراز خیابان‌های تاریخی کمبریج در شرق انگلستان، نصب پنل‌های خورشیدی بر فراز کلیسای کینگز کالج، برجسته‌ترین مکان دیدنی دانشگاه مشهور جهان، هیجان و جنجال برانگیخته است.

افزودنی سازگار با محیط زیست به ساختار گوتیک با قدمت شش قرن – قدیمی ترین بخش باقی مانده از مشهورترین کالج از 31 کالج دانشگاه کمبریج – نگهبانان میراث فرهنگی را در مقابل طرفداران پایداری زیست محیطی قرار داده است.

شورای شهر کمبریج و اسقف نشین کلیسا، علی رغم مخالفت مقامات برنامه ریزی محلی و Historic England، نهاد عمومی مسئول بناهای معروف و قدیمی، مجوز حدود 500 پنل فتوولتائیک را صادر کردند.

این سازمان، از جمله، استدلال می‌کرد که این طرح «زیبایی کلیسا را به خطر می‌اندازد»، در حالی که کمیته برنامه‌ریزی خود شورا گفت که «اصالت و یکپارچگی» ساختمان را که درجه یک فهرست شده است، از بین می‌برد.

رتبه درجه 1 به سازه هایی با اهمیت استثنایی ملی، معماری یا تاریخی داده می شود و از آنها محافظت بیشتری می کند.

این کلیسای کوچک که توسط پادشاه هنری ششم در سال 1441 تأسیس شد، یکی از بهترین نمونه‌های معماری گوتیک انگلیسی متاخر به حساب می‌آید که به خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگ‌آمیزی قرن شانزدهمی، صفحه چوبی چوبی و طاق‌های بادبانی فوق‌العاده‌اش مشهور است.این مکان که هنوز یک عبادتگاه فعال است، میزبان مراسم سرود سالانه شب کریسمس است که از تلویزیون بی‌بی‌سی پخش می‌شود و قدمت آن به بیش از یک قرن می‌رسد.اما شورای شهر و اسقف الی کلیسای انگلستان تصمیم گرفتند نگرانی ها را نادیده بگیرند و به این نتیجه رسیدند که منافع عمومی صفحات خورشیدی بیشتر از آسیب احتمالی آنهاست.

استفان چری، رئیس کلیسای کوچک به خبرگزاری فرانسه گفت: «وقتی شروع به فکر کردن به جوانان و آینده آنها می کنید، باید بحران آب و هوا را واقعاً جدی بگیرید.و بنابراین برای من، این یک فرصت فوق‌العاده است که این دو چیز را با هم ازدواج کنم – سنت و رسمی بودن عقب مانده و آینده برای انسان‌ها.

نبرد بر سر پانل ها پس از آن شروع شد که کالج کینگز تصمیم گرفت سقف سربی کلیسا از طول عمر طبیعی خود فراتر رفته و دیگر ضد آب نیست.کار مرمت سال گذشته آغاز شد، اما مجوز برای نصب 438 پنل خورشیدی در هر دو نمای سقف شمالی و جنوبی تا فوریه صادر نشد.

کالج سقف نمازخانه را به عنوان تنها بزرگترین فرصت بالقوه برای تولید برق تجدیدپذیر در سایت خود شناسایی کرد.438 پنل خورشیدی روی سقف نمازخانه از روی زمین قابل مشاهده نخواهد بود.پس از نصب کامل، پانل ها 123000 کیلووات ساعت برق در سال تولید خواهند کرد که 5.5 درصد از نیاز برق سالانه کالج را تامین می کند.

جیلیان تت، استاد کالج کینگ، گفت که این پروژه منحصر به فرد لحظه ای تاریخی برای کلیسای کوچک و میراث معماری بریتانیا بود.

او گفت: «این تنها یک گام در مسیر به سمت انرژی پاک تر و سبزتر است، اما نمادی قوی و الهام بخش از تعهد ما به نگهبانان خوب محیط زیست است.اما منتقدان تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

جان نیل، رئیس مشاوره توسعه در Historic England به خبرگزاری فرانسه گفت: «کلیسای کالج کینگز یکی از مشهورترین ساختمان‌های انگلستان است.

“این یک شاهکار معماری اواخر قرون وسطی است و به طور گسترده ای از آن استقبال می شود.

از نظر ما، پوشاندن سقف‌ها با پنل‌های خورشیدی که بسیار بازتابنده هستند، عنصر بسیار ناهماهنگی را معرفی می‌کند.

نیل خاطرنشان کرد، اگرچه پانل ها از روی زمین چندان قابل مشاهده نیستند، اما در نماهای سقف و خط افق کالج ظاهر می شوند و بر نحوه قدردانی از کلیسا تأثیر می گذارند – به ویژه در نور خورشید.ما واقعا مخالف انجام کاری در مورد تغییرات آب و هوایی نیستیم. ما فقط بسیار مشتاقیم که این کار با دقت انجام شود.”

دیوید ابوالفیا، استاد بازنشسته تاریخ مدیترانه در دانشگاه، در زمان تصمیم گیری مقاله ای در مجله محافظه کار The Spectator نوشت و این انتخاب را به سخره گرفت.او متولیان کلیسا را به عدول مذهبی متهم کرد و استدلال کرد که  پانلها “در بافت بیرونی یکی از خارق‌العاده‌ترین ساختمان‌های بریتانیا در جای خود قرار ندارند”.

او نوشت: «تغییر سقف نمازخانه برای دستاوردهای کوچک و رضایت از انجام یک ژست بیشتر به ضرر می رسد تا مفید.

پیش بینی می شود تعمیرات اساسی سقف تا پایان آذرماه به پایان برسد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *