نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 9:37 ق.ظ

Space Forge با اعلام راه انقلابی جدید ماهواره های قابل استفاده مجدد را فعال می کند.

16 مه 2023 -Space Forge Forge Star-اعتبار تصویر: Space Forge

Space Forge طرح حفاظت شده خود را از یک سیستم ورود و استفاده مجدد سازگار با سیاره نشان می دهد که امکان بازگشت کم هزینه و قابل اعتماد ماهواره ها به زمین را فراهم می کند.

اگرچه هزینه پرتاب ماهواره ها به فضا با استفاده از قابلیت استفاده مجدد کمتر شده است، همه وسایل نقلیه تجاری فعلی بازگشت به فضا از سپرهای حرارتی فرسوده استفاده می کنند که پس از هر پرواز نیاز به تعویض دارند. Space Forge با استفاده از فضا تولید را متحول می کند، اما قیمت و پیچیدگی تمام روش های بازگشت موجود، محدوده مواد قابل تولید را محدود می کند.

برای اطمینان از بازگشت یک ماهواره  و مواد آن، یک سپر حرارتی لازم است تا از انتقال حرارت بیش از حد به فضاپیما در هنگام ورود مجدد از مدار زمین جلوگیری کند. روش‌های حفاظتی کنونی شامل سپرهای فرسایشی هستند که به طور کلی مانند موارد استفاده شده در اسپیس ایکس دراگون قابل استفاده مجدد نیستند، یا کاشی‌های حرارتی سیلیسی مانند شاتل فضایی ایالات متحده که در معرض آسیب بودند و به کنترل پیچیده بالابر نیاز داشتند.

سپر حرارتی پریدون اسپیس فورج از آلیاژی با دمای بالا استفاده می کند که به اندازه کافی بزرگ است تا گرمای ورود مجدد را بدون سوزاندن مواد منتشر کند. آن را به طور کامل قابل استفاده مجدد می کند. این سپر بسیار بزرگتر از وسیله نقلیه است و بنابراین با استفاده از تکنیک اوریگامی اصلاح شده، تا می شود تا در داخل پرتابگر قرار بگیرد.

تیم Space Forge بیش از چهار سال است که این فناوری را با بودجه آژانس فضایی بریتانیا و آژانس فضایی اروپا توسعه داده‌اند و آزمایش‌هایی از جمله آزمایش تونل باد پلاسما نمونه‌های سپر، پرتاب بالون در ارتفاع بالا، آزمایش‌های استقرار اوریگامی و بقای دریا را به پایان رسانده‌اند.

بسیاری از محصولات با پتانسیل بالای فضایی آینده مانند داروها و واکسن ها به ویژه در برابر نیروهای شوک تجربه شده در هنگام فرود وسایل نقلیه با ورود مجدد فعلی آسیب پذیر هستند. Space Forge یک تور شناور مبتنی بر آب به نام “Fielder” توسعه داده است که یک وسیله نقلیه آبی با چابکی بالا بدون خدمه است که خود را زیر یک وسیله نقلیه ورودی مجدد مانور می دهد تا فرود را نرم کند و امکان بازگشت سریع به بندر را فراهم کند.در یک پروژه Innovate UK Space Forge با موفقیت یک نمونه اولیه وسیله نقلیه فیلدر را ساخت و آن را در دریاچه‌ای در ریدینگ انگلستان آزمایش کرد و چندین موضع از مدل‌های ماهواره‌ای مقیاس‌دار را که با سرعت پایانه به داخل نمونه اولیه خالص حرکت می‌کردند انجام داد تا سطح شوک را اندازه‌گیری کند.

برای فعال کردن یک سرویس برگشت قابل اعتماد، Space Forge فناوری Pridwen و Fielder را در یک پلت فرم ماهواره ای قابل استفاده مجدد برای ایجاد اولین سرویس تولید در مدار و بازگشت به زمین در جهان – ForgeStar™ – که می تواند از پرتابگرهای معمولی برای ارائه سریع مستقر شود، ترکیب می کند. زیرساخت قابل اعتماد و قابل استفاده مجدد در فضا. ماهواره ForgeStar-1A اسپیس فورج برای پرتاب از ایالات متحده در سال 2023 آماده می شود، زمانی که آنها داده های کلیدی ایمنی و عملکرد را جمع آوری کنند تا فرودهای آینده را در هر نقطه از جهان امکان پذیر کنند.

ابر مواد ساخته شده در فضا می‌توانند در صنایع روی زمین مقدار زیادی انرژی صرفه‌جویی ایجاد کنند و انتشار CO2 آن‌ها را به گونه‌ای محدود کنند که همتایان زمینی آن‌ها هرگز نمی‌توانند با آن برابری کنند. اندرو بیکن، CTO و یکی از بنیانگذاران Space Forge، گفت: پریدون و فیلدر بخش‌های کلیدی برنامه ما برای توسعه ماهواره‌های تولیدی کاملاً قابل استفاده مجدد هستند که می‌توانند انقلاب صنعتی جدیدی را آغاز کنند.

https://www.themanufacturer.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *