نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 8:32 ق.ظ

بازنگری در مورد بلوک های پنل های خورشیدی می تواند به تولید انبوه کمک کند

27 ژوئن 2022 -توسط دانشگاه ساری -اعتبار: راوی سیلوا

بر اساس تحقیقات دانشگاه سوری، یک رویکرد اصلی برای تولید انبوه بلوک‌های پایه سلول خورشیدی کم‌هزینه می‌تواند منجر به پذیرش گسترده پانل‌های خورشیدی ساخته شده از جوهر پروسکایت (یک ماده معجزه‌آسا) شود.

در مقاله منتشر شده در Scientific Reports، دکتر احسان رضایی، عضو و فوق دکتری موسسه فناوری پیشرفته (ATI) در دانشگاه ساری، تحقیقات خود را توضیح می‌دهد:

“هدف صرفاً تولید بلوک‌های سازنده سلول‌های خورشیدی از جوهر پروسکایت است. در حالی که جوهر پروسکایت فناوری جدیدی نیست، جوهرهای فعلی انتقال بدون درز را در مقیاس صنعتی تضمین نمی‌کنند، زیرا فرآیند تولید باید به شدت کنترل و بهینه شود.

جوهر پروسکایت ما راهی سریع و تکرارپذیر برای ساخت قابل اعتماد این بلوک‌های ساختمانی سلول‌های خورشیدی در مقیاس انبوه ایجاد می‌کند و راه را برای استفاده از آن در بازارهای تجاری هموار می‌کند.

سلول‌های خورشیدی پروسکایت راه‌حلی کم‌هزینه و سبک هستند و می‌توان آن‌ها را به‌صورت صلب یا انعطاف‌پذیر ساخت، با امکانات بیشتری برای حمل و نقل و نصب آسان. مطالعه جدید بلوک‌های پایه سلول‌های خورشیدی ساخته شده از پروسکایت را به جای سیلیکون سنتی بررسی می‌کند، زیرا سلول‌های پروسکایت نور را از طریق بخش قابل مشاهده طیف خورشیدی که انرژی بیشتری دارد، برداشت می‌کنند.

پروفسور راوی سیلوا، مدیر ATI در دانشگاه ساری، گفت: “دانشگاه ساری همیشه به پتانسیل پنل های خورشیدی برای تبدیل شدن به یک حوزه تحقیقاتی حیاتی اعتقاد داشته است که به مرور زمان به ما امکان می دهد از منابع انرژی.قدیمی خطرناک دور شویم.

“با این حال، ما باید برای بهبود ارتباط بین تحقیق و تولید در مقیاس صنعت انبوه تلاش بیشتری انجام دهیم تا این را به عنوان یک نقطه عطف در آینده ببینیم، که هدف مقاله ما نیز همین است.”

https://techxplore.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *