نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 6:09 ب.ظ

5 روش موثر برای ابداع مجدد کسب و کار

ریچارد واینبرگر، دکترا، CPA-متفاوت فکر کنید، نوآوری برای تغییر

زمانی که یک کسب‌وکار کاهش درآمد را تجربه می‌کند یا به سادگی سقوط کرده و رشد نمی‌کند، می‌تواند تعدادی از عوامل مؤثر در آن وجود داشته باشد. یک بیماری همه گیر جهانی، رقابت جدید، از دست دادن مشتری اصلی، مدیریت ضعیف، جابجایی کارکنان کلیدی، یا بازاریابی خارج از هدف، همگی می توانند تأثیر منفی بر رشد و پایداری یک کسب و کار کوچک داشته باشند و دلیل رکود یک شرکت باشند. با این حال، اگر محصولات یا خدمات کسب‌وکار همچنان مزایا و راه‌حل‌هایی را برای مشتریان و مشکلات آن‌ها ارائه می‌کند، شاید زمان آن رسیده است که کسب‌وکار خود را دوباره اختراع کنید.

حتماً این ضرب المثل معروف را شنیده اید که «تعریف جنون این است که یک کار را بارها و بارها انجام دهید و انتظار نتیجه متفاوتی داشته باشید». چقدر این برای مشاغل کوچک درست است! بنابراین، زمانی که کسب و کار دچار رکود است، شاید راه حل این باشد که به دنبال تغییر باشید. شاید به معنای بهبود محصول یا خدمات یا ارائه یک کمپین بازاریابی جدید باشد. اساساً جایگزینی برای انجام مکرر یک کار، اتخاذ رویکردی جدید و خلاقانه است.

اندیشیدن خارج از چارچوب می تواند یک تغییر اساسی ایجاد کند که فرصت های جدیدی را ایجاد می کند. این نوع تفکر است که برای جوان سازی یک تجارت مورد نیاز است. در اینجا پنج ایده برای ایجاد تغییرات مثبت در شرکت شما وجود دارد.

1. حضور بیشتری در اینترنت داشته باشید

کسب‌وکارهای سنتی و مستقر مطمئناً می‌توانند در گذشته گیر کنند در حالی که رقبای آنها در آینده با حضور آنلاین و سایت تجارت الکترونیکی مورد توجه قرار می‌گیرند. همه‌گیری جهانی باعث شده است که بیشتر افراد و کارمندان تا حدی منزوی شوند و همچنین کسب‌وکارها – خواه تجارت به مصرف‌کننده و یا کسب‌وکار به کسب‌وکار – متفاوت از گذشته عمل کنند. برای فعالیت در شرایط عادی جدید، یک شرکت باید به دنبال فرصت های گسترده در اینترنت باشد.

2. اعمال تغییرات عملیاتی

تغییر نه تنها در مواقعی اجتناب ناپذیر است بلکه سودمند نیز هست. فقط باید عملاً به هر کسب و کاری در طول همه گیری نگاه کرد تا ببیند چگونه تغییرات عملیاتی ایجاد کرده است. در حالی که اکثر مشاغل حداقل تغییرات متوسطی ایجاد کرده اند، سایر مشاغل مجبور شده اند تقریباً کل عملیات خود را تغییر دهند. خوشبختانه، بسیاری از این تغییرات و دگرگونی ها باعث سوددهی بیشتر و قوی تر شدن این مشاغل برای آینده خواهد شد.

3. در قیمت گذاری خود خلاق باشید

بسیاری از کسب‌وکارها دچار مشکل می‌شوند و همیشه قیمت یکسانی را برای محصولات یا خدمات خود دریافت می‌کنند. با این حال، قیمت گذاری نباید ثابت باشد. البته ممکن است تخفیف قیمت برای فروش وجود داشته باشد، همچنین می تواند تخفیف قیمت برای خرید تعداد، خرید کالای دوم و قیمت ویژه روز یا ساعت وجود داشته باشد. از طرف دیگر، برای ضمانت‌ها و خدمات طولانی‌مدت، محصولات و خدمات افزودنی و خدمات شخصی‌شده، می‌توان قیمت‌های ممتازی را در نظر گرفت. خلاق بودن در قیمت گذاری نیز می تواند فروش را بهبود بخشد.

4. بازارهای کم خدمات را پیدا کنید و آنها را هدف قرار دهید

گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما فرصت های بزرگی در انتظار کسب و کارهای کوچک است که می توانند بازاری را بیابند، نیازهای آن بازار را کشف کنند، و سپس تعیین کنند که چگونه این نیازها را به بهترین شکل برآورده کنند. یک کسب و کار کوچک می تواند بازار هدف اصلی خود را حفظ کند و در عین حال به بازارهای جدید گسترش یابد و بازاری منحصر به فرد ایجاد کند.

5. نام و علائم شرکت خود را به روز کنید

بله، گاهی اوقات ممکن است تغییر نام و علامت‌ها لازم باشد. آیا نام و علامت کسب و کار واقعاً به مشتریان می گوید که کسب و کار چه محصولات یا خدماتی ارائه می دهد؟ مشتریان وفادار ممکن است بدانند، اما مشتریان جدید چطور؟ اگر واضح نباشد، شاید یک نام جدید، علامت و برچسب همراه، درک دقیق آنچه را که کسب و کار می‌فروشد را برای مشتریان احتمالی آسان‌تر کند.

کسب و کار خود را دوباره اختراع کنید تا کسب و کار خود را توسعه دهید

یک کسب و کار کوچک به جای تلاش برای همگام شدن با رقبا، می تواند بازار و برند منحصر به فرد خود را توسعه دهد. اگر یک کسب‌وکار به کارهایی که همیشه در گذشته انجام می‌داده ادامه دهد، احتمالاً به همان نتایج یا حتی کمتر ادامه خواهد داد.

نوآور باشید، آماده تغییر باشید، چیز متفاوتی را امتحان کنید – و به تلاش ادامه دهید – تا زمانی که چیز جدیدی پیدا کنید که بهتر کار کند. آینده کسب و کار شما ممکن است اختراع مجدد باشد.

مشخصات متخصص: ریچارد واینبرگر، دکترا، CPAزمینه های تخصص: مشاوره کسب و کارهای کوچک، راه اندازی، فروش، بازاریابی، مالی و مدیریت

https://www.allbusiness.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *