نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 4:21 ق.ظ

Rocket Lab اولین موتور بازیافت شده خود را در مسیر قابلیت استفاده مجدد روشن می کند

2 سپتامبر 2022 -راکت-آزمایشگاه -اعتبار تصویر: آزمایشگاه موشک

چهار ماه پس از این شاهکار دیدنی که در حال گرفتن یک موشک در حال نزول در هوا بود، آزمایشگاه راکت یکی از موتورهای آن را  تقویت کننده دوباره مشتعل کرد – گام مهمی در نقشه راه آنها برای ساخت یک موشک کاملاً قابل استفاده مجدد.

موتور رادرفورد، یکی از 9 وسیله نقلیه پرتاب الکترون، در ماه مه در ماموریت “There and Back Again” بالا رفت که با پخش زنده تصویربرداری از بوستر در حالی که زیر چتر نجات فرود آمد به اوج رسید. آنها در نهایت مجبور شدند آن را در اقیانوس بیندازند زیرا بر مانور هلیکوپتر تأثیر می گذاشت، اما جدای از آن مانند یک جذابیت عمل کرد.

مطمئناً هر موتوری که تا این حد از کار افتاده است باید بازرسی، تمیز شود و در صورت لزوم تعمیر شود، به خصوص اگر زمان کمی را در نوشیدنی صرف کرده باشد.

موتور خوش شانس در این مورد با باتری کامل آزمایش هایی را پشت سر گذاشت که موتورهای جدید باید انجام دهند و در نهایت به مدت 200 ثانیه متوالی منفجر می شوند. به گفته Rocket Lab، موتور مورد استفاده مطابق با استاندارد مورد نیاز موتور جدید عمل می کند.

مدیر عامل و موسس آزمایشگاه موشک پیتر بک در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: “توانایی به پرواز درآوردن الکترون با حداقل بازسازی، هدف نهایی است، و بنابراین این واقعیت که اجزای بازیابی شده در این موتور روی پایه آزمایشی با حداقل کار مجدد انجام می‌شوند، تایید بیشتری بر این است که ما در مسیر درستی هستیم.”. “اگر بتوانیم این سطح بالای عملکرد را از اجزای موتور بازیابی شده از اقیانوس بدست آوریم، پس من خوشبین هستم و بسیار هیجان زده هستم که وقتی دفعه بعد موتورهای خشک را زیر یک هلیکوپتر بازگردانیم، چه کاری می توانیم انجام دهیم.”

تقویت کننده های قابل استفاده مجدد به طور فزاینده ای به عنوان بهترین راه برای دستیابی به عملیات پرتاب سرعت بالا و نسبتاً کم هزینه در نظر گرفته می شوند. ساختن موتورها و موشک های جدید کار سختی است – چرا وقتی کارتان تمام شد آنها را دور بیندازید؟ اما موشکی که برای یک بار استفاده طراحی شده است ممکن است با موشکی که برای استفاده مجدد طراحی شده است بسیار متفاوت باشد و Rocket Lab رویکرد خود را برای پذیرش دومی تنظیم کرده است.

https://techcrunch.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *