نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 10:16 ب.ظ

سفر سازمانی به سمت دوقلوهای دیجیتال در یک متاورس صنعتی

 ۹ سپتامبر 2022-نویسنده Ian Hughes -Katy Ring

درست مانند دهه 1990 و آغاز قرن، زمانی که بسیاری از فرآیندهای تجاری با پذیرش سیستم های ERP به صورت یکپارچه خودکار شدند، ما در آستانه ورود به تغییر بزرگ دیگری در استفاده از فناوری توسط شرکت ها هستیم.

با مهندسی دیجیتال می توانید یک محصول، فرآیند یا خدمات متصل ایجاد کنید که به سرعت هزینه های بزرگ را حذف کرده و جریان های ارزش جدیدی ایجاد می کند.

دنیای فناوری های نوظهور همیشه مملو از واژه های پر سر و صدا بوده است، و وظیفه ما به عنوان تحلیلگران صنعت این است که سعی کنیم آنچه را که در حوزه های تخصصی و اطراف آن اتفاق می افتد یا قرار است اتفاق بیفتد، درک کنیم. ما شاهد تکامل و همگرایی رویکردهای فناوری و تغییر در بخش صنعت از آنچه قبلاً “تحول دیجیتال” نامیده می شد به سمت دید کامل تر از اکوسیستم دیجیتال هستیم و فرصتی را برای مفهوم “مهندسی دیجیتال” ایجاد می کند تا مفهوم بعدی باشد. پیشرفت خدمات عمده در فناوری عملیاتی یا OT.

بیایید آنچه را که تاکنون در پیشرفت های فنی دنیای فناوری صنعتی و عملیاتی رخ داده است، در نظر بگیریم. نمودار زیر یک جدول زمانی را نشان می دهد که تأثیر فناوری های نوظهور را بر حل مشکلات یا بهبود فرآیندها در مکان های صنعتی مانند کارخانه ها نشان می دهد.

در اصل، کارخانه‌ها واحدهای نسبتاً مستقلی بودند که بر روی یک سیستم پشتیبان سازمانی یا در اصطلاح صنعتی، یک سیستم برنامه‌ریزی منابع تولید یا MRP متمرکز بودند. این سیستم‌ها از مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی تشکیل شده‌اند که فرآیندهای تولید را هماهنگ می‌کنند، مانند برنامه‌ریزی محصول، خرید قطعات و کنترل موجودی، و همچنین توزیع محصول، تکمیل، و ردیابی سفارش. ظهور سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی یا ERP در اواخر دهه 1980 ماژول های کاربردی مالی، حسابداری، منابع انسانی و بازاریابی را به عملکردهای MRP موجود اضافه کرد. به یک معنا، مهندسی دیجیتال، دوقلوهای دیجیتال و متاورس صنعتی، همه سازمان‌ها را به ریشه‌های تولید سیستم‌هایی که اکثر کسب‌وکارها در حال حاضر برای کار از آن استفاده می‌کنند، بازمی‌گردانند. از آنجایی که ماشین آلات کارخانه برای جمع‌آوری داده‌های صنعتی ابزار می‌شوند، این داده‌ها شروع به جریان در خارج از دیوارهای کارخانه و تغذیه برنامه‌های کاربردی سازمانی می‌کنند.

لازم به ذکر است که همه در این مرحله از توسعه نیستند، اما ما یک جهت کلی از سفر را توصیف می کنیم. اتصال کارخانه‌ها نیز آشکار بود زیرا سیستم‌های فناوری اطلاعات سازمانی به سمت رویکردهای مبتنی بر ابر تغییر کردند و سیستم‌های برنامه‌ریزی محلی با برنامه‌های کاربردی لبه و ابری جایگزین شدند. از نظر سازمانی، گروه های فناوری اطلاعات باید همکاری کنند، زیرا فناوری مورد استفاده در هر حوزه از یک شکل و نوع است. داده ها، به ویژه داده های اینترنت اشیا در OT، تبدیل به یکسان کننده می شوند. این امر منجر به انجام کارهای بیشتر با داده ها و همچنین تکامل فرآیندهای AI/ML مانند تعمیر و نگهداری پیش بینی می شود. تکامل رویکردهای فناوری AI/ML نیز برای پیشرفت روباتیک مستقل کلیدی است که منجر به بهره برداری از امکانات “هوشمندتر” می شود. فناوری‌هایی مانند واقعیت افزوده (با عینک‌های هوشمند یا حتی تلفن‌های هوشمند) در سطح کارگاه وجود دارد تا به مهندسان کمک کند تا از راه دور پشتیبانی کنند یا جزئیات بیشتری را در مورد کارهایی که باید انجام شوند، مشاهده کنند.

پاسخ به  بیماری همه گیر کرونا  این فعالیت ها را برای استقرار فناوری های پیشرفته ترغیب کرده است – با قرنطینه های ملی و دستورالعمل های مراقبتی، توانایی کمک از راه دور به مهندسان میدان محلی (و در برخی موارد خود تیم های سازمانی داخلی) برای به دست گرفتن مدیریت. و تعمیر و نگهداری تجهیزات، تفاوت بین بقای کسب و کار یا زیر پا گذاشتن آن بوده است.

پذیرش خدمات ابری توسط سازمان‌ها به دلیل نیاز به استقرار سریع دسترسی آنلاین به مشتریان و تامین‌کنندگان و برای کارمندان برای کار از خانه تقویت شده است. این تغییر رویکرد از برنامه‌های بزرگ فناوری اطلاعات به خدمات مبتنی بر ابر، همچنین زمینه بیشتری را برای خدمات متقابل تأمین‌کننده از طریق رشته‌های دیجیتال (رشته دیجیتال یک معماری مبتنی بر داده است که اطلاعات تولید شده در طول چرخه حیات محصول یا یک دستگاه را به هم پیوند می‌دهد.) برای پشتیبانی از یک دوقلوی دیجیتال عملیاتی، یا ایجاد تغییرات سریعتر در مواردی مانند جریان زنجیره تامین با هم فراهم می‌کند.

ما سال‌هاست که همه اینها را در رویه IoT Research 451، بازوی تحقیقات فناوری S&P Global Market Intelligence، پوشش می‌دهیم، و با همگرایی دنیای OT و IT، ارتباط بین بخش‌های فناوری وجود دارد.

که ما را به آینده هدایت می کند. به نقل از ویلیام گیبسون، نویسنده داستان های علمی تخیلی: “آینده از قبل اینجاست – فقط به طور مساوی توزیع نشده است.” این امر به این معنی است که وقتی برخی از کلمات کلیدی را توصیف می کنیم، ممکن است کمی گیج کننده به نظر برسد یا هنوز بخشی از دنیای آشنا نیست. با این حال، ما در یک نقطه زمانی مهم هستیم.

درست مانند دهه 1990 و اوایل قرن، هنگامی که بسیاری از فرآیندهای تجاری با پذیرش سیستم های ERP به طور یکپارچه خودکار شدند، به نظر می رسد که ما در آستانه ورود به تغییر بزرگ دیگری در استفاده از فناوری توسط شرکت ها هستیم. همانطور که ما شروع به درک پتانسیل مهندسی دیجیتال و دوقلوهای دیجیتال برای تغییر فرآیندهای فعلی و عملکردهای عملیاتی می کنیم و آنها را مشارکتی تر و انعطاف پذیرتر می کنیم، فرصت انتقال به عصر دیجیتال بسیار زیاد است. در حالی که در تحول فناوری اطلاعات، برنامه به برنامه پیش می‌روید، با مهندسی دیجیتال می‌توانید یک محصول، فرآیند یا خدمات متصل ایجاد کنید که به سرعت هزینه‌های بزرگ را حذف کرده و جریان‌های ارزش جدیدی ایجاد می‌کند.

دوقلوهای دیجیتال گرد هم آمدن تمام داده‌های اینترنت اشیا، اطلاعات کارخانه و اطلاعات مکان و ماشین، از جمله اندازه، شکل و اجزای سازنده را نشان می‌دهند. آنها مدل کامل داده زنده هستند که فرآیندهای AI/ML روی آن کار می کنند تا پیشنهادات نگهداری پیش بینی و تجویزی را ارائه دهند.

یک دوقلو دیجیتال کامل جهان فیزیکی را به طور دقیق نشان می دهد و باید در جایی وجود داشته باشد که بتوان با آن درگیر شد. اینجاست که دنیای مجازی به نقطه‌ای نزدیک می‌شود که در آن بذرهای متاورس وارد عمل می‌شوند. رابط های کاربری در حال تکامل واقعیت مجازی و واقعیت مجازی از محتوای سه بعدی مانند یک دوقلوی دیجیتال کامل استفاده می کنند. اگر چندین نفر با این دوقلو درگیر شوند، آنگاه به یک دنیای مجازی چند کاربره دسترسی مشترک تبدیل می‌شود. این محیط‌های دیجیتال زنده همچنین جایی هستند که ربات‌های مستقل را می‌توان آموزش داد. شبیه‌سازی‌های سطح مهندسی می‌توانند پیشرفت‌ها و سایر احتمالات را با منبع دوقلو بررسی کنند. ما در حال ورود به قلمرو متاورس و متاورس صنعتی هستیم.

تمام این فناوری و فرآیندهای پیاده سازی آن، دنیای فیزیکی و دیجیتال را با هم ترکیب می کند و به عنوان “مهندسی دیجیتال” توصیف می شود. این یک حوزه تمرکز کلیدی برای ما در آینده است زیرا آینده متاورس صنعتی را ایجاد می کند.

https://www.spglobal.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *