نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

13 اردیبهشت 1403 5:42 ق.ظ

آموزش موش ها برای حمل کوله پشتی های کوچک به مناطق زلزله زده برای صحبت تیم های نجات با بازماندگان

6 ژوئن 2022

موش‌ها برای فرستادن به آوارهای زلزله با کوله‌پشتی‌های کوچک آموزش داده می‌شوند تا تیم‌های نجات بتوانند با بازماندگان صحبت کنند. این پروژه نوآورانه توسط دانشمند محقق 33 ساله دکتر دونا کین از گلاسکو اجرا می شود.تا کنون هفت موش آموزش دیده اند که تنها دو هفته طول می کشد تا آنها را به سرعت لازم برسانند.

در حال حاضر نمونه اولیه مشابه کوله پشتی های خانگی حاوی میکروفون مورد استفاده قرار می گیرد و دانشمندان در حال ارسال آنها به زباله های ساختگی هستند.کوله‌پشتی‌های تخصصی حاوی میکروفون و تجهیزات ویدئویی و همچنین ردیاب‌های موقعیت‌یابی ساخته می‌شوند تا به تیم‌های امداد اجازه دهند در هنگام زلزله‌های واقعی با بازماندگان ارتباط برقرار کنند.

دونا به مدت یک سال در موروگورو، تانزانیا مستقر است و با سازمان غیرانتفاعی APOPO برای پروژه ای به نام Hero Rats کار می کند.

جوندگان زمانی که به  موقعیت مستعد زلزله فرستاده می شوند تا با تیم جستجو و نجات کار کنند، فرصت کار در میدان را خواهند داشت.دونا، که قبل از ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کنت و دکترا در دانشگاه استرلینگ، در دانشگاه استراثکلاید اکولوژی تحصیل کرد، در ابتدا به رفتار نخستی‌ها علاقه داشت.

اما او مجذوب این بود که موش‌ها چقدر سریع می‌توانند یاد بگیرند و آموزش ببینند و گفت که این تصور اشتباه است که آنها غیربهداشتی هستند.او آنها را موجوداتی «معاشرتی» توصیف کرد و معتقد است که کاری که انجام می‌شود زندگی‌ها را نجات می‌دهد.

در مجموع 170 موش برای پروژه هایی از جمله مین های زمینی  آموزش می بینند و امید است که موش ها بتوانند بروسلوز، یک بیماری عفونی که دام ها را تحت تاثیر قرار می دهد، بو کنند.موش‌ها به قدری زیرک هستند که هرگز بر روی مین‌های زمینی راه نرفته‌اند و چابکی شان  آن‌ها را برای استفاده در مناطق فاجعه‌بار عالی می‌کند.

دونا گفت: «موش‌ها می‌توانند وارد فضاهای کوچک شوند تا به قربانیان مدفون شده در آوار برسند. ما هنوز در وضعیت واقعی قرار نگرفته ایم، ما یک سایت آوار ساختگی داریم.

زمانی که کوله‌های جدید را دریافت کنیم، می‌توانیم از محل استقرار خود و محل استقرار موش، داخل زباله‌ها بشنویم.ما این پتانسیل را داریم که از طریق موش با قربانیان صحبت کنیم.»

جوندگان برای پاسخ دادن به یک بوق آموزش داده شده اند که آنها را به پایه فرا می خواند.

دونا افزود: “یک همکار خیاط با ما است، او کوله پشتی ها را درست می کند، او بسیار با استعداد است.” ما در حال دریافت کوله پشتی های سفارشی هستیم که دارای ضبط کننده ویدئو، میکروفون و یک فرستنده مکان هستند.

“این کاملا غیر معمول است. آنها بسیار چابک هستند، آنها در حرکت در انواع محیط های مختلف بسیار خوب هستند. آنها برای کارهای جستجو و نجات عالی هستند. آنها می توانند با هر چیزی زندگی کنند.

“آنها در زنده ماندن در محیط های مختلف بسیار خوب هستند که نشان می دهد چقدر برای کار جستجو و نجات مناسب هستند.”

سگ ها برای اهداف مشابهی مورد استفاده قرار گرفته اند، اما موش ها به دلیل جثه کوچک و انعطاف پذیری آنها دارای مزیت هستند.

دونا افزود: آنها بسیار قابل آموزش هستند، مرحله اول آموزش آنها برای بازگشت به نقطه اصلی است – آنها به یک بوق پاسخ می دهند. ما امیدواریم که این زندگی ها را نجات دهد، نتایج واقعا امیدوار کننده است.

“https://www.goodnewsnetwork.org

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *