نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 12:20 ق.ظ

برنامه جدید هوش مصنوعی برای ساخت ماشاپ موسیقی توسط استفاده کننده

31 مه 2023 – توسط تس مالون، موسسه فناوری جورجیا-اعتبار: موسسه فناوری جورجیا

تصور کنید اگر پلیس “Every Little Thing She Does Is Magic” آهنگ “Beat It” مایکل جکسون را باز کند، سپس ریف “Bodak Yellow” کاردی بی با جکسون ترکیب شود. این ترکیب یک فانتزی غیرممکن نیست، بلکه واقعیتی است با Mixboard، یک برنامه تبلت که به کاربران بدون تجربه موسیقی یا ویرایش اجازه می‌دهد آهنگ‌های رویاهای خود را بسازند.

این اپلیکیشن از مرکز فناوری موسیقی انستیتوی فناوری جورجیا که پروفسور گیل واینبرگ، مدیر آن و دانش‌آموزانش سال‌ها در حال توسعه ابزار ترکیب‌سازی هستند، بیرون آمده است. در حال حاضر، فن آوری در نهایت به چشم انداز اصلی خود رسیده است. با کمک هوش مصنوعی (AI)، این برنامه هنرمندانی را که کاربر ممکن است به طور طبیعی جفت نکند و بهترین بخش‌های آهنگ را برای Mashup پیدا کند، پیدا می‌کند.

واینبرگ گفت: “من فکر می کنم همه می توانند با موسیقی خلاق شوند.” “شاید همه همه تئوری هایی را که برای ساختن یک قطعه موسیقی در سطح نت لازم است ندانند، اما تقریبا همه مردم موسیقی را دوست دارند. اگر راه بسیار آسانی برای قرار دادن آهنگ ها در مکان های مختلف به آنها بدهیم، می توانند چیزی منحصر به فرد خلق کنند. “

محققان کار خود را در مقاله “Mixboard—A Co-Creative Mashup Application for Novices” در کنفرانس بین المللی رابط های جدید برای بیان موسیقی (NIME 2023) در ماه می ارائه کردند.

ساخت ماشاپ

برای ایجاد یک ترکیب، کاربران حداکثر چهار آهنگ را از Spotify یا Mixboard به بخش‌های آواز، باس، آکورد و درام با حداکثر 32 بار کشیده و رها می‌کنند. این تجربه ذاتاً بصری است و به کاربران اجازه می‌دهد تا زمانی که برنامه انتخاب‌های آهنگ‌هایشان را ترکیب می‌کند و در عرض چند ثانیه رندر می‌شوند، دنبال کنند. پس از اتمام، کاربران می توانند آهنگ منحصر به فرد خود را دانلود کرده و به اشتراک بگذارند.

Raghavasimhan Sankaranarayanan دکترا ، گفت: «من تقریباً روی تمام بخش‌های پروژه کار کردم، از رابط وب و بک‌اند تا ساخت یک برنامه جدید iOS. دانشجوی فناوری موسیقی “من مشتاق ساختن چیزهایی هستم که قوی و آماده تولید باشند.”

دی جی هوش مصنوعی

هوش مصنوعی کاربران را قادر می سازد تا به جای نگرانی در مورد جنبه های فنی و تئوری موسیقی، روی توسعه آهنگ تمرکز کنند. این برنامه از کتابخانه های بازیابی اطلاعات موسیقی منبع باز برای تعیین سرعت آهنگ، کلیدها و پایه های موسیقی استفاده می کند که به تجزیه آهنگ به میکس های جداگانه کمک می کند. این الگوریتم می‌تواند صدا را برای مطابقت با تمپو یا انتقال کلیدها بکشد تا مطمئن شود هر دو آهنگ در یک کلید قرار دارند. محققان همچنین الگوهایی از ساختارهای اصلی آهنگ را برای کمک به کاربران برای ایجاد یک آهنگ جذاب ارائه می دهند.

واینبرگ گفت: «هرچه بیشتر بر روی توسعه هوش مصنوعی برای اهداف خلاقانه تمرکز کنیم، بیشتر الهام‌بخش خواهد بود و به عنوان ورودی منحصربه‌فردی که انسان‌ها نمی‌توانند ارائه کنند، تلقی می‌شود. با هم، با خلاقیت خودتان و ورودی خلاقانه هوش مصنوعی، mashup می تواند چیزی منحصر به فرد و جدید باشد که شما فقط خودتان نمی سازید.

برای اطمینان از عملکرد Mixboard، محققان نظرسنجی هایی از کاربران انجام دادند که توسط دانشجوی کارشناسی ارشد تعامل انسان و کامپیوتر، تامی اوتولین رهبری می شد. مطالعات آنها رابط وب را با 45 سوژه بین سنین 18 تا 27 سال ارزیابی کرد، به استثنای افرادی که بیش از یک سال تجربه میکس یا آهنگسازی موسیقی داشتند. به شرکت کنندگان 30 دقیقه فرصت داده شد تا Mixboard را آزمایش کنند. در مرحله بعد، آنها یک مصاحبه نیمه ساختاریافته با محققان را تکمیل کردند و پس از آن یک نظرسنجی 20 سوالی با استفاده از مقیاس لیکرت پنج درجه ای انجام دادند و در مورد مواردی مانند اینکه کاربران چقدر کنترل خلاقانه احساس می کردند یا چقدر استفاده از برنامه آسان است، سوال می کردند.

Qinying Lei، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فناوری موسیقی، گفت: “مشاهده تعامل افراد با Mixboard ما طیفی از احساسات را در من برمی انگیزد، از جمله غرور، عصبی بودن و هیجان.” من بسیار خوشحالم که می بینم کاربران مجذوب Mixboard شده و از موسیقی منحصر به فردی که تولید می کنند شگفت زده می شوند.

آینده Mixboard

در حالی که محققان به اصلاح اتوماسیون برنامه و بهبود عملکرد iOS ادامه می دهند، آنها همچنین پتانسیل بسیار بیشتری نسبت به یک آزمایش آزمایشگاهی می بینند. آنها امیدوارند که این برنامه را تجاری کنند، اما کمتر توسط فناوری و محدودیت های صدور مجوز بیشتر محدود شده اند. واینبرگ با کوبی آبایومی، معاون ارشد سابق علوم داده در گروه موسیقی وارنر، اکنون رئیس علوم برای شتاب تقاضای گامبل و عضو هیئت مشاوران کالج هنرهای لیبرال ایوان آلن، مشورت کرده است.

او گفت: «صاحبان حقوق موسیقی باید برنامه‌هایی مانند Mixboard را به عنوان فرصت‌های بازاریابی ببینند، نه مجوز نمایش‌ها. جذب مردم به موسیقی، یا به طور خاص نوع موسیقی شما، چیزی است که بازاریابی موسیقی آینده نگر در مورد آن است.

با این حال، در نهایت، Mixboard در مورد دموکراتیک کردن دسترسی به تولید موسیقی و نشان دادن این است که هر کسی می تواند خلاق باشد.

نیتین هوگر، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد فناوری موسیقی، گفت: “گوش دادن به ماشاپ های تولید شده با هر تغییر در الگوریتم ما، بهتر و بهتر می شد، شگفت انگیز بود.” “همچنین سرگرم کننده بود که سعی کنید غیر محتمل ترین آهنگ ها را بسازید: یک آهنگ هندی با بیت آفریقایی.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *