نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 2:41 ب.ظ

آنچه در مورد قانون محتوای دیجیتال شاخص اتحادیه اروپا باید بدانید

قانون محتوای دیجیتال اروپا

19 اکتبر 2023 – توسط دانیل آرونسون

DSA یک قانون بزرگ است که غول های دیجیتال را مجبور می کند تا محتوای آنلاین را به شدت کنترل کنند .قانونی که نقطه عطف اتحادیه اروپا است و به عنوان قانون خدمات دیجیتال شناخته می شود، از غول های دیجیتال می خواهد که محتوای غیرقانونی و مشکل ساز را سرکوب کنند.

پس از حمله حماس به اسرائیل در 7 اکتبر و پیامدهای آن، بروکسل در حال انجام تحقیقات است و تحقیقاتی را در مورد X، قبلا توییتر، و همچنین متا و TikTok مادر فیسبوک آغاز می کند.

DSA یک قانون بزرگ است که غول‌های دیجیتال را مجبور می‌کند تا محتوای آنلاین را در اتحادیه اروپا به شدت کنترل کنند و ممکن است با جریمه‌های سنگین مواجه شوند.

در اینجا عناصر کلیدی مقررات آمده است:

قوانین برای همه پلتفرم ها

این قانون از 17 فوریه 2024 برای همه پلتفرم ها اجرا می شود، اما از آگوست برای پلتفرم های بسیار بزرگ با بیش از 45 میلیون کاربر فعال ماهانه اعمال می شود.

در میان تعهدات خود، همه پلتفرم ها باید به محض آگاهی از موضوع، محتوای غیرقانونی را به سرعت حذف کنند یا دسترسی به آن را غیرممکن کنند.

شرکت ها همچنین باید به سرعت مقامات را در صورت مشکوک به جرمی که جان افراد یا ایمنی دیگران را تهدید می کند، مطلع کنند.

هر سال این پلتفرم باید گزارشی منتشر کند که جزئیات اقدامات انجام شده در مورد تعدیل محتوا و مدت زمان پاسخگویی آنها پس از اطلاع از محتوای غیرقانونی را ارائه دهد. آنها همچنین در مورد تصمیمات اتخاذ شده در اختلافات با کاربران گزارش خواهند داد.

این قانون همچنین به پلتفرم‌ها می‌گوید کاربرانی را که مکرراً محتوای غیرقانونی مانند سخنان مشوق نفرت یا تبلیغات جعلی را به اشتراک می‌گذارند، تعلیق کنند، در حالی که سایت‌های خرید آنلاین باید هویت کاربران را تأیید کنند و کلاهبرداران تکراری را مسدود کنند.

همچنین قوانین سخت تری در مورد تبلیغات هدفمند وجود دارد، با ممنوعیت چنین تبلیغاتی برای کودکان 17 ساله و کمتر.

اتحادیه اروپا همچنین از کاربران می خواهد که نحوه استفاده از داده های آنها را ببینند. این قانون تبلیغات هدفمند بر اساس داده های حساس مانند قومیت، مذهب یا گرایش جنسی را ممنوع می کند.

این قانون برای شرکت های بسیار کوچک اعمال نمی شود.

قوانین اضافی برای سیستم عامل های بزرگ

اتحادیه اروپا 19 پلتفرم “بسیار بزرگ” از جمله اپل، آمازون، فیس بوک، گوگل، اینستاگرام، مایکروسافت، اسنپ چت، تیک تاک و خرده فروش لباس Zalando را تعیین کرده است.

آمازون و زالاندو چالش های قانونی را برای نامگذاری خود به راه انداخته اند.

این پلتفرم‌های بزرگ باید خطرات مرتبط با خدماتشان را در رابطه با انتشار محتوای غیرقانونی و نقض حریم خصوصی ارزیابی کنند.و همچنین باید ساختارهایی را برای کاهش چنین خطراتی، مانند بهبود تعدیل محتوا، در داخل ایجاد کنند.پلتفرم‌ها همچنین باید به رگولاتورها اجازه دسترسی به داده‌های خود را بدهند تا مقامات بتوانند ببینند آیا آنها با قوانین مطابقت دارند یا خیر.این دسترسی نیز با محققان تایید شده به اشتراک گذاشته خواهد شد.

آنها سالی یک بار توسط سازمان‌های مستقل – با هزینه خودشان – حسابرسی می‌شوند تا از انطباق آنها اطمینان حاصل شود، و همچنین یک ناظر داخلی مستقل ایجاد می‌کند که نظارت خواهد کرد که آیا این پلت‌فرم‌ها مطابق با قوانین هستند یا خیر.

بر اساس این قانون، 27 کشور عضو اتحادیه اروپا باید یک مرجع صالح را تعیین کنند که دارای اختیارات بررسی و تحریم هر گونه تخلف باشد.این مقامات باید با یکدیگر و با کمیسیون اروپا، بازوی اجرایی اتحادیه اروپا، برای اجرای مقررات از فوریه همکاری کنند.

اگر یک ارائه‌دهنده پلت‌فرم دیجیتال در یک کشور عضو واقع شده باشد، آن کشور باید قوانین را به‌جز پلتفرم‌های بسیار بزرگ که تحت نظارت کمیسیون قرار می‌گیرند، اجرا کند.

شکایات، مجازات

DSA می خواهد رسیدگی به شکایات کاربران را آسان تر کند.

کاربران می‌توانند شکایتی را مبنی بر اینکه یک پلتفرم نقض DSA است نزد مقام ملی صالح خود تسلیم کنند.

سایت‌های خرید آنلاین ممکن است در قبال هرگونه آسیب ناشی از محصولات خریداری شده توسط کاربران که مطابقت ندارند یا خطرناک هستند، مسئول باشند.

تخلفات ممکن است با جریمه هایی روبرو شود که می تواند تا شش درصد از گردش مالی جهانی یک شرکت را افزایش دهد و در صورت عدم رعایت مکرر، اتحادیه اروپا حتی می تواند تصمیم بگیرد که پلت فرم های متخلف را از اروپا ممنوع کند.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *