نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 اردیبهشت 1403 1:12 ب.ظ

انتشار نشریه پلتفرم نوآوری شماره 15

پلتفرم نوآوری

این نشریه می نویسد :

به پلتفرم نوآوری شماره 15 خوش آمدید، که شامل تجزیه و تحلیل پیشرو در صنعت در مورد تغییرات آب و هوا، انرژی های تجدیدپذیر، وسایل نقلیه الکتریکی، هوش مصنوعی، مواد خام حیاتی، فناوری کوانتومی و موارد دیگر است.

در حالی که بریتانیا تابستانی عمدتاً مرطوب با روزهایی به ندرت آفتابی را تجربه کرده است، تصویر در بسیاری از مناطق اروپا و سایر نقاط جهان بسیار متفاوت بوده است. به طور خاص، ژوئیه شاهد اختلالات و ویرانی های عمده در چندین کشور بود زیرا دمای هوا در مناطقی از ایتالیا، اسپانیا و یونان به بالای 45 درجه سانتیگراد رسید. علاوه بر عواملی مانند تأخیر در سفر و تعطیلی اجباری مشاغل که اثرات اقتصادی مضری دارد، امواج گرما نیز تهدید بزرگی برای زندگی به شمار می‌رود و آتش‌سوزی جنگلی در جزیره رودس یونان باعث تخلیه بیش از 20000 نفر از خانه‌ها و هتل‌های آسیب‌دیده شده است. این رویدادها به عنوان یادآوری واضح دیگری از تأثیر سریع تغییرات آب و هوایی و نیاز فوری برای کاهش اثرات آن در حال حاضر عمل می کنند.

یک ابزار مهم برای نظارت بر تغییرات محیطی و کمک به جلوگیری یا کاهش اثرات بلایای طبیعی، مشاهده زمین (EO) است. EO عمل استفاده از فناوری های سنجش از دور برای نظارت بر محیط های خشکی و دریایی و همچنین شرایط جوی است. با درک اهمیت EO مبتنی بر ماهواره، چندین آژانس فضایی بزرگ برنامه های رصد زمین را اختصاص داده اند. در پیشگفتار این نسخه، Simonetta Cheli، مدیر برنامه‌های رصد زمین در آژانس فضایی اروپا (ESA)، توضیح می‌دهد که EO چقدر در مبارزه با تأثیر تغییرات آب و هوا اهمیت دارد و جزئیات کار ESA در این زمینه را شرح می‌دهد.

تسریع انتقال به وسایل نقلیه الکتریکی

در ادامه پیشگفتار ما، موضوع با بخش خودروهای الکتریکی، تحقیق و توسعه باتری – یکی از صنایعی که در نتیجه انتقال انرژی جهانی شتاب زیادی داشته است، آغاز می شود. در این تمرکز، می‌توانید محتوایی از مرکز پیشرانه پیشرفته بیابید که نشان می‌دهد چگونه اهداف خالص صفر در حال شکل‌دهی به تغییرات در بخش خودرو هستند، خلاصه‌ای از نوآوری‌های اخیر در لیتیوم از انجمن مواد معدنی حیاتی، و ویژگی‌های ویژه در زنجیره تامین فلز باتری در مکان هایی مانند اروپا، استرالیا، کانادا، ایالات متحده و غیره.

بررسی چشم انداز انرژی های تجدیدپذیر

خواهید دید که تغییرات آب و هوا و انتقال انرژی در سرتاسر نشریه تمرکز قوی دارند و هرگز بیشتر از بخش انرژی ما نیست. با تمرکز بر انرژی پایدار، مطالبی از سایمون بنت از آژانس بین‌المللی انرژی داریم که اهمیت سرمایه‌گذاری و نوآوری در انرژی پایدار را برجسته می‌کند. این بخش همچنین انرژی خورشیدی، انرژی اقیانوس و آمونیاک سبز را پوشش می دهد.

مرزهای جدید در هوش مصنوعی و فناوری های کوانتومی

در جای دیگر این نسخه، قطعات بسیار جالب و قابل تاملی داریم. بخش علوم ما مأموریت اقلید را که اخیراً راه اندازی شده است در مصاحبه ای با مدیر پروژه اقلید، جوزپه راکا بررسی می کند. همچنین ممکن است متوجه اضافه شدن بخش جدیدی به تمرکزهای اصلی در نشریه شوید، زیرا بخش فناوری گسترده ای را معرفی کرده ایم. این شامل محتوای هوش مصنوعی از سازمان‌هایی از جمله شورای اروپا و اتحادیه فناوری اروپا، در کنار ویژگی‌های فناوری کوانتومی از نوآوری، علم و توسعه اقتصادی کانادا و مرکز ارتباطات کوانتومی بریتانیا می‌شود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *