نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 8:45 ق.ظ

سه دلیل برای اینکه ایده های بنیانگذاران در صنایع پایه را شتاب می دهند

ایده های بنیانگذاران

13 ژوئن 2023، توسط ارنست ارق- مدرسه بازرگانی کلمبیا – مرکز کارآفرینی یوجین لانگ -از طریق Getty Images

در سال‌های اخیر سختی‌های واضحی گریبانگیر اقتصاد ها شده است – از همه‌گیری تا بحران تورم فعلی. و در حالی که اکثر سرمایه گذاران، بنیانگذاران و صنایع ممکن است به دلیل این سختی ها شاهد رکود در سرمایه بوده باشند، به این معنی نیست که عملیات به طور کامل متوقف می شود. بخش‌های بنیادی، که 81 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌دهند، اما فناوری بالا در نظر گرفته نمی‌شوند، ثابت می‌کنند که چرا در ابتدا میراث به حساب می‌آیند – ریشه‌های عمیق و پایه محکم آنها به آنها اجازه داده است تا کسب‌وکارهای سالمی را با هر اندازه‌ای به دلیل مرتبط بودنشان همه زندگی ما حفظ کنند.  

از زمانی که کار سرمایه گذاری مخاطره آمیز خود را در Prologis Ventures شروع کردم، موفقیت بزرگی را در میان بنیانگذاران ساخت محصولات، نرم افزار و خدمات مبتنی بر فناوری مشاهده کردم که صنایع پایه مانند خرده فروشی، لجستیک، املاک، بیمه، تولید و خدمات مراقبت های بهداشتی را مدرن و شتاب می بخشد. . علیرغم وظیفه بلند شتاب بخشیدن به صنایع بزرگ در یک اقتصاد پیچیده، بنیانگذاران با بهبود صنایع با جایگاه غیرقابل انکار در اقتصادهای محلی و جهانی ما موفقیت را مشاهده کرده اند. به بیان ساده، اکنون بیش از هر زمان دیگری زمان ایده آلی برای بنیانگذاران در مراحل اولیه است که با “فناوری زنجیره ارزش” به سرعت بخشیدن به این کسب و کار های  اساسی کمک می کنند.

وقتی می‌گویم «فناوری زنجیره ارزش»، از مدل زنجیره ارزش مایکل پورتر استفاده می‌کنم، که در آن فناوری کارایی ایجاد می‌کند، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد و ارزش محصولات/خدمات را برای کاربر نهایی افزایش می‌دهد. این نوع راه حل های فنی را می توان تقریباً در هر صنعتی، از تولید تا تدارکات، املاک و مستغلات تا مراقبت های بهداشتی به کار برد. با استفاده از این فناوری، استارت‌آپ‌ها می‌توانند نقاط ضعف عملیاتی را شناسایی کرده و به آن رسیدگی کنند، که در نتیجه صرفه‌جویی قابل توجهی در هزینه و بهره‌وری نمایی می‌شود. بعلاوه، از آنجایی که شرکت‌های با فناوری پیشرفته پرداختن به نقاط ضعف اولویت شماره 1 را در اولویت قرار می‌دهند، فناوری زنجیره ارزش برای ارائه ROI ده برابری آماده است.

این رویکرد همچنین برای دو نوع بنیانگذار آماده است که وارد رینگ شوند و واقعاً اوضاع را به هم بزنند. اولین مورد چیزی است که من دوست دارم آن را Innovative Insider بنامم – بنیان‌گذاری که مدتی در صنعت پایه کار کرده است و می‌داند که فناوری می‌تواند ارزش را برای کاربر نهایی خود افزایش دهد. خودی‌های مبتکر می‌توانند چشم‌اندازی فریبنده ایجاد کنند تا استعدادهای فنی بیرونی بخواهند به سفر بپیوندند. نوع دوم Humble Outsider است – بنیانگذار فنی یا محصولی که چشم انداز جدیدی را برای صنعتی که در حال شتاب دادن است ایجاد می کند. با این حال، آنها می دانند که ممکن است نیاز به یادگیری تمام نکات ظریف این صنعت داشته باشند. بنابراین، آن‌ها کارمندان و مشاوران اولیه‌ای را جذب می‌کنند که به خوبی در صنعت هدف مسلط هستند و پتانسیل‌هایی را که فناوری می‌تواند به صنعت ارائه دهد، می‌بینند.

در نهایت، ظهور فناوری زنجیره ارزش با پرداختن به نقاط درد عملیاتی حیاتی، صنایع پایه را متحول می کند. بنیانگذاران در مراحل اولیه، چه خودی های مبتکر و چه افراد فروتن، فرصتی برای شتاب بخشیدن به این صنایع بنیادی دارند. بنابراین، در اینجا 3 دلیل اصلی وجود دارد که چرا اکنون بهترین زمان برای این اتفاق است:

1. جهان به کسب و کارهای «جهانی» نیاز دارد

هر روز، دنیای ما بیشتر و بیشتر به هم مرتبط می شود. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم و در اقتصادی کار می‌کنیم که واقعاً «جهانی» است – فعالیت‌ها، اقتصاد و سیاست ما چنان در هم تنیده شده‌اند که اتفاقی که برای یکی از ما می‌افتد بر بقیه‌ی ما تأثیر می‌گذارد. و در حالی که مؤسسات بزرگ با میلیاردها دلار می‌توانند تا حدی از این امر عبور کنند، اکثر کسب‌وکارها – کسب‌وکارهای «محلی» – در تلاش برای ادامه دادن هستند.

فن آوری و سیستم های متمرکز گذشته باید برای مدیریت دنیای تجاری پیچیده جهانی شده (و جهانی شدن روزافزون) مجهز شوند. صنایع بنیادی اغلب با سیستم های جدا شده و تکه تکه مشخص می شوند. فناوری آنها قدیمی، ناکارآمد و محدود است. ممکن است برای طیف محدودی از عملیات محلی کار کند، اما پیچیدگی های تجارت و اقتصاد بین المللی را در نظر نمی گیرد. و در دنیای امروز، این یک ضرورت است.

استارت‌آپ‌ها در اینجا فرصتی شگفت‌انگیز برای ارائه سیستم‌های پویا و یکپارچه دارند که فرآیندها را ساده‌تر می‌کنند و کارایی را افزایش می‌دهند، حتی زمانی که کسب‌وکارها پیچیده‌تر می‌شوند. یک h وجود دارد

تقاضای بالا برای فناوری‌هایی که می‌توانند به کسب‌وکارهای محلی/بنیادی کمک کنند تا به شیوه‌ای سودآورتر و جامع‌تر عمل کنند، و فناوری‌هایی که در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند، عالی هستند.

نیکلاس بولکائو، مدیر عامل فضا هوایی، با تمرکز بر محموله های هوایی، به چالش های ناشی از پیچیدگی فزاینده لجستیک جهانی پرداخته است. Airspace یک پلتفرم مبتنی بر ابر ارائه می‌کند که همه طرف‌های درگیر در زنجیره‌های تامین زمان حیاتی را به هم متصل می‌کند، دید در زمان واقعی را برای محموله‌ها فراهم می‌کند و بسیاری از وظایف اداری مرتبط با خطوط هوایی و شرکت‌های تحویل محلی را خودکار می‌کند. فن‌آوری فضای هوایی منبعی از حقیقت را فراهم می‌کند – یک مکان واحد برای داده‌های انبوه – که می‌تواند برای همه طرف‌های درگیر قابل دسترسی باشد، که به به حداقل رساندن سردرگمی و خطاهای ناشی از استفاده از سیستم‌های متفاوت کمک می‌کند. نیک یک نمونه عالی از یک «خودی مبتکر» است زیرا او اهمیت یک فرآیند تحویل موفق برای یک راننده را پس از مالکیت چندین شرکت تحویل و تدارکات غیرفناوری به مدت یک دهه تشخیص داد. تجربه نیک او را قادر ساخت تا چشم اندازی ایجاد کند که استعدادهای فنی و محصول قوی را برای رسیدگی به یک موضوع مهم محلی در این صنعت تریلیون دلاری بسیج کرده است.

2. نیاز به سرعت (و شفافیت)

پیچیدگی روزافزون نیازهای کسب و کار باعث شده است که ذینفعان کسب و کارهای اساسی – چه کارمندان و چه مشتریان – شفافیت و سرعت را با سرعت بی سابقه ای طلب کنند. مشتریان انتظار دارند وضعیت سفارشات خود را در زمان واقعی به‌روزرسانی کنند، در حالی که کارکنان برای تصمیم‌گیری آگاهانه نیاز به دسترسی به داده‌های صحیح در زمان مناسب دارند. اما واقعیت این است که اکثر شرکت‌ها به سادگی نمی‌توانند ادامه دهند، یا توانایی دسترسی یا ارائه این اطلاعات را با سیستم‌های داخلی خود ندارند. استارت‌آپ‌هایی که می‌توانند این شفافیت و سرعت مطلوب را ارائه دهند، موقعیت خوبی برای موفقیت دارند.

یک مثال خوب از این، تقاطع بین تجارت و تجارت است. این تقاطع اساساً متکی به کارگزاران واسطه و فرآیندهای دستی است که خرید و فروش از یکدیگر را برای شرکت‌ها چالش برانگیز می‌کند، مخصوصاً با روابط جدید. برخی از شرکت‌ها در آوردن تجارت B2B به حال کار بسیار خوبی انجام می‌دهند، اما تعداد بسیار کمی از آنها را به آینده می‌آورند. با این حال، یکی از شرکت هایی که وجود دارد، لولا است. پیچیدگی نیازهای کسب و کار مدرن منجر به تقاضا برای خدمات سریعتر و کارآمدتر شده است و بنیانگذاران Lula متوجه شده اند که این امر به ویژه در صنایعی مانند اجاره خودرو/اشتراک گذاری خودرو و حمل و نقل، که بیمه جزء حیاتی است، صادق است. متیو و مایکل وگا-سانز، بنیانگذاران Lula، دو «بیگانه متواضع»، یک API بیمه توسعه دادند که نیاز شرکت‌های این صنایع را برای ایجاد زیرساخت بیمه خود را از بین می‌برد. لولا با ارائه یک پلتفرم بیمه از پیش ساخته شده که می تواند به راحتی یکپارچه شود، به شرکت ها کمک می کند در زمان و منابع صرفه جویی کنند و در عین حال تجربه یکپارچه و شفاف را برای مشتریان خود فراهم می کنند.

در نهایت، ظهور فناوری زنجیره ارزش با پرداختن به نقاط درد عملیاتی حیاتی، صنایع پایه را متحول می کند. بنیانگذاران در مراحل اولیه، چه خودی های مبتکر و چه افراد فروتن، فرصتی برای شتاب بخشیدن به این صنایع بنیادی دارند.

3. نیاز به نیروی کار در حال افزایش است

ما در یک بازار کار عجیب و غریب هستیم که در آن همه کارها، از مهندس یادگیری ماشینی گرفته تا صندوقدار خرده‌فروش، با کمبود مواجه هستند و ما به افراد بیشتری برای رسیدگی به تقاضای کار نیاز داریم. استخر نیروی کار قرار است از سال 2024 تا 2031 فقط 0.2 درصد در سال رشد کند (Axios). این بدان معناست که از رهبران کسب و کار، از دم بلند گرفته تا فورچون 500، انتظار می رود که کارهای بیشتری را با منابع کمتر انجام دهند.

با این حال، استارت آپ هایی که می توانند راه حل هایی ارائه دهند که بهره وری را افزایش داده و هزینه ها را کاهش دهد، تقاضای بالایی دارند. کسب‌وکارها به دنبال یافتن راهی برای رفع شکاف نیروی کار و برآورده کردن نیازهای شرکت خود با هزینه اندک یا بدون هزینه اضافی هستند. اگر آنها بتوانند یک پلتفرم یا سیستم جدید را ادغام کنند، بیشتر از آن مایل خواهند بود که روی آن سوخته شوند.

در اینجا یک فرصت بزرگ برای ظهور راه‌حل‌های بدون کد/کد پایین وجود دارد. راه‌حل‌های بدون کد و کم‌کد به تلاش کمی برای کسب‌وکار نیاز دارند، اما همچنان پاداش‌های بزرگی را به همراه دارند. در بازار کار امروز، شرکت‌ها در تمام صنایع در تلاش هستند تا استعداد پیدا کنند، از جمله آنهایی که در مهندسی داده و یادگیری ماشینی هستند.

برای رسیدگی به شکاف نیروی کار در مهندسی، مایا میخائیلوف (هم بنیانگذار/مدیر عامل) و الکس مولر (هم بنیانگذار/رئیس) هوش مصنوعی Savvi را ایجاد کردند، پلتفرمی که تیم‌هایی را با منابع محدود قادر می‌سازد تا مدل‌های تصمیم‌گیری کارآمد و قدرتمند بسازند. این پلتفرم با ارائه مدل‌های از پیش ساخته شده که می‌توانند متناسب با موارد استفاده خاص سفارشی شوند، فرآیند ساخت مدل‌های پیش‌بینی را ساده می‌کند. این به شرکت ها اجازه می دهد تا بدون نیاز به تیمی از مهندسان داده تخصصی از یادگیری ماشینی با دموکراتیک کردن استفاده کنند.

با دسترسی به یادگیری ماشین، هوش مصنوعی Savvi به شرکت‌ها در هر اندازه کمک می‌کند تا تصمیمات بهتر و مبتنی بر داده‌ها را اتخاذ کنند.

حل مشکلات دنیای واقعی نیازمند نوآوری است که مکمل صنایع پایه باشد

وضعیت فعلی اقتصاد ثابت کرده است که زمان ایده آلی برای بنیانگذاران در مراحل اولیه است که در حال ساخت محصولات، پلتفرم ها و خدماتی هستند که صنایع پایه را مدرن و تسریع می کنند. این فرصت‌ها ممکن است به‌اندازه جدیدترین ابزارها یا اپلیکیشن‌های با فناوری پیشرفته در نظر گرفته نشوند، اما برای برآوردن نیازهای مهم‌ترین صنایع ما حیاتی هستند.

نیاز به فناوری و سیستم‌های انعطاف‌پذیر، تقاضا برای شفافیت و سرعت، و بازار کار فعلی، همگی محیطی را ایجاد می‌کنند که در آن نرم‌افزار دنیا را نمی‌خورد، بلکه آن را تقویت می‌کند. بنیانگذاران در مراحل اولیه که می توانند از این روندها استفاده کنند و راه حل های نوآورانه ای را ایجاد کنند که مشکلات دنیای واقعی را حل می کند، این فرصت را خواهند داشت که بازده قابل توجهی داشته باشند و جهان را به سمت بهتر شدن تغییر دهند.

Earnest SweatEarnest Sweat

Earnest Sweat شریک سرمایه گذاری قبلی در GreatPoint Ventures است که در آنجا بر سرمایه گذاری در “تکنولوژی زنجیره ارزش” تمرکز کرده است – استارت آپ هایی که کارایی ایجاد می کنند، هزینه ها را کاهش می دهند یا ارزش دارایی های دیجیتال و فیزیکی را افزایش می دهند. این شرکت‌های نرم‌افزاری در حال بهبود مشکلات فناوری پیشرفته، یکی از بزرگترین نیازها در دهه آینده، در صنایع املاک، خرده‌فروشی، تجارت الکترونیک و زنجیره تامین هستند . وی سرمایه گذاری در شرکت هایی مانند KlearNow، Bit.io و BookOutdoors را رهبری کرده است. کل پرتفوی او در مجموع به بیش از 13 میلیارد دلار در ارزش شرکت افزایش یافته است و به طور متوسط 8.6 برابر در ارزیابی پس از پول افزایش یافته است، با شش شرکت که بیش از 10 برابر رشد کرده اند. امروز، Earnest سندیکای VC Public School Ventures را رهبری می‌کند و میزبان مشترک Swimming With The Allocators است، یک پادکست VC با برداشتی تازه از رابطه VC-LP، که پویایی‌ها و موضوعات داخلی را روی میز قرار می‌دهد.

https://www.forbes.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *