نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

1 اردیبهشت 1403 2:35 ب.ظ

کلیسای نوتردام از خاکستر برمی خیزد

اندی کوربلی -31 ژانویه  2022

زمانی که فرانسه میزبان بازی های المپیک 2024 باشد، برنامه این است که کلیسای نوتردام به موقع برای این رویداد به شکوه سابق خود بازگشایی شود.

تیمی متشکل از 35 معمار، استادان در مرمت تاریخی، و سازمان‌های غیردولتی بین‌المللی با کمک یک میلیارد یورو از سراسر جهان – از جمله 30 میلیون اهداکننده آمریکایی – مشغول کمک به برخاستن بنای تاریخی پاریس از خاکستر هستند.

سه سال از آتش‌سوزی کلیسای جامع معروف می‌گذرد، با این حال حتی با بالا آمدن شعله‌های آتش در آن شب، نشانه‌هایی وجود داشت که می‌توان از تخریب کامل جلوگیری کرد. آتش نشان ها شیلنگ های خود را با درایت از شیشه های رنگی عظیمی که نوتردام به آن شهرت دارد حفاظت کردند.

علاوه بر این، در روزهای پس از فروریختن مناره 800 تنی، مشخص شد که معجزه ای رخ داده است. در حالی که محراب مدرن خرد شده بود، مجسمه نمادین ویرجین پاریس، یک مجسمه سنگی قرن چهاردهمی، ایستاده و در چندین فوت آنطرف‌تر کاملاً سالم بود.

خوش‌شانس‌تر، دوازده حواری مسی که روی پلکان منتهی به قله گلدسته بودند، چهار روز قبل از آتش‌سوزی برای تعمیر و نگهداری خارج شده بودند. کلیسای سنت فردیناند، جدا از افزایش رطوبت، به طور کامل در امان ماند.

روی هم رفته، کلیسای جامع گلدسته، طاق‌ها و سقف سربی خود را از دست داد، آخرین مورد خطر خاصی بود زیرا سرب مذاب را در سرتاسر ساختمان می‌ریخت، اما دیوارها زنده ماندند، گنج‌ها و هنر زنده ماندند، و نمای عظیم آن بیش از حد کافی برای مرمت‌گرایان برای همکاری در یک احیای بزرگ در زمان بازی‌های المپیک جان سالم به در برد..

هنگامی که در اواخر قرن دوازدهم تا اوایل قرن سیزدهم ساخته می شد، نوتردام واقعاً خیره کننده بود و بسیاری از سبک های جدید مانند پایه های پرنده و طاق های نوک تیز را به ساختمان کلیسای جامع آورد. تکیه گاه ها امکان پنجره های سر به فلک کشیده و دیوارهای بلند را فراهم می کردند. نشنال جئوگرافیک گزارش می دهد که معماران حسود ایتالیایی به این سبک لقب «گوتیک» داده اند که به عبارت دقیق تر به معنای «ویزاگوتیک» – به عبارت دیگر «بربر» است، اما این مانع از گسترش این سبک به آلمان، اتریش و بریتانیا نشد.

چارچوب چوبی با خرپاهای بلوط مثلثی از جنگل های باستانی پوشیده شده بود، نوعی که دیگر در فرانسه به ندرت وجود دارد. یک متخصص جنگل‌داری به نام فیلیپ گورمین جنگل‌های سراسر کشور را مدیریت می‌کند و Nat Geo گزارش می‌دهد که تا ساعت 11 شب. او با یکی از دوستانش در اداره جنگل‌های ملی تلفنی داشت و نقشه‌ای برای جمع‌آوری چوب مورد نیاز از طریق کمک‌های مالی داشت.

یک سازمان غیردولتی به نام نجاران بدون مرز در حال تکمیل روش ساخت این خرپاها به روش قرون وسطایی است . در سپتامبر 2020، این سازمان غیرانتفاعی یکی از این خرپاها را در مقابل کلیسای جامع بازسازی کرد تا نشان دهد که چه چیزی در آینده قرار است باشد .

از نظر سنگ، گرمای آتش در 1400 درجه فارنهایت (760 درجه سانتیگراد) کافی بود تا حدود چهار اینچ از آن جدا شود و به پودر تبدیل شود.

در برخی از سنگ های دیوار این امر باعث ترک خوردن آنها شده است، اما کارشناسان با تزریق خمیر آهک و سایر مواد معدنی راه هایی برای ترمیم آنها پیدا می کنند. آنهایی که بیش از حد آسیب دیده اند برای جایگزینی آماده هستند، و معماران به دنبال یافتن محل معادنی هستند که سنگ اصلی نوتردام را به وجود آورده اند، که مدت هاست توسط گسترش شهر بلعیده شده است.

بسیاری از سنگ‌ها کاملاً سالم مانده‌اند، اما در دیوارهایی نصب شده‌اند که به‌طور خطرناکی متزلزل هستند. شاید در برابر واژگونی تنها در یک باد 56 مایل در ساعت آسیب پذیر باشد. برای جلوگیری از یک فاجعه ثانویه، مهندسان تیرهای چوبی بزرگی را نصب کردند تا دیوارها را تا پایان سقف جدید در جای خود نگه دارند.حتی سقف سربی نیز تعویض خواهد شد و با تجهیزات مدرن ضد حریق و اطفاء حریق به تیرهای سقف و گلدسته چوبی می پیوندد.

در شب آتش سوزی، رئیس جمهور امانوئل مکرون، نوتردام را «تاریخ، ادبیات ما، تخیل ما» نامید و قول داد که آن را قبل از المپیک 2024 بازسازی کند، هدفی که باعث پیشرفت شد – تعیین تاریخ پایانی که یادآور رئیس جمهور ایالات متحده جان اف. قول کندی در سال 1961 مبنی بر قرار دادن مردی روی ماه تا پایان دهه بود .

و با بودجه ای که اکثر معماران مرمت فقط می توانستند آرزوی داشتن آن را داشته باشند، کلیسای جامع باید با پایانی درخشان بازگشایی شود و هر اینچ مربع جدید، قدیمی و باستانی تمیز شود و درخشش پیدا کند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *