نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 10:05 ق.ظ

آمونیاک سبز برای اقتصاد هیدروژنی

اقتصاد هیدروژنی

3 نوامبر 2023 -توسط دیوید بردلی، Inderscience -اعتبار: CC0 دامنه عمومی

تحقیقات در مجله بین المللی Exergy به این موضوع پرداخته است که چگونه یک سیستم جدید قدرت به آمونیاک (P2A) در مقیاس کوچک ممکن است ابزار مفیدی در حرکت به سمت اقتصاد هیدروژن باشد. کار بازده انرژی و مقرون به صرفه بودن این سیستم را در مقایسه با سیستم های معمولی در نظر می گیرد. در نهایت، تجزیه و تحلیل شیمیایی پتانسیل آمونیاک سبز را به عنوان یک محیط ذخیره هیدروژن و در نتیجه یک حامل انرژی نشان می دهد.

اقتصاد هیدروژنی به یک سیستم اقتصادی کم کربن پیشنهادی اشاره دارد که در آن گاز هیدروژن تولید، ذخیره و به عنوان حامل انرژی اولیه برای کاربردهای مختلف استفاده می‌شود و سوخت‌های فسیلی غنی از کربن سنتی را کنار می‌زند. هیدروژن ممکن است در حمل و نقل، تولید برق و فرآیندهای صنعتی استفاده شود.

در حالی که مسائل مربوط به ذخیره سازی و ایمنی وجود دارد، مزایای واقعی آن این است که گاز می تواند به طور پایدار با الکترولیز آب یا سایر فرآیندهای شیمیایی تولید شود و هنگامی که سوزانده می شود دی اکسید کربن یا آلاینده های مضر وجود ندارد. در واقع، تنها ضایعات قابل توجه آب است.

موضوع ذخیره سازی ایمن هیدروژن در دستور کار قرار دارد. به این ترتیب، مواد غنی از هیدروژن به عنوان رسانه ذخیره سازی مورد بررسی قرار می گیرند. برای مثال، تبدیل هیدروژن به آمونیاک مایع (NH3)، روشی مطمئن‌تر برای ذخیره‌سازی مقادیر زیادی از گاز هیدروژن قابل انفجار است.

پاسکال کوشویتس و برند اپل از دانشگاه فنی دارمشتات، آلمان، داریا بلوتی از دانشگاه جنوا، ایتالیا، و چنگ لیانگ از Proton Ventures BV در شیدام، هلند از نرم افزار Aspen Plus استفاده کردند تا ابتدا مناسب بودن یک معادله را ارزیابی کنند. حالت (EOS) معروف به HYSPR-mp در مقایسه با سایر EOS های رایج در شبیه سازی فرآیند آمونیاک.

آنها نشان دادند که HYSPR-mp یک انتخاب مناسب برای تجزیه و تحلیل آنها است. آنها سپس سیستم را با استفاده از اکسرژی شیمیایی ارزیابی کردند تا نشان دهند که این می تواند نتایج دقیق را به سرعت ایجاد کند.

در نهایت، آن‌ها مقایسه‌ای بین این سیستم جدید و سیستم‌های P2A معمولی انجام دادند. این نتایج بهبود یافته اکسرژی و در نتیجه مزیت هزینه بیشتر را به دلیل هزینه های سرمایه گذاری اولیه کمتر مورد نیاز نشان داد.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *