نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

10 فروردین 1403 12:53 ق.ظ

جنرال موتورز و لاکهید پروژه ماه نورد خود را به بازار فضای تجاری می برند

ژوئن 9، 202۲ – مایکل ویلند

لاکهید مارتین و جنرال موتورز با یکدیگر همکاری کردند تا نوع جدیدی از وسیله نقلیه ماه نورد را برای ناسا توسعه دهند

میلفورد، میشینه – جنرال موتورز و لاکهید مارتین گفتند قصد دارند مجموعه‌ای از وسایل نقلیه ماه‌نورد را برای مأموریت‌های فضایی تجاری و خدماتی که از فناوری باتری خودروهای الکتریکی این خودروساز استفاده می‌کنند، تولید کنند.

این شرکت‌ها اعلام کردند که قصد دارند تا اواخر سال جاری باتری‌ها را در فضا آزمایش کنند، با این هدف که در سال 2025 اولین وسیله نقلیه خود را با استفاده از باتری‌ها بر روی ماه داشته باشند. علاوه بر پیشنهادات بالقوه ناسا، آنها امیدوارند با شرکت‌های خصوصی مانند آمازون جف بزوس بنیانگذار Blue Origin و ایلان ماسک SpaceX معامله کنند.

درک هاجنز، مدیر استراتژی محصول و فروش خدمات زیرساختی ماه در لاکهید مارتین، در جریان یک رویداد مشترک در GM Proving Ground گفت: «علاقه در سراسر جهان بسیار زیاد است.

این اعلامیه نشان‌دهنده جدیدترین توسعه فناوری‌های Ultium جنرال موتورز، از جمله باتری‌ها، در خارج از بازار خودرو است. این خودروساز همچنین برای استفاده یا آزمایش فناوری‌های موتورهای الکتریکی برای قطارها، قایق‌ها و سایر صنایع شراکتی اعلام کرده است.

جنرال موتورز و لاکهید سال گذشته همکاری خود را برای توسعه ماه‌نوردی با استفاده از پلتفرم خودروی Ultium و باتری‌های خود برای ناسا اعلام کردند، ناسا در حال ارزیابی پروژه‌ها پس از پیشنهاد برای ماموریت‌های آتی آرتمیس به ماه است.

این شرکت ها می گویند که تجربه آنها از توسعه ماه نورد برای ناسا برای توسعه انواع دیگر وسایل نقلیه برای ماموریت های فضایی و خدماتی مانند جمع آوری داده ها و خاک استفاده می شود.

وسیله نقلیه حرکتی ماه برای استفاده تجاری در یک شبیه‌ساز چند میلیون دلاری در آزمایشگاه آزمایش جنرال موتورز توسعه می‌یابد که سطح و جو ماه از جمله تغییر گرانش را شبیه‌سازی می‌کند. جنرال موتورز قبلاً پیمانکار فرعی بزرگی بود که به بوئینگ کمک کرد تا وسیله نقلیه مشابهی را بسازد که در سه ماموریت آپولو در ماه استفاده می شود.

این وسیله نقلیه جدید به گونه ای طراحی شده است که از نظر فناوری پیشرفته تر، قدرتمندتر و حداقل 10 سال در ماه دوام بیاورد. برای مثال حداکثر سرعت آن 12 مایل در ساعت در مقایسه با 7 مایل در ساعت وسایل نقلیه دوران آپولو خواهد بود. همچنین طراحی شده است تا زمانی که فضانوردان از آن استفاده نمی کنند به صورت مستقل عمل کند.

هاجنز گفت: «این کالسکه شنی نیست. اینها ابزارهایی هستند که در اواخر دهه 60 در دسترس نبودند.”

به گفته هاجنز، لاکهید مارتین در حال حاضر با مشتریان بالقوه برای وسایل نقلیه ماه نورد صحبت می کند. او از افشای شرکت‌هایی که در این بحث‌ها شرکت دارند خودداری کرد.

جنرال موتورز همچنین گفت که از تجربیات خود در توسعه هامر EV برای کنترل سیستم، مدیریت باتری و مدیریت گشتاور برای کنترل پیشرانه برنامه جدید ماه‌نورد استفاده می‌کند.

این پروژه همچنان در حال توسعه است. با این حال، مدیران گفتند که انتظار دارند به زودی وارد “مرحله اجرا” شوند.

https://www.cnbc.com/

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *