نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 8:32 ب.ظ

غول‌های چینی گوشی‌های هوشمند در حال انجام بازی‌های رده‌بالا در برابر اپل و سامسونگ هستند

6 مارس 2023 -آرجون خرپال

هوآوی اسپین آف Honor یکی از برجسته‌ترین غرفه‌ها را در کنگره جهانی موبایل در فوریه 2023 داشت. این غرفه دقیقاً در کنار غرفه سامسونگ قرار داشت که نشان می‌دهد Honor شرکت کره جنوبی را در انتهای بازار گوشی‌های هوشمند هدف قرار داده است.سازندگان چینی گوشی های هوشمند به دنبال ورود به بازار دستگاه های پیشرفته هستند تا سلطه اپل را به چالش بکشند.

در کنگره جهانی موبایل – بزرگترین نمایشگاه موبایل جهان – در بارسلون اسپانیا، سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند برخی از برجسته‌ترین استندها و نمایشگرها را داشتند که تازه از عرضه محصولات جدید تازه به راه افتاده بودند.

ماه گذشته، اوپو، چهارمین سازنده بزرگ گوشی های هوشمند جهان، گوشی هوشمند تاشو خود را به نام Find N2 Flip با قیمت بیش از 1000 دلار عرضه کرد. رقیب بزرگتر آن شیائومی به دنبال آن، گوشی های 1000 دلاری خود به همراه شیائومی 13 و شیائومی 13 پرو عرضه شد.

آنر، شرکتی که از غول مخابراتی چینی هوآوی جدا شده است، سپس گوشی هوشمند تاشو 1690 دلاری خود را با نام Magic Vs عرضه کرد.این گوشی‌های هوشمند گران قیمت نشان‌دهنده تغییر استراتژی از شرکت‌های چینی است که در طول سال‌ها با ارائه دستگاه‌های ارزان‌تر با مشخصات پرچم‌دار به شهرت رسیده‌اند.

بن وود رئیس تحقیقات CCS Insight از طریق ایمیل به CNBC می‌گوید: «تعداد زیادی از شرکت‌ها مانند Oppo، Xiaomi، OnePlus، Vivo، RealMe و سایرین مشتاق هستند تا در تلاش برای کسب جایگاهی در بازار در کنار اپل و سامسونگ که به طور فزاینده‌ای بر فروش در سراسر جهان تسلط دارند،  خود را منعطف کنند..

غول های چینی درجه یک می شوند

این تغییر در شرکت‌های چینی پس از آن صورت می‌گیرد که سال گذشته فروش گوشی‌های هوشمند در بازار گوشی‌های هوشمند به پایین‌ترین سطح خود از سال 2013 رسید. اما سهم گوشی‌های هوشمند رده بالا، با قیمت بالای 800 دلار، از 11 درصد در سال 2020 به 18 درصد در سال 2022 افزایش یافت و سامسونگ در مجموع تقریباً تمام این بازار را در اختیار دارند.

با این حال، این فرصت سودآور است زیرا فروشندگان چینی به دنبال افزایش حاشیه سود هستند.

وود گفت: «فشارهایی برای بازار ممتاز وجود دارد که میانگین قیمت‌ها و حاشیه‌های فروش بالاتری را به دنبال دارد».

این فشار گران‌قیمت با بازگشایی چین پس از اینکه این کشور به طور ناگهانی قوانین سختگیرانه پیشگیری از کووید را در دسامبر کنار گذاشت، همزمان است. این موضوع سفر به خارج از کشور را برای مدیرانی که عمدتاً از اوایل سال 2020 در چین گیر کرده‌اند، آسان‌تر کرده است.

و همچنین همزمان با انگیزه مجدد شرکت های چینی برای گسترش دامنه جهانی خود است. در سال 2022، سهم بازار گوشی‌های هوشمند چینی Realme، Oppo و Xiaomi در اروپا کاهش یافت، در حالی که اپل و سامسونگ نسبتاً ثابت ماندند. شرکت های چینی امیدوارند که اکنون که اقتصاد داخلی دوباره باز شده است، این وضعیت را تغییر دهند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *