نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 12:07 ق.ظ

از هر 3 اروپایی، 1 نفر حق بیمه بالای خودروهای الکتریکی را پرداخت نمی کند

از هر 3 اروپایی، 1 نفر حق بیمه بالای خودروهای الکتریکی را پرداخت نمی کند

22 دسامبر 2023-وسیله نقلیه الکتریکی، خودروی برقی ممتاز-© shutterstock/Supamotionstock.com

یک مطالعه پایان سال که توسط Escalent انجام شد نشان داد که از هر سه اروپایی یک نفر (34٪) مایل به پرداخت حق بیمه بالای خودروی برقی نسبت به خودروی بنزینی نیست.

این گزارش همچنین نشان داد که این یک مسئله خاص در آلمان و اسپانیا است، جایی که تقریباً نیمی از خریداران خودروهای جدید (45٪) انتظار دارند که هزینه یک خودروی برقی در مقایسه با 31 خودروی جدید بنزینی کمتر یا برابر باشد.

این یکی از یافته‌های کلیدی مطالعه سالانه EVForward Europe شرکت Escalent در تجزیه و تحلیل داده‌ها و مشاوره بازار است که سالانه بیش از 10000 مصرف‌کننده در سراسر فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا و بریتانیا را که قصد خرید خودرو در پنج سال آینده را دارند بررسی می‌کند.

علیرغم اینکه اکثر دارندگان خودروهای برقی به طور کلی از تجربه خود راضی هستند، بخش خودروهای الکتریکی به طور فزاینده ای به عنوان یک کار در حال پیشرفت در نظر گرفته می شود.

افراد کمتری در سال جاری، 36 درصد، در مقایسه با 42 درصد در مطالعه 2022، احساس می کنند که خودروهای الکتریکی آینده خودروسازی هستند.

این تضعیف احساسات مثبت در مورد آینده خودروهای الکتریکی به ویژه در اسپانیا، ایتالیا و فرانسه مشهود است. تصور غالب 40 درصد از اروپایی ها از خودروهای الکتریکی در حال حاضر این است که ایده جالبی است.

علاوه بر این، قیمت خرید یکی از چهار عامل اصلی است که 41 درصد از خریداران خودروهای جدید آن را در هنگام خرید خودروی بعدی خود مهم‌تر می‌دانند، و مزایای زیست‌محیطی دلیل اصلی بیش از 20 درصد خریداران است.

مارک کارپنتر، مدیر عامل Escalent انگلستان گفت: “بازار خودروهای برقی در اروپا به کمی شارژ نیاز دارد. فقدان بهبود قابل مشاهده در زیرساخت شارژ خودروهای الکتریکی، «اضطراب برد» و نگرانی در مورد قیمت ، که با کاهش قیمت تسلا بیشتر برجسته شد، نظر مصرف‌کنندگان را مبنی بر اینکه خودروهای الکتریکی راه‌گشای آینده هستند، کاهش داده است.»

این گزارش چه روند دیگری را برجسته کرده است؟سایر یافته های کلیدی این مطالعه عبارتند از:

     خریداران خودروهای جدید در حال ایجاد طرح B خود هستند و خودروهای بنزینی دوم به عنوان پشتیبان عمل می کنند در حالی که بازار خودروهای برقی متوقف می شود. شبکه ایمنی بنزینی همچنان یک محرک اصلی برای خریداران خودروهای برقی است، به‌ویژه وقتی صحبت از سفرهای طولانی‌تر به میان می‌آید. 63 درصد ادعا کردند که داشتن گزینه استفاده از بنزین در زمانی که شارژ در دسترس نیست دلیل اصلی خرید آنهاست.

     صاحبان خودروهای برقی ادعا می‌کنند که انتظارات مالکیت خودروهای برقی فراتر رفته است، اما از هر چهار مالک یک نفر می‌گوید که خودروی برقی دیگری را به عنوان وسیله نقلیه بعدی خود نمی‌خرد. اکثریت قابل توجهی از دارندگان خودروهای برقی (67٪) دریافته اند که تجربه مالکیت آنها فراتر از انتظارات آنها بوده است و 74٪ تأیید کرده اند که وسیله نقلیه بعدی آنها دوباره یک EV خواهد بود. با این حال، این باعث می‌شود که از هر چهار مالک، یک نفر به دلیل نگرانی در مورد نصب شارژ در خانه، خودروی برقی دیگری بخرد.

     آشنایی با وسایل نقلیه الکتریکی افزایش می یابد در حالی که نظرات مثبت کاهش می یابد. مسافت رانندگی بزرگترین مانع برای خرید خودروی برقی است. مردم همچنین در مورد میزان مسافتی که می‌توانند خودروهای برقی خود را در سال 2023 برانند، واقع‌بین‌تر هستند، احتمالاً زیرا مالکان بیشتری قبل از اینکه نیاز به شارژ داشته باشند، در مورد عملی بودن مسافت رانندگی صحبت می‌کنند.

     خریداران خودروهای جوان بیشتر به سمت خودروهای برقی و برندهای جدید EV تمایل دارند. مثبت بودن نسبت به وسایل نقلیه الکتریکی برای افراد 18 تا 30 ساله بسیار بیشتر است – 49٪ می گویند که در سال گذشته در مقایسه با 26٪ افراد مسن تر از 66 سال نظر خود را به مثبت تر بودن تغییر داده اند.

کارپنتر نتیجه‌گیری کرد: «این نتایج چالش‌هایی را برای پذیرش جریان اصلی خودروهای الکتریکی ایجاد می‌کند و نشان می‌دهد که خریداران خودروهای الکتریکی از حمایت بیشتری نسبت به آنچه در حال حاضر از برندهای برقی خود دریافت می‌کنند بهره‌مند خواهند شد.

«روزهایی که خرید خودرو در بهترین حالت هر چند سال یک بار یک معامله بود، گذشته است. فرصت بسیار خوبی برای برندها وجود دارد تا نقش «مشاور مورد اعتماد» را در طول تجربه مالکیت خودروهای الکتریکی ایفا کنند.»

https://www.innovationnewsnetwork.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *