نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 6:05 ب.ظ

دانشگاه‌های نسل چهارم به‌سمت پژوهشِ‌های نوآورانه حرکت می‌کنند

8-3-1402

دانشگاه‌های نسل چهارم به‌سمت پژوهشِ‌های نوآورانه حرکت می‌کنند

رئیس اداره حمایت از فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان اصفهان گفت: برخلاف رویه برخی دانشگاه‌ها، پژوهش در سایر مراکز علمی که جزو دانشگاه‌های عصر سوم و چهارم محسوب می‌شوند، بیشتر به سمت ایجاد نوآوری است.

مسعود حسن‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به جایگاه پژوهش در بین دانشگاه‌های مختلف دنیا و دیدگاه مراکز علمی مختلف به این موضوع اظهار کرد: همواره پژوهش جزو مسائلی است که در تمام دانشگاه‌های نسل اول، دوم و سوم به شکل‌های متفاوت مورد توجه قرار می‌گیرد و پیگیری می‌شود.

وی افزود: جدا از اینکه تحقیق و پژوهش به عنوان رویه‌ای عمومی در بین دانشگاه‌ها همواره مورد توجه قرار دارد و هر دانشگاه با روش‌های ویژه خود در این حوزه برای دستیابی به اهداف مورد نظر فعالیت می‌کند، هدف اصلی از پژوهش متفاوت است.

رئیس اداره حمایت از فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان اصفهان ادامه داد: درواقع هدف اصلی و اساسی پژوهش در بین دانشگاه‌های مختلف کشور متفاوت است و این مسئله در مراکز پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها قابل بررسی است.

وی تصریح کرد: در صورتی که حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه‌های دولتی کشور را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه می‌شویم که در این مراکز بیشتر مقالات علمی و مبتنی بر ISI مورد توجه قرار دارد و دانشجویان نیز به‌طور عمده تحقیقات خود را مبتنی بر این مقالات ارائه می‌کنند.

حسن‌زاده در رابطه با عملکرد سایر دانشگاه‌ها در حوزه تحقیق و پژوهش گفت: برخلاف رویه برخی دانشگاه‌ها، پژوهش در سایر مراکز علمی که جزو دانشگاه‌های عصر سوم و چهارم محسوب می‌شوند، بیشتر به سمت ایجاد نوآوری است.

وی تاکید کرد: درواقع دانشگاه‌های عصر سوم و چهارم بیشتر به سمت ایجاد مراکز نوآوری و رشد فعالیت می‌کنند؛ این مراکز به پژوهش مسئله‌محور توجه دارند و همواره مسائل مهم را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

رئیس اداره حمایت از فعالیت‌های پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی‌کاربردی واحد استان اصفهان در همین رابطه ادامه داد: دانشگاه جامع علمی‌کاربردی نیز همین مسیر را در پیش گرفته است و با توجه به ساختارهای فعلی، به دنبال توسعه پژوهش از این طریق است.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *