نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 اردیبهشت 1403 8:41 ق.ظ

تلاش‌های کاهش انرژی توسط شرکت‌های بزرگ و شرکا نتایج متفاوتی را ارایه می‌کنند

کاهش انرژی

1 نوامبر 2023 – توسط AnneMarie Knepper، دانشگاه اورگان

تأثیرات همکاری خریدار بر سرمایه گذاری بازده انرژی x و رفاه اجتماعی W برای سطوح بالا و پایین e، که در آن ↑ (↓) نشان دهنده افزایش (کاهش) است. اعتبار: SSRN Electronic Journal (2023). DOI: 10.2139/ssrn.4577708

تحقیقات جدید دانشگاه اورگان و دانشگاه وسترن، تأثیرات اجتماعی شرکت‌های بزرگ را که مستقیماً با تولیدکنندگان کوچک‌تر خارج از کشور کار می‌کنند تا فرآیندهای خود را سازگارتر با آب و هوا کنند، روشن کرده است.

چنین مشارکت هایی که به عنوان همکاری های خریدار شناخته می شوند، گاهی اوقات توسط شرکتهایی مانند آمازون و والمارت برای افزایش بهره وری انرژی و کاهش اثرات زیست محیطی استفاده می شود. تحقیقات UO و دانشگاه وسترن در کانادا اثرات اقتصادی و اجتماعی چنین مشارکت‌هایی را ارزیابی کرد و مزایای متفاوتی را یافت.

بهروز پورقناد، یکی از نویسندگان، استادیار عملیات و تجزیه و تحلیل تجاری در کالج تجاری لوندکویست UO توضیح داد: «همکاری خریدار باعث افزایش سرمایه‌گذاری در بهره‌وری انرژی می‌شود، اما از طریق تجزیه و تحلیل ما متوجه شدیم که تأثیر آن بر رفاه اجتماعی متفاوت است».

پورقناد این مطالعه را در کنار جیسون نگوین از مدرسه تجارت آیوی در دانشگاه وسترن کانادا انجام داد. به سرور SSRN ارسال می شود.

از آنجایی که اثرات تغییرات آب و هوا به یک چالش فزاینده فوری تبدیل می شود، خریداران شرکت های بزرگ فعالانه با شرکای تولیدی خود همکاری می کنند تا فرآیندهای خود را از نظر انرژی کارآمدتر کنند. هدف این مشارکت ها کاهش مصرف انرژی و بهبود رفاه اجتماعی است.

پورقناد و نگوین مدلی را برای کمک به دولت‌ها و سازمان‌های شخص ثالثی که از پیشرفت‌های کارآمد انرژی حمایت می‌کنند، ایجاد کردند تا اثربخشی سیاست‌ها و اقدامات خود را ارزیابی کنند.

محققان دریافتند گاهی اوقات، تلاش‌ها برای بهبود بهره‌وری انرژی می‌تواند اثرات منفی غیرمنتظره‌ای بر تولیدکنندگان کوچک داشته باشد. برای مثال، پس از مشارکت مستقیم با تولیدکنندگان برای به اشتراک گذاشتن دانش و اتخاذ شیوه‌های کارآمد انرژی، خریداران بزرگ می‌توانند از دانش به‌دست‌آمده برای مذاکره در مورد قیمت‌های پایین‌تر استفاده کنند و در نهایت درآمد تولیدکننده را کاهش دهند. حتی اگر تولیدکننده فعلی را مقرون به صرفه ندانند، ممکن است به تولیدکننده دیگری تغییر کاربری دهند.

پورقناد توضیح داد: «اینها می تواند منجر به شکست تولیدکنندگان کوچک تا متوسط شود و کسب و کارهای محلی را با خود همراه کنند. این به ویژه زمانی که قراردادهای بلندمدتی وجود ندارد، صدق می کند.»

با این حال، زمانی که قراردادهای بلندمدت بین خریداران بزرگ و تولیدکنندگان کوچک تا متوسط وجود داشته باشد، چنین مشارکت‌هایی می‌توانند سودمند باشند. این به تولیدکنندگان زمان کافی می دهد تا هزینه های سرمایه گذاری در بهره وری خود را جبران کنند و در نتیجه باعث افزایش درآمد تولید کننده و کاهش انتشار دی اکسید کربن می شود.

این تحقیق به عنوان یک مقاله کاری در مجله الکترونیکی SSRN موجود است.

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *