نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

28 فروردین 1403 5:37 ب.ظ

توزیع ماسک های جراحی پیشرفته ZenGUARD™ در بخش بهداشت کانادا

18 آوریل 2023-© shutterstock/nobeastsofierce

به عنوان بخشی از آخرین پیشرفت‌های زنتک در تجاری‌سازی فناوری نانو مبتنی بر گرافن، این شرکت قرار است ماسک‌های جراحی پیشرفته ZenGUARD را در بخش مراقبت‌های بهداشتی کانادا توزیع کند.

زنتک از تخصص خود در فناوری نانو برای نجات جان انسان‌ها استفاده می‌کند، پس از چند ابتکار برای تجاری‌سازی و توزیع محصولات حاوی پوشش ضد میکروبی پیشرفته ZenGUARD™. ZenGUARD یک پوشش خلاقانه برای فیلترها است که به غیرفعال کردن پاتوژن ها برای کاهش انتقال بیماری های بالقوه تهدید کننده زندگی کمک می کند. این شرکت یک قرارداد توزیع با شرکت Southmedic امضا کرده است که بر اساس آن Southmedic ماسک های جراحی پیشرفته ZenGUARD را در بخش مراقبت های بهداشتی کانادا توزیع می کند.

این همکاری به دنبال کسب شماره ثبت انحصاری محصول و تکمیل آزمایش فاز 2 برای استفاده به عنوان پوشش روی فیلترهای گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع است که کاهش قابل توجهی در موجودات زنده آزمایشی موجود در هوا را در مقابل فیلتر کنترلی بدون پوشش گزارش کرده است.

تجاری سازی ZenGUARD™ برای کاربردهای مراقبت های بهداشتی

در 6 دسامبر 2022، زنتک با استفاده از “کامپوزیت‌های گرافن-نقره و استفاده برای ترکیبات ضدمیکروبی”، شماره ثبت اختراع منحصر به فرد 3،152،759 را برای فناوری ZenGUARD خود دریافت کرد.

اداره مالکیت معنوی کانادا (CIPO) این حق اختراع را با مدت 20 سال از تاریخ ثبت اعطا کرد. این به دنبال اعلام شرکت در مورد مجوز این پتنت است که در مورد استفاده از فناوری ZenGUARD در تجهیزات حفاظت شخصی (PPE) و برنامه های گرمایش، تهویه و تهویه مطبوع (HVAC) اعمال می شود. زنتک به کار با مشاور IP خود برای تهیه درخواست های ثبت اختراع که از حقوق تجاری آن در تمام حوزه های قضایی جهانی مورد علاقه محافظت می کند، ادامه خواهد داد.

گرگ فنتون، مدیر عامل زنتک، گفت: «این یک نقطه عطف مهم برای زنتک است و توانایی ما را برای انتقال از یک مفهوم در آزمایشگاه به دارایی‌ای که شرکت می‌تواند تجاری‌سازی کند، نشان می‌دهد. توسعه و حفاظت از مالکیت معنوی ما سنگ بنای مدل کسب و کار ما است. ما از زحمات کل تیم و همچنین حمایت سهامداران خود سپاسگزاریم.»

وی افزود: ما مشتاقانه منتظر تداوم تجاری سازی ZenGUARD به عنوان یک پلت فرم فناوری متمایز و ثبت شده هستیم که بر اساس آن می توان چندین محصول را برای محافظت بهتر از مردم و محیط زیست توسعه داد.

فاز 2 آزمایش HVAC: کاهش شیوع بیماری

زنتک از تکمیل موفقیت آمیز تست فاز 2 فیلتر HVAC توسط شورای ملی تحقیقات کانادا (NRC) خبر داد.

این شرکت گزارش اولیه آزمایش فاز 2 را تحت قرارداد جریان آزمایشی راه حل های نوآورانه کانادا (ISC) دریافت کرد. این گزارش به کاهش قابل توجه موجودات زنده آزمایش شده در هوا با پوشش ZenGUARD اشاره می‌کند که بر روی فیلترهای HVAC استاندارد بدون تغییر در سیستم‌های HVAC موجود و بدون کاهش نرخ جریان هوا یا افزایش مصرف انرژی اعمال می‌شود.

این آزمایش کاهش آلودگی جانشین باکتریوفاژ زنده موجود در هوا را در یک محیط کلاس درس مدولار نشان داد و یک محیط واقعی را شبیه‌سازی کرد. این آزمایش در مرکز آزمایش بیوآئروسل منحصر به فرد NRC انجام شد، که به طور خاص برای آزمایش قطرات آئروسل مرطوب طراحی و ساخته شده است – مکانیسم اولیه برای انتشار بیماری در داخل خانه.

فنتون توضیح داد: «افزایش قابل توجه راندمان فیلتراسیون قطرات آب مملو از پاتوژن بدون تأثیر بر سرعت جریان هوا، راه حل بالقوه قدرتمندی در فضای HVAC ایجاد می کند. “ما خوشحالیم که راه حل ZenGUARD ثبت شده ما موثر بوده و می تواند فرصت های تجاری را برای طیف گسترده ای از ذینفعان محیط زیست داخلی برای بهبود کیفیت هوا فراهم کند.

دولت‌ها، مدارس، صاحبان خانه‌ها و بیمارستان‌ها، تا شرکت‌های مدیریت املاک و مستاجران به طور یکسان می‌توانند از تجهیزات موجود خود بدون سرمایه‌گذاری اضافی، تعمیر و نگهداری یا هزینه‌های انرژی استفاده کنند – که راه‌حلی ساده و ظریف را ممکن می‌سازد. نتیجه ارائه هوای پاک‌تر برای فضاهای داخلی با ابتکارات جهانی کیفیت هوای داخلی و اهداف زیست‌محیطی کاهش مصرف انرژی مطابقت دارد.

رایان شاکلاک، معاون استراتژی و توسعه کسب و کار در زنتک، گفت: «نتایج آزمایش فاز 2 شورای تحقیقات ملی کانادا به اعتبار مدل کسب و کار ما کمک می کند. این نتایج تست تهویه مطبوع ما را به تجاری سازی دومین محصول مبتنی بر ZenGUARD، همراه با ماسک های جراحی با پوشش ZenGUARD تایید شده توسط Health Canada، که 99.99 درصد کارایی فیلتراسیون ویروسی و باکتریایی را نشان می دهد، نشان می دهد.

ZenGUARD در حال تبدیل شدن به یک پلت فرم فناوری ضد میکروبی است که از طریق آن می‌توانیم چندین محصول دیگر را تولید کنیم که به بهبود کیفیت، سلامت و ایمنی هوا کمک می‌کنند.

نتایج، زنتک همکاری خود را با Southmedic اعلام کرده است که ماسک های جراحی حاوی فناوری نانو مبتنی بر گرافن این شرکت را در بخش مراقبت های بهداشتی توزیع می کند.

Southmedic، توزیع‌کننده بزرگ و مستقل دستگاه‌های پزشکی در کانادا، ماسک‌های جراحی پیشرفته ZenGUARD را در بیمارستان‌های کانادا، پزشکان عمومی، جراحی خصوصی و بازارهای مراقبت طولانی‌مدت و پرستاری در خانه توزیع خواهد کرد.

Southmedic در حال حاضر سایر محصولات PPE را در کانادا توزیع می کند و در بیش از 80 کشور جهان فعالیت می کند. این شرکت همچنین به عنوان یکی از اعضای پلاتینیوم بهترین شرکت های مدیریت شده Deloitte شناخته شده است.

فنتون اظهار داشت: “زنتک مفتخر است که با شرکت بزرگی مانند Southmedic شریک است. آنها یک شبکه توزیع قوی در سراسر کانادا و فراتر از آن به ارمغان می آورند و به دلیل ارائه محصولات با کیفیت و راه حل های نوآورانه به فضای مراقبت های بهداشتی شهرت دارند، که دقیقاً همان چیزی است که ماسک جراحی ZenGUARD ما به بازار می آورد.

ما معتقدیم که این گامی معنادار به سمت تأمین حجم در بخش بازار با تقاضای پایدار برای ماسک‌های جراحی است. در حالی که تمرکز ما در حال حاضر بر روی ماسک های جراحی در کانادا است، ما مشتاقانه منتظریم تا فرصت های دیگری را برای پلت فرم ZenGUARD خود در فضای مراقبت های بهداشتی با تیم Southmedic بررسی کنیم.

لی مک‌دونالد، مدیر عامل Southmedic، افزود: «در Southmedic، ما به دلیل ارائه محصولات با کیفیت مشتری محور و راه‌حل‌های نوآورانه شهرت پیدا کرده‌ایم – و ماسک جراحی ZenGUARD، با خواص ضد میکروبی و کارایی عالی فیلتراسیون باکتریایی و ویروسی، یک ماده طبیعی است. مکمل سبد موجود تیم فروش ما است.»

تست HVAC: نتایج نهایی

در ماه فوریه، زنتک گزارش نهایی را دریافت کرد که نتایج آزمایش فاز 2 ZenGUARD را برای استفاده در فیلتراسیون HVAC از شورای تحقیقات ملی کانادا نشان می‌داد.

فیلترهای MERV 8 تیمار شده با ZenGUARD در طی یک تعویض هوا، 34.56 درصد راندمان فیلتراسیون ویروس Phi6 را که جایگزین COVID-19 است، به دست آوردند. این در مقایسه با 7.24٪ برای فیلترهای بدون پوشش MERV 8، یک بهبود خالص 27.32٪ است.

ما معتقدیم پلت فرم فناوری ثبت شده ما یک فناوری مخرب برای صنعت HVAC است و به ما این امکان را می دهد تا به تولیدکنندگان فیلتر کمک کنیم تا راندمان فیلتراسیون پاتوژن رایج ترین فیلترهای هوا را افزایش دهند. فناوری ZenGUARD یک راه ساده و کاربردی برای بهبود یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی فضاهای کاری، هواپیما، قطار، اتوبوس و سایر فضاهای داخلی است.

بسیاری از صاحبان و اپراتورهای سیستم های حمل و نقل و ساختمان توانایی یا تمایلی برای تحمل هزینه های مالی ارتقاء فیلترها و سیستم های HVAC با درجه بالاتر ندارند. علاوه بر این، اجتناب از افزایش مصرف انرژی و هزینه‌های تعمیر و نگهداری مرتبط با فیلترهای دارای رتبه بالاتر، انگیزه‌های زیست‌محیطی و اقتصادی قوی ایجاد می‌کند و از ارزش پیشنهادی ZenGUARD حمایت می‌کند.»

وی افزود: به این دلایل، ما معتقدیم که فناوری ZenGUARD ثبت شده ما نه تنها با حذف بیشتر عوامل بیماری‌زا از هوایی که تنفس می‌کنیم، از سلامت مردم محافظت می‌کند، بلکه این کار را به گونه‌ای انجام می‌دهد که بار مالی و ردپای زیست‌محیطی را کاهش دهد.

آینده زنتک چیست؟

زنتک همچنین با LMS Technologies (LMS)، یک شرکت آزمایش کننده رسانه هوا و فیلتر هوا مستقر در ایالات متحده که خدمات تست و صدور گواهینامه محصول را برای تولید کنندگان فیلتر ارائه می دهد، مشاوره و آزمایش کرده است. کار انجام شده با LMS برای پیشبرد کاربرد ZenGUARD در بازار HVAC ادامه خواهد یافت.

آزمایش مستقل شخص ثالث آنها از فیلترهای MERV 8 با پوشش ZenGUARD افزایش قابل توجهی در راندمان فیلتراسیون باکتریایی و ویروسی مطابق با نتایج NRC یا بهتر از آن نشان داد. این کار تایید و بهینه‌سازی مستقل با LMS همچنان ادامه خواهد داشت زیرا Zentek به سمت تجاری‌سازی ZenGUARD در بازار HVAC حرکت می‌کند.

علاوه بر این، زنتک به موارد زیر ادامه خواهد داد:

     کار برای بهینه سازی پیکربندی مواد فیلتر HVAC که با فناوری ثبت اختراع ZenGUARD در LMS پوشش داده شده اند تا بهینه سازی محصولات ارائه شده را انجام دهند.

     تمام آزمایشات و مستندات مورد نیاز برای ارسال های قانونی در کانادا و ایالات متحده را کامل  و

     برای بررسی الزامات نظارتی در سایر مناطق مورد علاقه با گروه Intertek همکاری کند.

Homepage

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *