نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 11:36 ب.ظ

جایگزینی مایکروسافت مش  و تعطیلی AltspaceVR،

22 ژانویه 2023-محیط مجازی و آواتارهای AltspaceVR

AltspaceVR چند وضعیت خاص در طول سال ها داشته است، اما شرکتی که فضاهای اجتماعی مجازی را قبل از اینکه “metaverse” یک کلمه خانگی باشد ساخته بود، این بار برای همیشه بسته می شود.

پس از اعلام این که در سال 2017 فروشگاه خود را تعطیل می کند، مایکروسافت مداخله کرد و شرکت زیر بال غول فناوری قرار گرفت. اکنون، مایکروسافت در حال تعطیل کردن پلتفرم واقعیت مجازی AltspaceVR است، شبکه‌ای از فضاهای اجتماعی همهجانبه که از مردم دعوت می‌کند تا با دوستان یا همکاران خود به عنوان آواتارهای سه‌بعدی معاشرت کنند.

AltspaceVR از 10 مارس دیگر وجود نخواهد داشت و مایکروسافت می گوید منابع بیشتری را به سمت پلتفرم واقعیت مختلط خود Microsoft Mesh هدایت خواهد کرد.

در این اطلاعیه آمده است: “ما مشتاقانه منتظر اتفاقات آینده هستیم، از جمله راه اندازی Microsoft Mesh، یک پلت فرم جدید برای اتصال و همکاری، که با فعال کردن مکان های کاری در سراسر جهان شروع می شود.”

در کوتاه‌مدت، ما تلاش‌های VR خود را بر تجربیات محل کار متمرکز می‌کنیم، از مشتریان و شرکای اولیه‌مان یاد می‌گیریم و در کنار آن‌ها می‌آموزیم و اطمینان می‌دهیم که پایه‌ای ارائه می‌کنیم که امنیت، اعتماد و انطباق را ممکن می‌سازد.

خارج از بازی، مایکروسافت بسیاری از محصولات خود را با طرز فکر سازمانی ساخته است و واقعیت مجازی و واقعیت ترکیبی تفاوتی ندارند. این شرکت خاطرنشان می‌کند که قصد دارد برنامه‌های VR خود را به محض ایجاد در محل کار، به مشتریان توسعه دهد.

AltspaceVR ممکن است هرگز یک پایگاه کاربری قدرتمند ایجاد نکرده باشد – یک کار دشوار در VR، با توجه به سخت افزار سفارشی مورد نیاز – اما این شرکت خیلی زود به کاربردهای اجتماعی واقعیت مجازی رسیده بود.

مشخص نیست که آیا مایکروسافت قصد دارد این محصول را در دیگر تلاش‌های واقعیت مجازی خود قرار دهد یا پروژه را به کلی کنار بگذارد. با توجه به زمان‌بندی، سرنوشت AltspaceVR احتمالاً با ادغام چشمگیر مایکروسافت در سراسر شرکت مرتبط است .

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *