نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

14 اردیبهشت 1403 12:29 ق.ظ

دستور کار نوآوری جدید اروپا

06/07/2022

نوآوری برای پیشرفت اروپا، تقویت رقابت پذیری و تضمین سلامت و رفاه شهروندانش ضروری است.

نوآوری بازارها را شکل می دهد، اقتصادها را متحول می کند، تغییرات در کیفیت خدمات عمومی را تحریک می کند و در ایجاد راه حل هایی برای مهم ترین چالش های جهانی ضروری است. کمیسیون اروپا در 5 ژوئیه 2022 از دستور کار نوآوری جدید اروپا رونمایی کرد تا اروپا را به یک رهبر نوآوری جهانی تبدیل کند. EIT به‌عنوان بزرگ‌ترین اکوسیستم نوآوری اروپا، با شبکه گسترده و یک دهه تجربه، نقش مهمی در استراتژی دارد.

دستور کار نوآوری جدید اروپا از استعدادها و مهارت های بسیاری استفاده می کند که اروپا از قبل دارد و در عین حال بر اهمیت مهار موج جدیدی از نوآوری در راه خود تمرکز می کند: فناوری عمیق. فن آوری عمیق ریشه در علم، فناوری و مهندسی پیشرفته دارد و اغلب پیشرفت ها در حوزه های فیزیکی، بیولوژیکی و دیجیتال را با هم ترکیب می کند. نوآوری‌های عمیق فناوری که از گروه رو به رشدی از استارت‌آپ‌های نوآورانه در اتحادیه اروپا پدیدار می‌شوند، این پتانسیل را دارند که نوآوری را در سراسر اقتصاد و جامعه هدایت کنند. آنها این قدرت را دارند که چشم انداز تجاری اتحادیه اروپا و بازارهای مرتبط را متحول کنند و به رفع فوری ترین چالش های اجتماعی از جمله دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل کمک کنند.

با تکیه بر این قدرت دگرگون کننده، دستور کار نوآوری جدید اروپا پنج اقدام شاخص را آغاز خواهد کرد:

  • شماره 1: تأمین مالی برای مقیاس‌های فناوری عمیق
  • شماره 2: امکان نوآوری عمیق در فناوری از طریق فضاهای آزمایشی و تدارکات عمومی
  • شماره 3: تسریع و تقویت نوآوری در اکوسیستم های نوآوری اروپا در سراسر اتحادیه اروپا و رسیدگی به شکاف نوآوری
  • شماره 4: پرورش، جذب و حفظ استعدادهای عمیق فناوری
  • شماره 5: بهبود ابزارهای سیاست گذاری

ماموریت EIT به لطف رویکرد منحصر به فرد خود – ایجاد اکوسیستم های نوآوری پایدار از طریق جوامع دانش و نوآوری (KIC) پیشبرد نوآوری به جلو است . EIT دارای بزرگترین شبکه نوآوری اروپا است و موفقیت خود را در شناسایی و پرورش استارت آپ ها و نوآوران در اروپا به اثبات رسانده است. تمام مراحل سفر نوآوری خود را. جامعه EIT با 3000 شریک و 80 مرکز نوآوری در سراسر اروپا، از هزاران استارت‌آپ از جمله نوآوری‌های فناوری عمیق که به رهبران جهانی در این زمینه تبدیل شده‌اند، مانند Northvolt سوئدی که EIT InnoEnergy حمایت کرده است.

EIT از پنج برنامه نوآوری جدید اروپا حمایت می کند و با ارائه حمایت هدفمند به سرمایه گذاران و کارآفرینان تحت رهبری زنان، به کار خود در ایجاد چشم انداز نوآوری فراگیرتر ادامه می دهد. این شامل حمایت از زنانی است که نوآوری های فناوری عمیق را رهبری می کنند و برنامه رهبری زنان شورای نوآوری اروپا را به شبکه EIT متصل می کند. برنامه‌هایی مانند SuperNova EIT با چهار فعالیت اصلی‌اش همچنین از تلاش‌ها برای افزایش تنوع با کمک به سرمایه‌گذاران برای اتصال و جذب از مجموعه‌ای از استعدادهای متنوع‌تر، شناسایی فرصت‌های جدید، ارائه مشاوره و سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز حمایت می‌کنند.

EIT از شماره 3 – تسریع و تقویت نوآوری در اکوسیستم های نوآوری اروپا در سراسر اتحادیه اروپا و رسیدگی به شکاف نوآوری، با گسترش مستمر طرح نوآوری منطقه ای EIT (RIS) با تمرکز بر توسعه اکوسیستم های نوآوری در مناطق با عملکرد کم نوآوری در سراسر اروپا و در پیوند این اکوسیستم ها به استراتژی های تخصصی هوشمند محلی و منطقه ای حمایت خواهد کرد.. برنامه EIT RIS دارای بیش از 655 سازمان متصل به شبکه EIT و ده ها مرکز منطقه ای در 18 کشور واجد شرایط RIS است.

EIT همچنین در شماره 4 – پرورش، جذب و حفظ استعدادهای عمیق در فناوری نقش موثری خواهد داشت. EIT برنامه جدیدی را با هدف قرار دادن 1 میلیون استعداد فناوری عمیق در یک دوره 3 ساله در تمام کشورهای عضو رهبری خواهد کرد. این مؤسسه برنامه‌های توسعه استعدادها و مهارت‌های خود را بر اساس نیازهای حوزه‌های فناوری عمیق، از مواد جدید و زیست‌شناسی مصنوعی گرفته تا فناوری پاک، به‌روزرسانی و افزایش خواهد داد. شرکت‌های بزرگ‌تر در کنار سایر نمایندگان صنعت، برنامه‌های درسی را اطلاع‌رسانی می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که نیازهای متغیر بازار کار در حوزه‌های فناوری مربوطه را برآورده می‌کنند.

برای تکمیل این موضوع، شورای نوآوری اروپا (EIC) و EIT همچنین یک طرح کارآموزی نوآوری را در سه ماهه سوم سال 2023 راه اندازی خواهند کرد تا فرصت هایی را برای بیش از 600 محقق و دانش آموز و فارغ التحصیل EIT ایجاد کنند تا تجربه نوآوری را تا سال 2024 به دست آورند. کارورزان تجربه کاری در شرکت‌های موفق EIC و EIT را به دست خواهند آورد که محققین و شرکت‌های مرتبط نیاز به اطلاع رسانی در مورد کارآموزی دارند.

همچنین حمایت از نسل بعدی کارآفرینان جوان از طریق پروژه EIT Girls-Go-Circular ادامه خواهد یافت که با توجه به موفقیتی که تاکنون داشته است، برای پوشش شرکت کنندگان از تمام اتحادیه اروپا من گسترش خواهد یافت.

https://eit.europa.eu

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *