نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 12:32 ق.ظ

با کاهش ایمیل های دو یا سه کلمه ای ردپای کربن پیام های غیر ضروری را حذف کنید.

Rosie Frost  08/04/2023

درست مانند محیط زیست ما، دنیای دیجیتال ما نیز دارای مقدار زیادی زباله است. به فضای ذخیره سازی گرانبها در گوشی های هوشمند، لپ تاپ ها و تبلت های ما می خورد و همزمان انرژی را هدر می دهد.

روز زمین در 22 آوریل 2023 است. رویدادهایی در سرتاسر جهان برنامه ریزی شده است و راه های بسیار خوبی دیگر برای بزرگداشت این روز وجود دارد.

اما اگر امسال نمی‌توانید یک رویداد روز زمین را سازماندهی یا شرکت کنید، پاکسازی دیجیتال یک جایگزین رایگان است که تاثیر کربن شما را تغییر می‌دهد.

شبکه جهانی Let’s Do It از مردم می خواهد که در مورد تأثیرات زیست محیطی فایل های استفاده نشده خود تجدید نظر کنند. در لیست اهداف آنها صندوق ورودی ایمیل شما و هرزنامه های دائمی است که آن را مسدود می کند.

Anneli Ohvril، یکی از رهبران پروژه Digital Cleanup Day می گوید:

اگر هر بزرگسال بریتانیایی از ارسال ایمیل «متشکرم» خودداری کند، سالانه بیش از 16000 تن CO2 صرفه‌جویی می‌کنیم که برابر با 81000 پرواز از لندن به مادرید است. آیا واقعاً همه ایمیل‌هایی که ارسال می‌کنیم ضروری هستند؟

همه ما در برخی مواقع خود را در یک زنجیره ایمیل بیهوده از “متشکرم” گرفتار کرده ایم. به گفته تامین کننده انرژی OVO، برای ارسال نکردن آن پیام دو کلمه ای بسیار مودبانه است، روزانه بیش از 64 میلیون ایمیل غیر ضروری توسط بریتانیایی ها ارسال می شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط تامین کننده، تقریباً سه چهارم مردم در بریتانیا کاملاً از این که این میلیون ها پیام می تواند ردپای کربن صندوق ورودی آنها را افزایش دهد، بی اطلاع بودند.

مایک برنرز لی، محقق و نویسنده انتشارات گازهای گلخانه‌ای، می‌گوید: «در حالی که ردپای کربن یک ایمیل زیاد نیست، این یک مثال عالی از این اصل گسترده‌تر است که حذف زباله‌ها در زندگی ما برای سلامتی ما خوب است و برای ما مفید است.

بر اساس کتاب برنرز لی، ردپای کربن از همه چیز، یک ایمیل معمولی دارای ردپایی معادل 0.3 گرم CO2 است. این مقدار می تواند تا 50 گرم افزایش یابد، اما با افزودن یک پیوست بزرگ این شکل به همه چیز از قدرت در مراکز داده گرفته تا رایانه هایی که پیام ها را ارسال، فیلتر و خواندن می کنند، می پردازد.

کاهش تعداد ایمیل‌های غیرضروری که ارسال می‌کنید یکی از راه‌های کاهش CO2 منتشر شده توسط ایمیل‌های شما است، اما هرزنامه‌هایی که صندوق ورودی شما را مسدود می‌کنند نیز می‌تواند منبع انتشار باشد. بیش از نیمی از کل ترافیک ایمیل به عنوان ارقام Statista هرزنامه در نظر گرفته می شود. با 239.6 میلیارد پیام ارسال شده در سراسر جهان، این مقدار زیادی هرزنامه است.

حذف این پیام ها فضایی را در سرورهایی که داده های ایمیل را ذخیره می کنند آزاد می کند و می تواند به کاهش میزان CO2 تولید شده توسط سیستم هایی که همه ما را آنلاین نگه می دارند کمک کند.

https://www.euronews.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *