نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 7:27 ب.ظ

ایجاد ابزارهای ارزیابی موثر برای ساختمان های با انرژی کارآمد

5 مه 2023-توسط CORDIS-اعتبار: دامنه عمومی Pixabay/CC0

ساختمان ها بزرگترین مصرف کننده انرژی اروپا هستند. آنها مسئول حدود 40 درصد از انرژی مصرف شده و 36 درصد از گازهای گلخانه ای منتشر شده در اتحادیه اروپا هستند. با این حال، هر سال تنها 1٪ تحت نوسازی انرژی قرار می گیرند. برای دستیابی به اهداف اقلیمی اروپا، ساختمان‌ها باید بسیار کارآمدتر شوند و ابزارهایی که برای این امکان استفاده می‌شوند باید بهبود یابند.

یکی از این ابزارها گواهی عملکرد انرژی (EPC) است که اطلاعاتی در مورد بهره وری انرژی ساختمان و بهبودهای توصیه شده ارائه می دهد. با این حال، از نظر پیاده سازی، کیفیت داده ها و قابلیت اطمینان نیز باید تقویت شود. پروژه TIMEPAC روی انجام این کار کار می کند. این شرکت در حال توسعه یک EPC جدید و پویا است که عملکرد یک ساختمان را در طول زمان ردیابی می‌کند تا به مالکان ساختمان قدرت و انگیزه دهد تا ساختمان‌های خود را تا حد امکان بهینه کنند.

اطلاعات ناکافی

یک خبر در «انرژی پست» تصویری از وضعیت فعلی را ترسیم می کند. اگرچه EPC ها برای هر ساختمانی که در اتحادیه اروپا برای فروش یا اجاره داده می شود یک الزام است، اما آنها اطلاعات کافی برای کمک به ارزیابی عملکرد انرژی واقعی ساختمان ارائه نمی دهند. آنها همچنین پتانسیل یک ساختمان را برای میزبانی از تاسیسات تولید انرژی تجدیدپذیر یا توزیع انرژی تولید شده در شبکه روشن نمی کنند. همانطور که پروفسور لئاندرو مادرازو از دانشگاه رامون لول، اسپانیا، سرپرست پروژه TIMEPAC در این خبر بیان می کند، “گواهینامه های فعلی به جای ابزارهای موثر برای نوسازی ساختمان، به یک نیاز اداری صرف تبدیل شده اند.”

به گفته پروفسور مادرازو، فرآیند صدور گواهینامه انرژی در حال تجربه یک “تغییر پارادایم” است. تمرکز دیگر تنها بر عملکرد انرژی یک ساختمان به عنوان یک سازه ایزوله نیست، بلکه بیشتر به عنوان بخشی از یک سیستم بزرگتر و به هم پیوسته است. “در اصل، EPC یک برچسب برای یک ساختمان بود، مانند شما یک برچسب برای لوازم خانگی، مانند یخچال. اهداف شخصی و سبک زندگی آنها، که در طول زمان تغییر می کند، درست مانند ساختمان ها.”

بنابراین، EPC جدید و پویا شامل داده‌هایی در مورد مصرف انرژی واقعی به جای تخمین زده‌شده یک ساختمان، و همچنین اطلاعاتی در مورد عملکرد مصالح و سطح آسایش ساکنان خواهد بود. پروفسور Vincenzo Corrado از شریک پروژه ایتالیایی Politecnico di Torino توضیح می دهد: “آرامش به معنای راحتی حرارتی است، اما کیفیت هوای داخل، راحتی بصری و جنبه های صوتی را نیز به همراه دارد.”

ساختمان ها همچنین پتانسیل تولید انرژی برای شارژ خودروهای الکتریکی را دارند. پروفسور کورادو می‌گوید که تایمپک ساختمان‌ها را هم مصرف‌کننده و هم تولیدکننده انرژی می‌داند، “بنابراین ارتباط مستمری بین هر ساختمان و محیط خارجی از نظر تبادل انرژی و اطلاعات وجود خواهد داشت.”

به عنوان بخشی از تلاش های خود برای بهبود ابزارهای صدور گواهینامه انرژی ساختمان اتحادیه اروپا، TIMEPAC (به سوی روش های نوآورانه برای ارزیابی عملکرد انرژی و صدور گواهینامه ساختمان ها) از کارشناسان ساختمان دعوت می کند تا نظر خود را در مورد آینده صدور گواهینامه و نوسازی ساختمان در اتحادیه اروپا بیان کنند. 10دقیقه آنلاین (نظرسنجی. با عنوان “آماده شدن برای موج نوسازی ساختمان”، این نظرسنجی به شناسایی هرگونه مانع یا مانع در اجرای EPC های جدید کمک می کند.

https://techxplore.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *