نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:51 ق.ظ

آمازون خدمات باربری هوایی را در هند راه اندازی کرد

23 ژانویه 2023 -آمازون پرایم ایر بوئینگ 767 -اعتبار تصویر: Chad Slattery / آمازون

این شرکت ، آمازون ایر، ناوگان بار هوایی اختصاصی خود را در هند راه اندازی کرده است، این غول تجارت الکترونیک زیرساخت های لجستیکی خود را در بازار کلیدی خارج از کشور که بیش از 6.5 میلیارد دلار تعیین کرده است، افزایش می دهد.

این خرده فروش با شرکت هواپیمایی باربری Quikjet مستقر در بنگلور برای راه اندازی اولین سرویس حمل و نقل هوایی خود در این کشور شریک شده است که به گفته او این شرکت را قادر می سازد تا تحویل خود را سرعت بخشد. آمازون که از بوئینگ 737-800 برای این سرویس استفاده می کند، گفت که در ابتدا از آمازون ایر برای تحویل کالا در دهلی، بمبئی، حیدرآباد و بنگلور استفاده خواهد کرد. یکی از مدیران آمازون راه اندازی آمازون ایر را “گامی بزرگ رو به جلو برای صنعت هوانوردی” توصیف کرد .

آمازون ایر را در سال 2016 با بیش از سه دوجین هواپیمای باری بوئینگ در ایالات متحده راه اندازی کرد. همچنین به طور خلاصه این برنامه را در بریتانیا آزمایش کرد. هند سومین بازاری است که آمازون خدمات حمل و نقل خود را در آن راه اندازی کرده است. این شرکت گفت که ناوگان هوایی شامل بیش از 110 پرواز در 70 مقصد در سراسر جهان است و “صدها میلیون دلار” در قابلیت های لجستیک هوایی خود سرمایه گذاری کرده است.

آمازون سرویس حمل و نقل هوایی خود را آمازون ایر می نامد، اما به طرز گیج کننده ای همچنان از نام Prime Air در هواپیما استفاده می کند، حتی با وجود اینکه واحد دوم اکنون به تحویل هواپیماهای بدون سرنشین نگاه می کند. این اقدام به دنبال گشودن شبکه حمل و نقل و تدارکات آمازون به روی تاجران شخص ثالث، کسب و کارها و برندهای مستقیم به مصرف کننده در این کشور در اواخر سال گذشته صورت گرفت.

آمازون هند از خدمات خود برای تحویل حدود 80 تا 85 درصد سفارش‌ها استفاده می‌کند و بازوی تحویل خود را به روی سایر فروشندگان باز کرده است. تحویل به خودی خود یک تجارت است که می تواند در هند به مقیاس گسترده ای دست یابد. بنابراین منطقی است که آنها این کار را در هند شروع کنند.

هند یکی از بازارهای کلیدی آمازون در خارج از کشور است. اما این شرکت از رقیب اصلی خود، Flipkart تحت حمایت Walmart، در کشور عقب مانده است. تحلیلگران Sanford C. Bernstein در سال گذشته گفتند که آمازون برای نفوذ به شهرها و شهرهای کوچکتر در هند تلاش کرده است.

این شرکت همچنین سال گذشته حداقل سه واحد تجاری – توزیع عمده فروشی آمازون، تحویل غذا آمازون غذا و پلت فرم آموزشی آکادمی – را در هند تعطیل کرد.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *