نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 10:04 ب.ظ

رئیس مرکز نوآوری پست: اقتصاد آینده، اقتصاد دانش‌بنیان است

ژرفانما 1-4-1402

    مرکز نوآوری پست و شرکت سرمایه‌گذاری کارایا برای حمایت از کسب‌وکارهای خرد درزمینه لجستیک، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. رئیس مرکز ملی پست در این مراسم با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های نوپا گفت: «امضای این تفاهم‌نامه با شرکت کارایا برای رشد شرکت‌ها و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان که اقتصاد آینده کشور است، صورت گرفته.»

    مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری مرکز نوآوری پست و شرکت سرمایه‌گذاری کارایا روز دوشنبه، ۳۱ خردادماه، در موزه ملی ارتباطات با حضور سرمایه‌گذاران اکوسیستم فناوری و اصحاب رسانه برگزار شد. «محمدرضا قادری»، رئیس مرکز نوآوری پست، در این مراسم با اشاره به اینکه شرکت ملی پست قدیمی‌ترین شرکت ایرانی است، گفت: «تداوم در عرصه کسب‌وکارها نیازمند نوآوری است. کمتر کسب‌وکاری را می‌توان یافت که بتواند بدون فناوری دوام خود را حفظ کند.»

    رئیس مرکز نوآوری پست درباره این تفاهم‌نامه گفت: «تفاهم‌نامه همکاری با شرکت سرمایه‌گذاری کارایا برای حمایت از استارتاپ‌ها در حوزه لجستیک صورت گرفته است.»

    به گفته قادری، یکی از اساسی‌ترین نیازهای کسب‌وکارهای عضو مرکز نوآوری پست، جذب سرمایه‌گذار است. به همین منظور این رویداد برای دعوت از سرمایه‌گذاران اکوسیستم فناوری برای سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌ها برگزار شده؛ چرا که اقتصاد آینده، اقتصاد دانش‌بنیان است.

    همکاری بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های تجارت الکترونیک با شرکت ملی پست

    او همچنین گفت: «طبق آمار مرکز تجارت الکترونیک وزارت صمت، بیش از ۶۰ درصد شرکت‌های تجارت الکترونیک کشور با شرکت ملی پست کار می‌کنند. هدف ما نیز حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی خرد است؛ چرا که کسب‌وکارهای بزرگ خودشان می‌توانند لجستیک فراهم کنند.»

    به گفته قادری، دنیای امروز یک دنیای دیجیتال است و مهم‌ترین ویژگی چنین دنیایی بلندبودن صدای مشتری است؛ مشتریانی که می‌خواهند خدمت شخصی‌سازی‌شده و منحصربه‌فرد خود را داشته باشند. پاسخگویی به این نیاز هم کار یک کسب‌وکار خطی نیست، بلکه نیازمند یک اکوسیستم است که در یک چهارچوب پلتفرمی این کار را انجام دهد. او درباره رویکرد شرکت ملی پست در این‌ زمینه گفت: «سعی داریم به‌سمت کسب‌وکارهای پلتفرمی برویم. این فضا نیازمند جذب شرکت‌های زیاد و انتقال خدمات انتهایی به مشتری است. به همین دلیل ما در سال ۱۴۰۰ مرکز نوآوری پست را تأسیس کردیم.»

    head-post-innovation-center-future-economy-knowledgebased-economy-1

    قادری درباره اهداف مرکز نوآوری پست ادامه داد: «اکوسیستم‌سازی برای توسعه پست تجارت الکترونیک، کمک به هوشمندسازی و تحول دیجیتال پست و تبدیل کسب‌وکار خطی به کسب‌وکار پلتفرمی از مهم‌ترین اهداف ما در مرکز نوآوری پست است.»

    رئیس مرکز نوآوری پست در ادامه به ارائه برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز از زمان تأسیس تاکنون پرداخت. او گفت: «تاکنون توانسته‌ایم در ۱۲ استان، ۱۶ شعبه مرکز نوآوری تأسیس کنیم. تا به امروز بیش از ۱۱۸ شرکت در این شعبه‌ها عضو مرکز نوآوری ما هستند. چهارشنبه‌های استارتاپی، نمایشگاه اینوتکس پست در کیش و نمایشگاه صنعت پست که نشان‌دهنده تغییر رویکرد ما بود هم از برنامه‌های ما طی سال‌های اخیر است.»

    او درباره محل برگزاری رویداد نیز گفت: «موزه ملی ارتباطات ازاین‌به‌بعد قرار است کارخانه نوآوری پست باشد؛ ضمن اینکه صنعت در این کارخانه نقش پررنگی دارد.» قادری با اشاره به اینکه این کارخانه از ۲۷ اردیبهشت‌ماه رسماً کار خود را آغاز کرده است، گفت: «درواقع این محل قرار است جایی برای توسعه زیست‌بوم فناوری و دریافت حمایت از سرمایه‌گذاران برای بهبود مدل‌های کسب‌وکاری باشد.»

    به گفته قادری، فراگیری و دوری از انحصار، سهولت و همچنین رعایت حقوق مالکیت معنوی از مهم‌ترین اهداف این مرکز در مسیر پیش رو است.

    آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *