نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 1:52 ق.ظ

کار از راه دور و کیفیت زندگی، کارکنان فناوری را از مراکز سنتی دور می کند

21 دسامبر 2022 -مت اشار-تابلوی دیترویت، میشیگان در بزرگراه با پس زمینه آسمان آبی.

gguy44 از طریق Getty Images

نیروی کار فناوری از مراکز آشنا دور شده و به سمت شهرهایی می رود که به طور سنتی به عنوان کانون نوآوری تلقی نمی شدند.

بر اساس گزارشی توسط دایس، یک بازار شغلی فناوری، هیوستون، دیترویت و اورلاندو، فلوریدا، سه شهر با بیشترین رشد نیروی کار فناوری در سال جاری هستند.

این گزارش که بر اساس تجزیه و تحلیل بیش از 7 میلیون آگهی شغلی در ایالات متحده از ژانویه تا اکتبر انجام شده است، نشان می‌دهد که با وجود کندی اقتصاد، تعداد آگهی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است.

نیویورک، شیکاگو، آتلانتا، سانفرانسیسکو و آستین، تگزاس بالاترین رتبه را از نظر حجم آگهی های شغلی دارند. سن دیگو، مینیاپولیس، و شارلوت، N.C، به 25 رتبه برتر راه یافتند.

مهاجرت از کریدورهای فناوری سنتی عوامل متعددی را داراست، از جمله تقاضا برای کار از راه دور، گسترش نیروی کار فناوری در بانک‌ها، تولید، خرده‌فروشی و سایر بخش‌ها.

بر اساس گزارش اکتبر Skillsoft، حقوق رقابتی، حوزه های جدیدی از نوآوری در تعدادی از شهرهای کوچکتر شروع به ظهور کرده اند، که نشان دهنده تغییر مکان از سیلیکون ولی به سمت مناطقی با هزینه زندگی پایین تر و کیفیت زندگی بالاتر است.

آرت زایل[AaSk1]  رئیس و مدیر عامل شرکت مادر Dice DHI Group به CIO Dive گفت: «این تصور که شما باید در سیلیکون ولی کار کنید تا در صنعت فناوری بتوانید کار کنید، درست مانند کاری که باید در شهر نیویورک کار می‌کردید اگر می‌خواهید در صنعت مالی کار کنید، از بین رفته است.»

مشاغل جدید در مکان های جدید

اکثر کسب و کارهای امروزی – نه فقط در سیلیکون ولی – کسب و کارهای فناوری هستند. آنها به فناوران نیاز دارند. این یک پویایی است که تقاضای مستمر برای استعداد، رشد مداوم مشاغل و ظهور مراکز جدید برای فناوری را هدایت می کند.

بر اساس تجزیه و تحلیل CompTIA از داده های اداره آمار کار ایالات متحده، نوامبر بیست و چهارمین ماه متوالی است که در آن اقتصاد مشاغل فنی را اضافه کرد.

در حالی که بخش فناوری بیش از 200000 فن‌آور جدید را تا ماه نوامبر اضافه کرد، مشاغل فناوری در سراسر بخش‌های صنعت تنها در نوامبر 137000 افزایش یافت که بخشی از آن با استخدام در بخش‌های مالی، بیمه و تولید تقویت شد.

تجزیه و تحلیل CompTIA یافته‌های دایس را با شهرهای «زیر رادار» تحت بررسی مانند توپکا، کانزاس منعکس کرد. ویرجینیا بیچ، ویرجینیا; و ورچستر، ماساچوست، افزایش قابل توجهی در فرصت‌های شغلی فناوری نشان می‌دهند.

این فرصت‌ها از سوی شرکت‌هایی مانند M&T بانک به دست می‌آید که تلاش می‌کند تا بوفالو را به‌عنوان یک مرکز فناوری از طریق تلاش‌های مدرن‌سازی خود در نقشه قرار دهد. به گفته مایک ویسلر، مدیر ارشد فناوری اطلاعات، این شرکت بیش از 2000 فن‌شناس را استخدام می‌کند و هر ساله تقریباً 100 فارغ‌التحصیل علوم کامپیوتر را به تیم خود اضافه می‌کند.

غول بیمه جهانی MetLife تلاش مشابهی را در کری، کارولینای شمالی انجام داد و یک پردیس فناوری را در سال 2015 افتتاح کرد. این شرکت در ماه اوت متعهد شد تا پایان سال 400 فن‌آور را به نیروی کار موجود بیش از 2600 نفر اضافه کند.

زایل گفت که افزایش تقاضا توسط پیمانکاران دفاعی و شرکت های هوافضا بازار استعدادهای فناوری را در تعدادی از شهرها از جمله دنور و سن دیگو در فشار نگه داشته است.

زایل گفت: «وقتی به شرکت‌هایی نگاه می‌کنیم که در حال حاضر استخدام می‌کنند، برخی از نام‌هایی که در صدر قرار می‌گیرند عبارتند از Boeing، Leidos و Raytheon.

زایل گفت: پس از درخواست دولت بایدن برای افزایش 4 درصدی هزینه های دفاعی و کنگره آن را تا 8 درصد افزایش داد، پیمانکاران دفاعی به دنبال استخدام های جدید شدند.زایل تخمین زده است که بیش از 150 شرکت هوافضا و دفاعی با بخش هایی در دنور وجود دارد، از جمله لاکهید و بوئینگ.

سن دیگو دارای چندین پایگاه نظامی است.

زایل در مورد سن دیگو گفت: «این جایی نیست که مردمی را پیدا کنید که برنامه‌های جدید iOS یا Android را توسعه می‌دهند، اما تعداد زیادی از فن‌آوران را خواهید یافت که در دفاع و هوافضا در آنجا کار می‌کنند.»

راه دور از کجا؟

از آنجایی که شرکت‌ها برای غلبه بر شکاف‌های مهارت‌های فناوری اطلاعات تلاش می‌کنند، فن‌آوران خواستار انعطاف‌پذیری برای کار از راه دور هستند. ردیابی محل سکونت آن فن شناسان پیچیده است.

اکثر 950 شاغل فناوری که برای گزارش دایس که در نوامبر منتشر شد، نظرسنجی کردند، ترجیح دادند که از راه دور استفاده کنند و بیش از نیمی از آنها گفتند که احتمالاً در سال آینده کارفرما را تغییر خواهند داد.

زایل گفت: تقریباً یک سوم از آگهی‌های شغلی تحلیل شده توسط دایس از راه دور هستند.

شرکت‌هایی که مایل به استخدام فن‌آوران از راه دور هستند، استخر استعداد بزرگ‌تری را باز می‌کنند و در عین حال به حمایت از ظهور هاب‌ها در شهرهای ثانویه کمک می‌کنند.

بدون مشخص کردن مکان هر نفر از راه دور، تعیین اندازه نیروی کار فناوری در یک شهر خاص می تواند دشوار باشد.

هنگامی که یک شغل کاملاً از راه دور فهرست می شود، تجزیه و تحلیل دایس به طور پیش فرض به دفتر مرکزی شرکت برای مکان یابی می شود. در نتیجه، داده‌ها ممکن است میزان مهاجرت نیروی کار فناوری را کمتر نشان دهند.

زایل گفت: «برخی از این تعداد آگهی‌های شغلی در شهرهای ساحلی احتمالاً اغراق‌آمیز هستند. بسیاری از این مشاغل به مکان‌های جالب دیگری نقل مکان می‌کنند که در آن افراد هزینه زندگی بهتری دارند، به مکان‌های غیرسنتی برای فناوری که از نظر فرهنگی برای جامعه فناوری قابل قبول است – مکان‌های خنک، مکان‌های ارزان‌تر برای زندگی، یا ترکیبی از دو.”

https://www.constructiondive.com

 [AaSk1]

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *