نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 6:44 ب.ظ

چگونه یک شرکت مدیریت دارایی چارچوب جدیدی برای ESG اتخاذ کرد

چگونه یک شرکت مدیریت دارایی چارچوب جدیدی برای ESG اتخاذ کرد

19 دسامبر 2023-هاکیونگ کیم-Rawpixel  آی استوک- گتی ایماژ

سرمایه‌گذاری ESG، که بر معیارهای زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیت شرکتی در هنگام ایجاد یک سبد سرمایه‌گذاری تاکید می‌کند، مدت‌هاست که با عدم شفافیت و معیارهای متفاوت در شرکت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند و ارزیابی تأثیر سرمایه‌گذاری‌ها را برای سرمایه‌گذاران دشوار می‌کند.

اکنون، مدیر دارایی Newday Impact Investing، مستقر در سانفرانسیسکو، معتقد است که استفاده از آنچه آن را چارچوب مزایای زیست محیطی (EBF) یا «معماری بازار مشترک» می‌نامد، می‌تواند راه جدیدی را در سرمایه‌گذاری اجتماعی ارائه دهد. نیودی، که بر پورتفولیوهای مسئولیت‌پذیر از نظر زیست‌محیطی و اجتماعی تمرکز دارد، استدلال می‌کند که EBF نسبت به سرمایه‌گذاری سنتی ESG، نمای کلی‌تری از تأثیر واقعی یک کسب‌وکار ارائه می‌دهد.

EBF توسط داگلاس گایتون، یکی از بنیانگذاران The Lexicon، یک سازمان غیردولتی که تلاش می کند به چالش های زیست محیطی ایجاد شده توسط صنعت کشاورزی بپردازد، ایجاد شد. EBF شش عنصر، هوا، آب، تنوع زیستی، خاک های سالم، برابری و کربن را در نظر می گیرد و یک مدل کل نگر ایجاد می کند که سرمایه گذاران می توانند از آن برای سنجش جنبه اجتماعی ارزیابی اثرات استفاده کنند.

Newday Impact EBF را در اکتبر تصویب کرد، و آن را به اولین مؤسسه‌ای تبدیل کرد که از «معماری بازار مشترک» در فرآیند سرمایه‌گذاری خود استفاده کرد و چارچوبی را در سراسر سبدهای اختصاص داده شده به اقیانوس‌ها و کربن آبی (یا کربن جذب شده توسط اکوسیستم‌های اقیانوسی و ساحلی جهان) به کار برد.

یکی از چالش‌ها این بوده است که یک دسته کامل از چارچوب‌های مختلف [ESG] وجود دارد. اما همه آنها اغلب حتی از سازمانی [به] سازمان دیگر بسیار پیچیده هستند، زیرا تفاسیر تأثیر بسیار بسیار متفاوت است.» در همین حال، EBF “به دنبال ارائه چارچوبی برای یک استاندارد زیست محیطی یکپارچه است.”

اعمال چارچوب

هسکه می‌گوید در حال حاضر، چارچوب EBF یک «نمره» تجمعی ایجاد نمی‌کند.

هسکه می‌گوید: «من فکر می‌کنم در این محیط ESG، ارائه چیزی که یک نمره آلفا یا عددی آلفا است، مضر است، زیرا مردم در مورد آن نمره فرضیات برای خود می‌کنند. به گفته هسکه، اشکال این است که یک امتیاز همه جانبه نمی تواند تفاوت های ظریف و تأثیرات متفاوت یک پروژه را در مناطق مختلف جغرافیایی نشان دهد.

شرکت مراقبت های بهداشتی McKesson

به عنوان مثال، یکی از دارایی های نیودی پس از اعمال معیارهای EBF برای ارزیابی کسب و کار است. با استفاده از این معیارها، ارائه‌دهنده دارو و تجهیزات پزشکی چگونه ظاهر شد:

     کربن: McKesson چندین هدف مبتنی بر علم (SBTi) را تعیین کرده است، از جمله: کاهش انتشار گازهای گلخانه ای (GHG) در محدوده 1 و 2 تا 50٪ تا سال 2032 نسبت به سال پایه 2020. تا سال 2027، هدف این است که 70 درصد از تامین کنندگان McKesson (بر اساس هزینه اندازه گیری شده)، اهداف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای مورد تایید SBTi خود را داشته باشند.

     Equity: Newday مشخص کرد که 36٪ اعضای هیئت مدیره زن و 36٪ افراد رنگین پوست هستند. زنان ریاست سه کمیته از پنج کمیته هیئت مدیره را بر عهده دارند. در سال 2022، بنیاد McKesson یک کمک مالی 500 هزار دلاری به پارکلند هلث برای حمایت از مرکز بهداشتی جدید RedBird که تعداد زیادی از بیماران از جوامع محروم دارد، اعطا کرد.

     خاک های سالم: در سال 2023، کاهش فاکتور برای بیش از 13500 حساب مشتری منجر به صرفه جویی سالانه 20.5 میلیون دلار، حذف 116 تن کاغذ و 112 تن انتشار دی اکسید کربن (CO2) و صرفه جویی در 2784 درخت شد.

     تنوع زیستی: پروژه آزمایشی بخش دارویی برای صورتحساب بدون کاغذ باعث صرفه جویی بیش از 51000 برگ کاغذ در روز و انتشار سالانه 64.7 تن CO2 شد.

     آب: رهبری در طراحی انرژی و محیطی (LEED) و مناطق استاندارد ساختمان چاه در دفاتر و مراکز توزیع McKesson در نظر گرفته شده است.

     هوا: تمرکز شرکت بر بسته بندی پایدار و کاهش زباله در دفاتر، انبارها و مراکز توزیع است. تخمین زده می شود که این تلاش سالانه نزدیک به 60 میلیون جعبه مقوایی، معادل 400000 درخت را از بین ببرد. در سال 2021، آنها 79 درصد ضایعات کل شرکت و 49 درصد یا 131400 تن ضایعات خرده فروشی مواد غذایی را از محل های دفن زباله کم کردند و از 825427 تن تخمین زده شده CO2e در هوا جلوگیری کردند.

به گفته هسکه، بررسی سرمایه‌گذاری‌ها از طریق منشور EBF، بازارهای کربن را از طریق دیدگاهی متنوع‌تر از تأثیر پروژه‌ها گسترش می‌دهد. بازارهای کربن به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا با استفاده از طرف‌های دیگر شرکت‌هایی که انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند، اعتبارات کربن را برای کمک به جبران انتشار گازهای گلخانه‌ای خود معامله کنند. با این حال، به خاطر داشته باشید که بازارهای افست کربن برای پروژه‌های «اعتبار بیش از حد» و طرح‌های جبران ناکافی مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

یک “کتابخانه” مشترک

هسکه می‌گوید هدف EBF ایجاد یک کتابخانه اندازه‌گیری، گزارش و تأیید (MRV) است که سرمایه‌گذاران بتوانند در تصمیم‌گیری‌های زیست‌محیطی خود به آن دسترسی داشته باشند.

“در نهایت، چند سال بعد … کسی می تواند وارد شود و بخشی را پیدا کند که بیشتر از همه به آن علاقه دارد.

به طور مستقیم با کاری که انجام می دهند مرتبط است و نمونه ای از آن را پیدا می کند.

هسکه نیوزدی معتقد است EBF یک فرآیند MRV چند مرحله‌ای از قبل موجود را اتخاذ می‌کند، که انتشار گازهای گلخانه‌ای را به عنوان مبنایی برای صدور اعتبار کربن می‌سنجد و نگاه جامع‌تری فراتر از کربن ارائه می‌کند.

Lexicon در نظر دارد “EBF Commons” را در سال 2024 راه اندازی کند، که آن را “یک دست دادن دیجیتالی برای کره زمین که زبان مشترک را در بازارهای کربن، [مسئولیت اجتماعی شرکتی] و گزارش ESG تقویت می کند” و سرمایه گذاری ها و سازمان های دولتی را تجزیه و تحلیل می کند. شرکت‌های درون مشترکات به یک نهاد تصمیم‌گیری جمعی برای هدایت مقررات و افزایش قابلیت همکاری در بازارهای کربن تبدیل خواهند شد.

با گذشت زمان، Newday قصد دارد EBF را در پروژه های سهام خصوصی خود نیز اعمال کند. هسکه و گایتون همچنین به دنبال ترکیب بلاک چین و یادگیری ماشینی در روش ساخت سرمایه گذاری EBF بوده اند که می تواند به نتیجه گیری از پایگاه های داده در مقیاس افزایش یافته کمک کند. هسکه همچنین در حال بررسی جمع‌آوری داده‌هایی درباره رفتار مشتری است که می‌تواند «نمایه همسویی ارزش‌ها» را از طریق دسته‌های جمعیتی گسترده‌تر ایجاد کند.

هسکه فکر می‌کند در نهایت، EBF می‌تواند راه‌حل‌های مبتنی بر بازار را رهبری کند، و به توضیح تأثیر آن به مشتریان کمک می‌کند «به‌گونه‌ای که احساس نمی‌شود یک تکلیف خانه باشد».

هسکه گفت: «این یک ابزار بسیار بسیار قدرتمند است تا مردم را بیشتر درگیر درک قدرت سرمایه‌شان، شرکت‌ها، پروژه‌ها، شرکت‌های خصوصی و حتی کمک‌های خیریه‌شان به سازمان‌های غیرانتفاعی کند».

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *