نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 3:41 ب.ظ

یک زن در 3 تابستان گذشته 372290 درخت در سراسر کانادا کاشته است.

توسط اندی کوربلی -21 ژوئیه 2023-اعتبار – Leslie Dart TikTok

یک زن جوان در استان ساسکاچوان کانادا اخیراً در یک ویدیوی TikTok از کاشت 4545 درخت  را ارایه نمود که در یک روز 8.7 میلیون بازدید به دست آورد.

نویسنده و منتشر کننده  ویدیو، لزلی دارت، شغلی در جنگل‌داری ندارد و به تازگی بعنوان نیروی کار در تولید هوافضا وارد شده است، رشته‌ای که اخیراً در کالج دورهام در انتاریو فارغ‌التحصیل شده است.

درختکاری به سادگی یک شغل تابستانی محبوب برای دانشجویان است که با این وجود می تواند با یکنواختی عمیق خود برخی از افراد را جذب کند.

گاهی اوقات 15 ساعت در روز، لسلی بیل را به زمین می کوبد، خاک را بیرون می کشد، نهالی را در آن می گذارد، آن را با چکمه اش می کوبد و به سراغ بعدی می رود.

این نوع درختکاری طبق قوانین خاص استانی باید همراه با قطع درختان انجام شود. تقریباً هر درختی که برای صنعت پر رونق چوب کانادا ثبت شده است توسط داوطلبان حقوق بگیری مانند لزلی که بین 17 تا 44 سنت برای هر نهال دوباره کاشته می شود و در سه تابستان گذشته 372290 درخت کاشته است.

گاهی اوقات این اثر روی بقایای متروک منطقه‌ای است که توسط آتش‌سوزی‌های جنگلی سوخته است، گاهی اوقات در جنگل‌های مرطوب بر روی زمین‌های ناهموار،  و ازدحام پشه‌ها. او می‌گوید که هر کجا که بیلش او را می‌برد، این کار عمیقاً باارزشی است که آن‌قدر بخشی از زندگی فرد می‌شود که سال به سال برای داوطلب شدن بازمی‌گردند.

کنی چاپلین، یک باغبان کهنه کار 35 تابستانه که در صنعت فیلم کار می کند، گفت: “من فکر می کنم هر پدر و مادری در کانادا باید فرزند خود را برای کاشت درخت بفرستد زیرا این کار باعث می شود فرزند شما به یک فرد مفید تبدیل شود.”

«آنها یاد خواهند گرفت که چگونه کار کنند، مسئولیت خواهند داشت. آنها پول در جیب خود خواهند داشت.»

یکی دیگر از درختکارانی که با تراس استاندارد صحبت کرد، عکاس و فیلمساز ریتا لیستنر بود که در جنگ عراق  به عنوان گزارشگر جنگ کار می کرد.

او گفت: «وقتی در مناطق جنگی کار می‌کردم و مردم از من می‌پرسیدند: چه چیزی مرا برای آن کار آماده کرد، به آنها گفتم: کاشت درخت در کانادا.

الزامات احیای جنگل‌ها برای شرکت‌های چوب‌بر و به دنبال آتش‌سوزی جنگل‌ها باعث شده است که 1.6 میلیارد درخت در استان‌های غربی کانادا دوباره کاشته شوند، و با افراد فداکار مانند چاپلین و دارت، درک چگونگی این امر آسان است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *