نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 9:09 ب.ظ

اندونزی می گوید نیم میلیون هکتار از مناطق نخل به جنگل تبدیل می شود

مزارع نخل روغنی

اندی کوربلی -9 نوامبر 2023-تصویر هوایی از روغن نخل و جنگل در روستای سنتابای، کالیمانتان غربی – اعتبار CIFOR، CC 4.0.

رونق روغن نخل آسیای جنوب شرقی را برای همیشه تغییر داد، اما دولت اندونزی قرار نیست گذشتگان را رها کند، و یک گروه ضربتی تشکیل داده است تا تمام مزارع نخل روغنی را بررسی کند و آنهایی را که در زمین های حفاظت شده ایجاد شده بودند مجبور به ترک آن کند.

در مجموع، دولت تخمین می زند که نیم میلیون جریب یا حدود 200000 هکتار از مزارع برای احیای جنگل های بارانی استوایی که باید وجود داشته باشد، حذف خواهند شد.

هر دو وزارت امنیت داخلی و محیط‌زیست گرد هم آمده‌اند تا بر روی احیای مزارع کار کنند و محمود ام‌دی، وزیر امنیت ارشد اندونزی تهدید کرده است که علیه شرکت‌های روغن نخل که پس از پایان ضرب‌الاجل  به استفاده غیرقانونی از زمین ادامه می‌دهند، اقدام قانونی خواهد کرد.

هنگام نقد اقدامات دولت، به ویژه در مورد مسائل زیست محیطی، مهم است که به یاد داشته باشید که همه دولت ها ذاتاً کند و ناکارآمد هستند – بیشتر در حال توسعه، و با در نظر گرفتن مناطق کوهستانی و جنگلی روستایی اندونزی که هزاران جزیره را در بر می گیرد، شروع به درک چگونگی آن می شود. حتی ممکن است فقط 40 درصد از مالکان مزارع فعال در جنگل ها شناسایی شده باشند.

رویترز می نویسد، اولین گام برای این گروه ضربت، تعیین ضرب الاجل برای ارسال مدارک بود که در آن توضیح می داد هر صاحب مزرعه در کجا و چه مقدار زمین کار می کند، و آنهایی که در جنگلی که باید وجود داشته باشد، بیرون رانده خواهند شد.برای احراز حقوق کشت، مدارک لازم است و کسانی که بدون آن فعالیت کنند، کیفری خواهند داشت.

بامبانگ هندرویونو، دبیر کل وزارت جنگل‌داری به خبرنگاران در جاکارتا گفت: «دولت می‌خواهد آن‌هایی را که در جنگل‌های حفاظت‌شده و جنگل‌های حفاظت‌شده هستند، پس از پرداخت جریمه بازیابی کند» و افزود این بخشی از تلاش‌های دولت برای کاهش تغییرات آب و هوایی خواهد بود.

در مجموع، هندرویونو تخمین می‌زند که حدود 200000 هکتار از زمین‌ها باید تا پایان برنامه بازیابی شوند.

اندونزی یکی از متنوع ترین کشورهای جهان روی زمین است. مجمع الجزایر وسیع جنگل های بارانی استوایی منزوی شده درجه بالایی از زیست بومی را ایجاد کرده است که توسط مزارع روغن نخل در معرض تهدید قرار گرفته است.

این روندها در برخی موارد معکوس شده است، با توقف کشتزارهای نخل روغنی جدید که منجر به نرخ بالاتر و بالاتر بقای جنگل ها می شود.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *