نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 4:56 ق.ظ

گشودن قدرت تصاویر ماهواره ای برای هوش تجاری

4 آگوست 2023-تصویربرداری با وضوح بالا، ماهواره، هنگ کنگ، شهر، چین، مبتنی بر shutterstock/Willem Tims

دیوید پرولکس، مدیر ارشد محصول SkyWatch، در مورد اینکه چگونه صنعت رصد زمین می تواند از قدرت تصاویر ماهواره ای به عنوان یک ابزار اطلاعاتی ارزشمند استفاده کند، بحث می کند.

به گفته تحلیلگران صنعت، انتظار می رود صنعت رصد زمین (EO) در ده سال آینده 100 برابر رشد کند. در نظر گرفتن اینکه این همه رشد از کجا می آید، مفید است. آیا توسط مصرف کنندگان سنتی EO، آن دسته از GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) “گیک ها” که روزهای خود را صرف انجام شاخص های ریاضی باند و تهیه نقشه های ESRI می کنند، هدایت می شود؟

مطمئناً، تا حدی، اما یک تصویر (یک عکس قابل خواندن برای انسان) می‌تواند بیش از هزار کلمه در چشم گیرندگان مناسب ارزش داشته باشد – که بیشتر آنها از صنایع با انحرافات استاندارد بسیار دور از میانگین GIS قدیمی می‌آیند. و این امر به ویژه با ظهور هوش مصنوعی بدون کد، ابزارهای بینایی کامپیوتری و قدرت تصاویر ماهواره‌ای برای شناسایی، طبقه‌بندی و شمارش چیزها صادق می‌شود.

صحبت های زیادی در مورد شفافیت ارائه شده توسط رصد زمین به عنوان محرکی برای تغییر و اقدام در زمینه هایی مانند تغییرات آب و هوایی، صلح و امنیت و سایر زمینه های حیاتی که بر زندگی روی زمین تأثیر می گذارد، وجود دارد.

چگونه کسب و کارها می توانند قدرت تصاویر ماهواره ای را باز کنند؟

با حسگرهای چندوجهی و با وضوح بالا که هر اینچ مربع از زمین را چندین بار در روز بازبینی می‌کنند، هیچ جایی برای پنهان شدن از قدرت تصاویر ماهواره‌ای وجود ندارد – به خصوص زمانی که داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط آن حسگرها با نرخ بازار در دسترس هر کسی باشد که دارای کارت اعتباری و مرورگر وب می باشد . ما می‌توانیم از تصاویر ابرطیفی (HSI) برای بررسی آن دسته از انتشار دهنده‌های کربن بد در صنعت نفت و گاز استفاده کنیم. ما می‌توانیم از رادار دیافراگم مصنوعی (SAR) یا امواج فروسرخ موج میانی (MWIR) برای تماشای تجمع نیروهای نظامی در مرز زیر پوشش تاریکی و شاخ و برگ استفاده کنیم. این قدرتمند است اما چه کسی می خواهد هزینه آن را بپردازد؟

اگر مفهوم شفافیت برگرفته از EO را به زنجیره‌های ارزشی که از هر کالا و خدمات ارائه شده توسط بخش خصوصی اقتصاد پشتیبانی می‌کنند، بسط دهیم، چه؟ چه چیزی می توانیم ببینیم، و چه کسی می خواهد برای آن هزینه کند؟

ما به این بخش «هوش تجاری» می گوییم و با یک مثال «خاکی» از بخش کشاورزی غیرعادی اما 13 میلیارد دلاری توضیح خواهیم داد.

بیایید بگوییم که ما یک اپراتور خوراک دام در مناطق روستایی ایالات متحده داریم. دامپرورهای او زمینهای زیادی را در بر می گیرد و هزاران راس گاو گوشتی در هر زمان دارد. قدرت تصاویر ماهواره ای چه تفاوتی ایجاد می کند – و برای چه کسی؟

تهیه کنندگان

این امر معیشت آنهاست: تعداد گاوها، یکپارچگی حصارها، رفت و آمد تامین کنندگان، کارمندان و غیره همه مهم است.

صاحبان کالا

اپراتور پرواربندی ما لزوماً مالک دامی نیست که مدیریت می کند. آنها به طور کامل یا از طریق یک سرمایه گذاری مشتقه (معمولاً یک نگرانی قابل توجه در زمینه تولید محصولات کشاورزی/کشاورزی) متعلق به شخص دیگری هستند.این شخص از تهیه کننده طرف قرارداد می خواهد بداند که آنها چه کار می کنند.

ارائه دهندگان ورودی

اپراتورهای پناهگاه و سیلو و انتقال دهندگان خوراک علاقه مند به اتفاقاتی هستند که در پروانه می افتد.

وام دهندگان

کشاورزی فشرده یک تجارت بسیار اهرمی است. یک موسسه مالی پول نقد را وام داده است.

بیمه گران و بیمه گران اتکایی

کشاورزی یک سرمایه گذاری ذاتا پرخطر است. آب و هوا، زنجیره تامین، بیماری و غیره همگی می توانند بر بازده تاثیر بگذارند.

کسی – یا احتمالاً کنسرسیومی از برخی افراد – این ریسک را پذیرفته است. نحوه مدل‌سازی آن ریسک و حق بیمه‌هایی که تولیدکننده ما برای مدیریت آن ریسک پرداخت می‌کند، می‌تواند از تجزیه و تحلیل لحظه‌ای یا سری زمانی استخراج شود.

تنظیم کننده های عمومی

کشاورزی یک عمل بسیار تنظیم شده است. تنظیم کننده ها علاقه مند هستند که آیا:

  • تولید کننده دارای تالاب های کود مایع به اندازه کافی بر اساس سر گاو در دامداری ها است. و
  • اگر فاصله مناسبی با آبراهه ها داشته باشند.

سازمان های مردم نهاد محیط زیست (سازمان های غیر دولتی)

در حالی که برای این سازمان‌های غیردولتی سودی نیست، اما بر اساس اقدام، تأمین مالی می‌شود. چه راهی بهتر از استفاده از قدرت تصاویر ماهواره ای برای دیدن آنچه در حال وقوع است؟

رقبا

رقبای تولیدکننده ما به اتفاقات در فیدلوت علاقه مند هستند. شمارش گاوها در پروار یا نظارت بر آمد و شد کامیون ها از اسکله بارگیری با استفاده از رصد زمین می تواند بینش رقابتی ارزشمندی را ارائه دهد.

تاجران کالا

این افراد بر اساس ارزش بازار و روند قیمت گذاری یک کالای خاص، درآمد کسب می کنند. تغییر در تعداد گاوها می تواند سیگنالی نه تنها برای آتی گوشت گاو بلکه برای مشتقات موجود در ورودی های مختلف (ذرت، پتاس و غیره) باشد.

اهرم EO تأثیرات قابل توجهی بر مشاغل خواهد داشت

بنابراین، چه در مورد گاو، ذرت، چاه‌های نفت، توربین‌های بادی، واگن‌های ریلی در معدن یا اتومبیل‌های موجود در پارکینگ در یک خرده‌فروش بزرگ صحبت می‌کنیم، نکته این است که در هر عملیات تجاری، برای هر یک از ذینفعان متعددی وجود دارد. شفافیت ارائه شده توسط EO می تواند تأثیر مالی مادی داشته باشد. به عبارت دیگر، همان پیکسل ها می توانند ارائه دهند

ارزش قابل توجهی را به بالا، پایین و در سراسر زنجیره ارزش کاهش دهید. ما فکر می کنیم چیزی شبیه به این را تعمیم می دهد:

در مقیاس، هر صنعتی که از این ساختار پیروی می کند – و آن بیشتر صنایع است – می تواند تأثیر قابل توجهی از استفاده از قدرت تصاویر ماهواره ای و سیگنال های پیش بینی کوچک ببیند. با این حال، تأثیر حاشیه ای یک مزیت اطلاعاتی (زودتر دانستن و زودتر اقدام) می تواند بسیار زیاد باشد.

قابل توجه است که هزینه نهایی مزیت اطلاعاتی همچنان در حال کاهش است. در طی دهه آینده، برای یک شرکت بخش خصوصی متوسط در هر یک از صنایعی که در مورد آن صحبت کردیم، کاملاً امکان خواهد داشت که ماهواره ها یا سیستم های پلت فرم های ارتفاع بالا (HAPS) مانند بالون ها یا هواپیماهای بدون سرنشین خود را داشته باشند و به کار گیرند. از داده هایی که این حسگرها می گیرند. زنجیره‌های ارزش سنتی به‌گونه‌ای فرو می‌پاشد که ارزش اقتصادی بیشتری ایجاد کند، نه کمتر.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *