نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

18 اردیبهشت 1403 10:46 ق.ظ

کار بر روی مناره جدید نوتردام در مسیر بازگشایی دسامبر 2024 آغاز شد

اندی کوربلی –  8 فوریه 2023 – CC 3.0. وینسنت کالبو

در حالی که این بنای تاریخی تخریب شده در مسیر بازگشایی اواخر سال 2024 ادامه دارد، کار آماده سازی این هفته برای بازیابی مناره تیز بالای کلیسای نوتردام در پاریس آغاز شد.

داربست‌هایی برپا شده است و سنگ‌های برش سفارشی برای پایه گلدسته اخیراً با بارج در امتداد رودخانه سن تحویل داده شد، همانطور که در آخرین ساخت گلدسته در قرن نوزدهم انجام می‌شد.

تقریباً 4 سال از تخریب ساختمان نمادین در اثر آتش سوزی می گذرد و بازسازی طبق برنامه پیش می رود. امیدهای اولیه این بود که این کشور آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان برای بازی‌های المپیک تابستانی پاریس در سال آینده باشد، اما به نظر می‌رسد تکمیل آن در دسامبر بیشتر باشد.در حال حاضر، 8 دسامبر، عید مطهر، هدف است.

گلدسته اصلی توسط معمار Eugene Viollet-Le-Duc طراحی شده است و جایگزینی آن به عنوان یک کپی دقیق از 500 تن بلوط و با 250 تن سرب دیگر برای پوشش و تزئینات ساخته شده است.

پس از تکمیل، گلدسته 100 متر ارتفاع خواهد داشت. France24 اخیراً دومین مینی داک را منتشر کرده است که به نحوه انجام کار بازسازی می پردازد – که در اینجا به زبان انگلیسی موجود است.

دولت فرانسه بارها به مردم اروپا اطمینان داده است که اقدامات احتیاطی شدید برای جلوگیری از مسمومیت با سرب در محیط یا کارگران انجام می شود.

به‌روزرسانی GNN که سال گذشته منتشر شد، نشان می‌دهد که چگونه کلیسای جامع اصلی مقدار زیادی سرب روی سقف استفاده می‌کرده است که آتش آن را به اعماق ساختمان ذوب می‌کند. پس از سرد شدن، خرد کردن فلز سمی از روی سنگ و چوب باقیمانده، عمده کار پاکسازی شد.

در این میان، کار مرمت در یک کشف قابل توجه، چندین مقبره سنگی و یک تابوت سربی را در میان پایین ترین پایه های کلیسای جامع کشف کرد. این تابوت حاوی بقایای یک رهبر مذهبی از قرن سیزدهم بود.

https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *