نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 10:44 ق.ظ

کشور پرتغال  و استفاده 100 درصدی از انرژی های تجدیدپذیر برای کاهش قبوض برق به صفر

انرژی های تجدیدپذیر برای کاهش قبوض برق

اندی کوربلی -20 نوامبر 2023-مزرعه بادی در لوسا

پرتغال آفتابی، بادخیز، موج دار و کوچک، به طور منحصر به فردی برای انرژی های تجدیدپذیر مناسب است. که آن را با تامین  قدرت برق برای جمعیت 10 میلیونی کاملاً با نیروهای طبیعت برای 6 روز متوالی ثابت کرد.

همه چیز از روز جمعه 27 اکتبر شروع شد، زمانی که بزرگترین شرکت انرژی در کشور، Redes Energéticas Nacionais، گزارش داد که شرایط باد و امواج باعث تولید کل انرژی کشور شده است.

آنها پیش‌بینی کردند که شرایط تا روز شنبه ادامه خواهد داشت، اما در واقع تا 5 روز آینده ادامه دادند، از جمله دوره‌هایی که شبکه ملی برق تجدیدپذیر را به شبکه‌های اسپانیا صادر می‌کرد.در مجموع، 149 ساعت کل تولید انرژی های تجدیدپذیر وجود داشت که 95 ساعت آن شاهد صادرات شبکه پرتغال به اسپانیا بود که رکورد قبلی را برای روزهای متوالی استفاده 100٪ از انرژی های تجدیدپذیر شکست.

در حالی که انرژی خورشیدی اغلب به عنوان مهم‌ترین منبع برق تجدیدپذیر در نظر گرفته می‌شود، این رکورد آغاز شد و روزهای زیادی در هوای بارانی و بادی ادامه داشت. به این دلیل که طبق گفته Canary Media، بسیاری از توربین ها در دهه 1990 زمانی که نصب پنل های خورشیدی مقرون به صرفه نبود، ساخته شدند.

حتی قبل از آن، بسیاری از سدهای برق آبی پس از سقوط دیکتاتوری پرتغال در سال 1974 ساخته شده بود.

این مهم است زیرا در کشور روزهای آفتابی معمولاً بدون باد و روزهای بادی تمایل به ابری دارند.یک خبرنگار در بخش انرژی گفت که گام بعدی توسعه مزارع بادی دریایی در آبهای عمیق است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *