نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 4:34 ق.ظ

بهبود بهره وری، کاهش هزینه ها و رعایت مقررات نظارتی،  با دید در زمان واقعی مصرف انرژی

16 مه 2023 توسط The Manufacturer

بریتانیا تعهد قانونی دارد که تا سال 2050، مطابق با توافقنامه پاریس در سال 2015، خالص  کربن صفر باشد. استراتژی خالص صفر دولت الزامات و سیاست‌های نظارتی متعددی را تعیین می‌کند که به تدریج طی سال‌های آینده اصلاح می‌شوند تا انطباق را در میان تعداد فزاینده‌ای الزامی کند. بنابراین، کسب‌وکارهای بیشتری موظف به گزارش و مدیریت ردپای کربن خود هستند، در حالی که به سمت خالص صفر حرکت می‌کنند.

در اینجا برخی از مقررات انرژی که ممکن است بر سازمان شما تأثیر بگذارد آورده شده است:

     طرح فرصت های صرفه جویی انرژی (ESOS)

     PAS 51215-1 مشخصات فرآیند ارزیابی انرژی و صفر خالص

     گزارش کارآمد انرژی و کربن (SECR)

     توافق نامه های تغییر آب و هوا (CCA)

     طرح تجارت انتشار گازهای گلخانه ای انگلستان (ETS)

طرح فرصت صرفه جویی در انرژی (ESOS) چیست؟

ESOS (اکنون در فاز 3) یک طرح ارزیابی انرژی اجباری در بریتانیا است. سازمان‌ها تحت ESOS ملزم به بررسی کل مصرف انرژی و بهره‌وری انرژی و شناسایی فرصت‌های صرفه‌جویی انرژی مقرون‌به‌صرفه با انجام ممیزی انرژی هستند.

بسیاری از سازمان‌ها در سراسر بریتانیا ملزم به رعایت معیارهای ورود خواهند بود: بیش از 250 کارمند، گردش مالی +44 میلیون پوند و ترازنامه +38 میلیون پوند در 31 دسامبر 2022. دولت پیش‌بینی می‌کند که این امر بر بیش از 7000 سازمان بریتانیا تأثیر خواهد گذاشت.

سازمان‌های واجد شرایط باید مصرف انرژی را هر 4 سال یکبار ارزیابی و گزارش دهند، از جمله شناسایی فرصت‌ها برای بهبود بهره‌وری انرژی. اهداف و برنامه ها باید تعیین شود و پیشرفت در مراحل بعدی گزارش شود. اگر سازمانی واجد شرایط ESOS باشد و به طور کامل تحت پوشش ISO 50001 باشد، نیازی به انجام ارزیابی ESOS ندارد، اما باید سازمان محیط زیست را از انطباق مطلع کند.

تغییرات اخیر در طرح ESOS

در فاز 4 طرح (2023-2027)، عنصر صفر خالص به ممیزی‌های ESOS معرفی می‌شود، که الزام می‌کند که توصیه‌های فرصت صرفه‌جویی در مصرف انرژی که در فاز 3 شرح داده شده است باید عمل شود.

     آیا برای این تغییرات آینده آماده هستید؟

     چه اقدامات، ابزار و قابلیت های اضافی نیاز به کاوش دارد؟

     چگونه نشان می‌دهید که فرصت‌های صرفه‌جویی در مصرف انرژی کشف شده و اقداماتی انجام شده است؟

تولیدکنندگان باید اجرای اقدامات کارآیی مانند سرمایه‌گذاری در بهبود دقت داده‌های مصرف انرژی را در نظر بگیرند تا مشخص کنند که دارایی‌های قدیمی‌تر ناکارآمد از نظر انرژی می‌توانند ارتقا یابند یا جایگزین شوند تا مصرف انرژی بدون تأثیر بر بهره‌وری کاهش یابد.

ارزش داده ها

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که پایداری تولید به دلیل قابلیت‌های داده ناکافی تحت تأثیر منفی قرار گرفته است. فقدان استراتژی از سوی مدیریت ارشد، همراه با مشکلات سیلوی داده ها و مسائل فرهنگی به این معنی است که بسیاری از تولیدکنندگان در تلاش برای استفاده از داده های مورد نیاز برای افزایش بهره وری انرژی و پایدار شدن هستند. بخش تولید مسئول 20 درصد از انتشار کربن در جهان است، بنابراین اکنون زمان آن است که بیشترین بهره را از داده های خود ببرید و ارزش واقعی آن را درک کنید!

سازمان‌ها علاوه بر پایبندی به تغییر چشم‌انداز نظارتی، شاهد افزایش فشار زنجیره تامین بر گزارش و کاهش انرژی و کربن هستند، در حالی که مطالعه تعهدات خالص صفر خود را فراموش نمی‌کنند. موارد استفاده صنعتی ثابت می کند که داده ها در واقع ابزاری حیاتی برای کمک به سازندگان برای دستیابی به این جاه طلبی ها هستند.

تولیدکنندگان باید تجزیه و تحلیل و ابزارهای نظارتی پیشرفته را برای بهبود بهره وری انرژی، کاهش اتلاف و افزایش بهره وری درک کرده و از آنها استفاده کنند و در عین حال بینش های عملی برای مقابله با پایداری را به دست آورند.

7 مزیت برتر اجرای فناوری دیجیتال برای حمایت از اهداف پایداری خود را بخوانید:

     مشاهده زمان واقعی مصرف انرژی را به دست آورید تا راه های مدیریت و کاهش مصرف انرژی برای کاهش هزینه ها را برجسته کنید.

     مشارکت کارکنان/ذینفعان را برای ایجاد فرهنگ پایداری در کل سازمان ارتقا دهید.

     خط پایه انتشار کربن را اندازه گیری کنید تا به عنوان شاخصی از کارایی انرژی و عملکرد عمل کند که می تواند در طول زمان ردیابی شود.

     تعیین ردپای سازمانی برای دسترسی به فرصت هایی برای کاهش انتشار کربن در چندین واحد تجاری.

     دارایی های ناکارآمد انرژی را با زمینه سازی داده های مصرف انرژی با داده های تولید برجسته کنید. وقتی داده‌های انرژی شفاف، دقیق، و دسترسی آسان باشد، می‌تواند کاربردهای انرژی قابل توجه (SEU) را برای فرصت‌های کاهش انرژی برجسته کند.

     برای جلوگیری از جریمه های عدم انطباق و آسیب رساندن به شهرت برند، از انطباق با مقررات پیروی کنید، در حالی که وضعیت مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR) خود را تقویت کنید.

     الزامات تجاری و تدارکاتی را برآورده کنید. سازمان ها از سوی مشتریان و تامین کنندگان خود برای ارائه گزارش انرژی و کربن برای اثبات تلاش های خالص صفر خود تحت فشار هستند.

چند سوال مهم از خود بپرسید:

     آیا دسترسی به داده های دقیق مصرف انرژی و بهره وری لازم است تا مطابق با ESOS باشد؟

     آیا بر اساس دارایی، خط یا محصول، بزرگترین ماشین‌ها، فرآیندها و تجهیزات انرژی‌بر خود را می‌شناسید؟

     نشان دادن انطباق چقدر آسان است؟

برای اطمینان از رعایت مقررات، رعایت مهلت‌ها و الزامات تعیین‌شده توسط طرح ESOS بسیار مهم است. دسترسی به داده های انرژی مناسب در زمان مناسب برای به دست آوردن بینش عملی مورد نیاز برای پایبندی به قوانین فعلی و آینده بسیار مهم است. https://www.themanufacturer.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *