نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

12 اردیبهشت 1403 11:24 ب.ظ

کاربردهای فعلی دوقلوی دیجیتال

9 مه 2020 -نوشته جم دیلمگانی

  فناوری دوقلوی دیجیتال در حال گسترش بیشتری از قبل است. طبق مطالعه Deloitte، انتظار می‌رود بازار جهانی دوقلوهای دیجیتال با 38 درصد CAGR رشد کند و تا سال 2023 به 16 میلیارد دلار برسد و گسترش فناوری اینترنت اشیا این رشد را تسریع می‌کند.

دوقلو دیجیتال یک کپی مجازی/ دیجیتالی از موجودیت‌های فیزیکی مانند دستگاه‌ها، افراد، فرآیندها یا سیستم‌هایی است که به کسب‌وکارها در تصمیم‌گیری مدل‌محور کمک می‌کنند. دوقلوهای دیجیتال در حال تغییر روش انجام کار در صنایع مختلف با کاربردهای مختلف تجاری هستند. دانستن این برنامه ها می تواند به کسب و کارها کمک کند تا دوقلوهای دیجیتال را در فرآیندهای خود پیاده کنند. بنابراین ما کاربردهای دوقلو ی دیجیتال را در تولید، مراقبت های بهداشتی، زنجیره تامین و خرده فروشی بررسی و لیستی از موارد استفاده دوقلو دیجیتال، برنامه ها و نمونه ها را ایجاد کردیم.

  • زنجیره تامین

دوقلوهای دیجیتال نیز به طور گسترده در صنعت زنجیره تامین/تدارکات استفاده می شوند. برخی از برنامه ها بصورت هستند.

پیش بینی عملکرد مواد بسته بندی

بسته بندی محصول را می توان مجازی سازی کرد و سپس قبل از بسته بندی خطاها را آزمایش کرد. دوقلوهای دیجیتال به شرکت های لجستیک کمک می کنند تا امکان سنجی مواد را تعیین کنند.

افزایش حفاظت از حمل و نقل

شرکت‌های لجستیک می‌توانند با کمک دوقلوهای دیجیتال، چگونگی تأثیر شرایط بسته‌بندی متفاوت بر تحویل محصول را تجزیه و تحلیل کنند.

بهینه سازی طراحی انبار و عملکرد عملیاتی

دوقلوهای دیجیتالی شرکت‌های لجستیک را قادر می‌سازند تا طرح‌بندی انبار را آزمایش کنند تا شرکت‌ها بتوانند کارآمدترین طراحی انبار را برای به حداکثر رساندن عملکرد عملیاتی انتخاب کنند.

ایجاد یک شبکه لجستیکی

دوقلوی دیجیتالی یک شبکه جاده ای اطلاعاتی در مورد وضعیت ترافیک، طرح راه و ساخت و ساز حمل می کند. با این دانش، شرکت‌های لجستیک می‌توانند مسیرهای توزیع و مکان‌های ذخیره‌سازی موجودی را طراحی کنند.

  • ساخت و ساز

یک دوقلو دیجیتال می‌تواند به شرکت‌های ساختمانی کمک کند تا درک کنند که یک ساختمان در زمان واقعی چگونه عمل می‌کند، که به آنها اجازه می‌دهد تا عملکرد را برای بهینه‌سازی کارایی تغییر دهند. داده های جمع آوری شده از دوقلوی دیجیتال می تواند برای برنامه ریزی و طراحی ساختمان های آینده استفاده شود.

  • مراقبت های بهداشتی

دوقلوهای دیجیتال می توانند به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک کنند تا تجربه مراقبت های بهداشتی را مجازی کنند تا مراقبت، هزینه و عملکرد بیمار را بهینه کنند. برای مراقبت های بهداشتی، موارد استفاده را می توان به دو گروه طبقه بندی کرد:

بهبود کارایی عملیاتی مراقبت های بهداشتی

ایجاد دوقلوی دیجیتالی از بیمارستان، استراتژی های عملیاتی، ظرفیت ها، کارکنان و مدل های مراقبتی به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی کمک می کند تا عملکرد عملیاتی سازمان را بررسی کنند.

بهبود مراقبت شخصی

ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی و شرکت های داروسازی همچنین می توانند از دوقلوهای دیجیتالی برای مدل سازی کد ژنوم، ویژگی های فیزیولوژیکی و سبک زندگی بیماران استفاده کنند تا شرکت های مراقبت های بهداشتی بتوانند مراقبت های شخصی مانند داروهای منحصر به فرد را برای هر بیمار ارائه دهند.

  • تولید

کاربردهای دوقلوهای دیجیتال بیشترین کاربرد را در صنعت و تولید دارند. تولید متکی به تجهیزات پرهزینه ای است که حجم بالایی از داده را تولید می کند که ایجاد دوقلوهای دیجیتال را تسهیل می کند. کاربردهای دوقلوی دیجیتال در تولید به شرح زیر است:

توسعه محصول

دوقلوهای دیجیتال می توانند به مهندسان کمک کنند تا امکان سنجی محصولات آینده را قبل از عرضه آزمایش کنند. با توجه به نتایج آزمایش، مهندسان شروع به تولید می کنند یا تمرکز خود را به ایجاد یک محصول عملی تغییر می دهند.

سفارشی سازی طراحی

با دوقلوهای دیجیتال، کسب و کارها می توانند جایگشت های مختلف محصول را طراحی کنند تا بتوانند محصولات و خدمات شخصی سازی شده را به مشتریان خود ارائه دهند.

بهبود عملکرد کف کارگاه

از یک دوقلو دیجیتال می توان برای نظارت و تجزیه و تحلیل محصولات نهایی استفاده کرد و به مهندسان کمک کرد تا ببینند کدام محصول معیوب است یا عملکرد کمتری نسبت به آنچه در نظر گرفته شده است.

تعمیرات قابل پیش بینی

تولیدکنندگان از دوقلوهای دیجیتالی برای پیش‌بینی خرابی‌های احتمالی ماشین‌ها استفاده می‌کنند تا کسب‌وکارها فعالیت‌های تعمیر و نگهداری بدون ارزش را به حداقل برسانند و کارایی کلی ماشین‌ها را بهبود بخشند، زیرا تکنسین‌ها قبل از وقوع خرابی اقدام می‌کنند.

با این حال، استفاده از دوقلوهای دیجیتال برای کارهای تعمیر و نگهداری پیش‌بینی‌کننده، مقیاس‌پذیر نیست، زیرا یک کپی مجازی مخصوص ماشین است و برای ساخت و نگهداری دوقلوها به استعدادهای گران‌قیمت علم داده نیاز دارد.

  • هوافضا

در صنعت هوافضا و خودروسازی، کاربردهای بیشتری از دوقلوهای دیجیتال وجود دارد.قبل از دوقلوهای دیجیتال، از دوقلوهای فیزیکی در مهندسی هوافضا استفاده می شد. به عنوان مثال برنامه آپولو 13 در دهه 1970 است که در آن دانشمندان ناسا روی زمین قادر به شبیه سازی وضعیت ناو  و یافتن پاسخ در هنگام بروز مسائل مهم بودند. بعداً در سال 2002، مفهوم دوقلوی دیجیتال توسط جان ویکرز از ناسا معرفی شد.

بر اساس گزارش نظرسنجی Business Wire، امروزه اهمیت دوقلوهای دیجیتال در صنعت هوافضا توسط کارشناسان تایید شده است که 75 درصد از مدیران نیروی هوایی به نفع دوقلوهای دیجیتال رای اعتماد داده اند.

با استفاده از دوقلوهای دیجیتال، مهندسان می‌توانند از تجزیه و تحلیل پیش‌بینی‌کننده برای پیش‌بینی هرگونه مشکل آتی مربوط به بدنه هواپیما، موتور یا سایر اجزاء استفاده کنند تا از ایمنی افراد داخل هواپیما اطمینان حاصل کنند.

  • خودرو

توسعه خودروهای جدید بیشتر در یک محیط مجازی انجام می شود. دوقلوهای دیجیتال در صنعت خودرو برای ایجاد مدل مجازی یک وسیله نقلیه متصل استفاده می شود. شرکت های خودروسازی از این فناوری برای طراحی محصول ایده آل خودرو حتی قبل از شروع تولید استفاده می کنند. آنها فاز تولید و مشکلاتی را که ممکن است پس از برخورد وسیله نقلیه به جاده ها رخ دهد، شبیه سازی و تجزیه و تحلیل می کنند.

توسعه خودروهای خودران

اگرچه روش‌های دیجیتالی دوقلو را می‌توان در صنعت خودروسازی سنتی استفاده کرد، دوقلوهای دیجیتال برای شرکت‌های خودروهای خودمختار مفید هستند. خودروهای خودران حاوی حسگرهای متعددی هستند که داده‌های مربوط به خود خودرو و محیط خودرو را جمع‌آوری می‌کنند. با توجه به سوالات مربوط به مسئولیت که وسایل نقلیه خودران را احاطه کرده است، ایجاد یک دوقلوی دیجیتالی از یک خودرو و آزمایش هر جنبه از وسایل نقلیه به شرکت ها کمک می کند تا اطمینان حاصل کنند که آسیب ها و صدمات غیرمنتظره به حداقل می رسد. برخی از کاربردهای دوقلوهای دیجیتال در صنعت خودرو، آزمایش جاده و تعمیر و نگهداری خودرو است.

  • خرده فروشی

مدل سازی و شبیه سازی مشتری

خرده فروشان می توانند دوقلوهای دیجیتالی از شخصیت های مشتری ایجاد کنند تا تجربه مشتری را که ارائه می دهند بهبود بخشند. به عنوان مثال، خرده فروشان می توانند بر اساس مدل های دیجیتالی دوقلو خود، محصولات لباس مد ایده آل را به مشتریان ارائه دهند.

https://research.aimultiple.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *