نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

4 آذر 1403 9:57 ق.ظ

هیچ کس AR یا VR را به خوبی انجام نداده است. آیا اپل می تواند؟

2 ژوئن 2023- Darrell Etherington-اعتبار تصویر: Getty Images

بزودی، اپل به احتمال زیاد هدست واقعیت افزوده یا ترکیبی Reality Pro مورد انتظار خود را در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان WWDC خود در کالیفرنیا معرفی خواهد کرد. این اعلامیه‌ای است که سال‌هاست مورد توجه یا کنایه‌گذاری قرار گرفته است، و گزارش‌های مربوط به این موضوع حاکی از آن است که در زمان‌های مختلف، پروژه با تأخیر، تردید و بحث داخلی، چالش‌های فنی و موارد دیگر مواجه بوده است. با کنار گذاشتن هر چیزی در حوزه نفوذ اپل، نگرش کلی جهان نسبت به واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به طور قابل توجهی تغییر کرده است – از خوش بینی، به شک و تردید.

بخشی از این مسیر فقط پیشرفت طبیعی هر چرخه تبلیغاتی بزرگ فناوری است، و شما به راحتی می توانید استدلال کنید که زمان برای ایجاد بیشترین تأثیر در چنین چرخه ای پس از فروکش کردن خوش بینی و انرژی بی مورد است. اما در مورد AR و VR، ما در واقع قبلاً دیده‌ایم که برخی از غول‌های فناوری با عمیق‌ترین جیب‌ها بهترین عکس‌های خود را می‌گیرند و می‌خواهند – نه به دلیل عدم تلاش، بلکه به دلیل محدودیت‌هایی که از نظر امکان‌پذیری حتی در لبه نامناسب فناوری موجود برخی از این محدودیت‌ها ممکن است در واقع برای AR و VR نیز بومی باشند، زیرا واریانس‌هایی در جنبه انسانی معادله مورد نیاز برای ایجاد جادو واقعیت ترکیبی وجود دارد.

فیل مجازی در اتاق البته متا است. نامی که خود تقریباً وضعیت را خلاصه می‌کند: مارک زاکربرگ، بنیانگذار فیس‌بوک، کتاب بدی خواند و به این نتیجه رسید که واقعیت مجازی آخرین وضعیت اجتناب‌ناپذیر تلاش انسان است – لحظه‌ای که او اساساً آن را از دست داد، اما حتی بزرگ‌تر و بهتر. زاکربرگ شیفته توهم خود شد، ابتدا Oculus عزیز VR را با سرمایه‌گذاری جمعی خریداری کرد، سپس در نهایت از پیش‌بینی‌های دیستوپیایی یک کتاب بهتر و تغییر نام تمام فیس‌بوک به نام آن، برای یک جهان مجازی مشترک فرمان داد.

متا ضربه خود را به قوطی انجام داده است – در واقع حداقل در نیم دهه گذشته با عصبانیت ضربه می زند. دو تلاش آخری که مورد توجه قرار گرفت متا کوئست 3 بود که در اوایل این هفته با تشویق ملایم رونمایی شد و متا کوئست پرو بسیار گران‌قیمت که با صدایی غیر مجازی فرود آمد. بهترین چیزی که می‌توانید در مورد جاه‌طلبی‌های متفرقه مارک بگویید این است که متا کوئست و کوئست 2 تعداد قابل توجهی از افراد معمولی کنجکاو VR را جذب کردند – اما برای ایجاد یک تجارت پایدار در مقیاس فیس‌بوک یا آیفون کافی نیست.

در جستجوی یک نفر دوم برای تکمیل پرونده نازک متا در حمایت از AR/VR که پلتفرم آینده است، در مورد نامزدها بسیار کوتاه می‌آییم. اچ‌تی‌سی زمانی که بخش گوشی‌های هوشمند خود را در اختیار گوگل قرار داد، همه‌چیز را روی واقعیت مجازی عرضه کرد، اما این امر به سختی آن را به یک نام آشنا تبدیل کرد. سونی نسل دوم PSVR خود را در سال جاری عرضه کرد، اما به نظر می‌رسد که توسط اکثر حساب‌ها نسبت به اولی با اشتیاق کمتری دریافت شده است. Steam یک هدست واقعیت مجازی دارد که بیشتر در صورتی که فراموش کردید (که شما را ببخشید) به آن اشاره می کنم.

اما این اپل است. این شرکتی است که اساسا پخش کننده MP3 و گوشی هوشمند را اختراع کرد. با این تفاوت که در واقع هیچ یک از این چیزها را اختراع نکرد، بلکه آنها را بهتر کرد. و چیزهایی که از آنها کار می کرد قبلاً بسیار مورد علاقه و مورد استفاده قرار گرفته بودند.هر تعداد پخش کننده MP3 عمومی در مورد اول و BlackBerry در مورد دوم. اپل هرگز واقعاً مجبور نبوده با مشکل شروع سرد دست و پنجه نرم کند – همیشه یک پالایشگر بوده است، نه مخترع و نه یک نجات دهنده.

هدست‌های AR و VR مشابه پخش‌کننده‌های MP3 یا گوشی‌های هوشمند اولیه نیستند – مهم نیست شرکت‌ها چقدر برای توسعه آن‌ها هزینه می‌کنند، مهم نیست که چقدر فناوری‌های پیشرفته ارائه می‌دهند (یا برعکس، چقدر امتیازاتی که برای راحتی و راحتی قائل می‌شوند). مصرف کنندگان به طور منظم کمابیش یکپارچه از جای خود بلند می شوند و می گویند “آرام، اما نه متشکرم”.

علیرغم آنچه ممکن است در مورد این شرکت و سوابق کاری آن فکر کنید، ورود اپل بعید به نظر می رسد متفاوت باشدAR . و VR مشکلات اساسی در مورد دسترسی دارند، با بخش‌های عظیمی از جمعیت که صرف نظر از اینکه چه استراتژی‌های کاهشی در نظر گرفته شده‌اند، باعث ایجاد حالت تهوع می‌شوند. تعداد زیادی از مردم به سادگی دوست ندارند چیزی روی صورت خود بپوشند. در این موارد، احتمالاً آستانه ارزشی وجود ندارد که بتواند بر این مخالفت غلبه کند – و قطعاً هیچ یک از تلاش‌های موجود که آن را به دست مردم رسانده است، نشان داده نمی‌شود، هرچند با بودجه خوب و متنوع.

اینترنت مملو از پست‌های وبلاگی است که توسط نویسندگانی نوشته شده‌اند که اپل را در معرض خطر دست کم گرفته‌اند، آیفون را به عنوان یک «اسباب‌بازی» تمسخر می‌کنند یا ادعا می‌کنند که اپل واچ به یک شکست بزرگ تبدیل می‌شود. احمقانه است که این احتمال را نپذیریم که، مانند آن بخش‌های دیگر، اپل ممکن است بتواند با موفقیت غافلگیرکننده‌ای دست یابد که در نهایت با یک ضرب‌المثل به موفقیت برسد.

مخاطبان بازار واقعیت افزوده و واقعیت مجازی بخش بسیار متفاوتی از فناوری است، و اپل امروزی به معنای واقعی کلمه یک شرکت کاملاً متفاوت از اپلی است که آیفون را معرفی کرد – یا حتی شرکتی که اپل واچ را برای ما به ارمغان آورد.

مطمئناً انتظارات زیادی در مورد این راه اندازی وجود دارد، اما با انتظاراتی که در مورد سایر راه اندازی های اپل وجود دارد متفاوت است. این بار، سوال بزرگ «چرا» است – و برای یک بار هم که شده، اپل نمی تواند به دنبال نمونه های دیگر برای پاسخ باشد.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *