نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 12:11 ق.ظ

پیشرانه بلعنده امواج: یک فناوری سبز برای پایداری دریایی

24 نوامبر 2023 -توسط دانشگاه کرانفیلد-کشتی با فویل های بالدار جمع شونده. اعتبار: بررسی های انرژی تجدیدپذیر و پایدار (2023). DOI: 10.1016/j.rser.2023.113589

شکل جدیدی از نیروی محرکه موج خوار (WDP) می تواند به کشتی ها انرژی داده و به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در صنعت دریایی کمک کند. دانشگاهیان دانشگاه کرانفیلد روی مفهوم استفاده از انرژی موج برای نیروی محرکه کار کرده اند و روشی ابداعی برای دستیابی به رانش بیشتر از نیروی امواج با مهار فویل های شناور غوطه ور در یک کشتی به روشی نوآورانه طراحی کرده اند.

این مطالعه در مجله Renewable and Sustainable Energy Reviews منتشر شده است.

این تیم با الهام از قدرت باله‌های نهنگ، ساختار و حرکت باله دم را مورد مطالعه قرار دادند تا چگونگی استفاده موثر از انرژی امواج را برای پیش‌رانش کشف کنند. آنها از طریق شبیه‌سازی‌ها و آزمایش‌ها، یک نسخه ساده‌شده از عملکرد باله دم نهنگ را در سیستم قدرت کشتی ایجاد و ادغام کردند.

فناوری WDP طیف وسیعی از مزایا را ارائه می دهد و آن را به یک راه حل قانع کننده برای صنعت دریایی تبدیل می کند. نه تنها هزینه سوخت را کاهش می دهد، بلکه به طور قابل توجهی پیشرانه کشتی های دریایی را افزایش می دهد. این فناوری سبز می‌تواند در کشتی‌های کوچک و بدون سرنشین کاربرد پیدا کند و می‌تواند به طور یکپارچه در سیستم‌های رانش هیبریدی، از جمله آنهایی که با برق، هیدروژن یا سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند، ادغام شود. همچنین پتانسیل دستیابی به اهداف کاهش کربن و کمک به اهداف توسعه پایدار صنعت کشتیرانی را دارد.

دکتر لیانگ یانگ، مدرس سیستم‌های انرژی‌های تجدیدپذیر دریایی در دانشگاه کرانفیلد، این تحقیق را رهبری کرد و گفت: “پیش رانش بلعنده امواج (WDP) می‌تواند به عنوان یک نیروی دگرگون کننده در پایداری دریایی عمل کند. ما فقط انتشار گازهای گلخانه‌ای را کاهش نمی‌دهیم، ما به سمت آینده‌ای حرکت می‌کنیم که در آن اهداف کاهش کربن برآورده شود و صنعت کشتیرانی با اهداف توسعه پایدار همسو شود.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *