نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

31 فروردین 1403 12:27 ق.ظ

بیل گیتس توضیح می دهد که اکنون چه کاری می توان برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی انجام داد

20 مه 2022-کاترین کلیفورد -Chesnot | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

در تغییرات اقلیمی آنقدر مشکل سیستماتیک است که به راحتی می توان احساس کرد که هیچ کاری برای مبارزه با آن نمی تواند انجام داد.اما بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، در یک جلسه پرسش و پاسخ آنلاین در Reddit، پیشنهادهای ملموسی ارائه کرد.

به عنوان یک مصرف کننده، اگر تصمیم به خرید محصولات گران‌تری داشته باشید که انتشار کربن کمتری دارند، ممکن است احساس کنید که  ضرر کرده‌اید. او گفت، اما اگر افراد کافی این محصولات را بخرند، تقاضا را افزایش می‌دهد و منجر به مقیاس بزرگ‌تر می‌شود و قیمت آن گزینه‌های آگاهانه آب و هوایی را پایین می‌آورد.

از آنجایی که محصولات سبز مانند ماشین های الکتریکی یا گوشت مصنوعی یا پمپ های حرارتی که به بازار می آیند، هزینه کمی اضاف تر خواهند داشت. گیتس در Reddit گفت: با خرید این محصولات باعث افزایش مقیاس می‌شوید که منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود، بنابراین «حق بیمه سبز» کاهش می‌یابد.

ایده “حق بیمه سبز” ایده ای است که گیتس اغلب در مورد آن صحبت کرده است. این تفاوت قیمت بین یک محصول معمولی و جایگزین آن که سازگار با آب و هوا است می باشد.

گیتس در یک پست وبلاگی در سال 2020 در مورد حق بیمه سبز گفت که دولت ها می توانند با اجرای سیاست هایی که قیمت گزینه آگاهانه از آب و هوا را کاهش می دهد و انواع معمولی را گران تر می کند، به کاهش حق بیمه سبز کمک کنند. شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران همچنین می‌توانند با صرف گزینه‌های سازگار با آب و هوا، سرمایه‌گذاری در نوآوری و حمایت از دولت‌ها، به کاهش حق بیمه سبز کمک کنند.

اما افراد نیز می توانند در توسعه بازارها برای گزینه های محصول جدید و تمیزتر تفاوت ایجاد کنند.

زمانی که شما یک وسیله نقلیه الکتریکی یا یک همبرگر گیاهی می‌خرید، حتی اگر قیمت آن بیشتر از جایگزین باشد، به شرکت‌های سازنده این محصولات می‌گویید: «تقاضا برای این اقلام وجود دارد. گیتس در یک پست وبلاگی در مورد موضوع منتشر شده در سال 2020، نوشت: «این امر باعث سرمایه‌گذاری در تحقیقات می‌شود که به کاهش قیمت کمک می‌کند و در نهایت محصولات پاک را مقرون به صرفه‌تر و در دسترس همه می‌کند.»

البته، برای برخی، جایگزین گرانتر از نظر مالی امکان پذیر نیست و گیتس در پست وبلاگ خود به این موضوع اذعان دارد.

گیتس گفت، علاوه بر حمایت از صنایع سبز جدید، افراد می توانند با تأثیرگذاری بر شرکت هایی که در آن کار می کنند و رأی دادن به مقاماتی که سیاست های آب و هوایی را در اولویت قرار می دهند، با تغییرات آب و هوایی مبارزه کنند.

گیتس در پاسخ ردیت خود به یک پست وبلاگی در سال 2021 پیوند داد که فصلی از کتاب او “چگونه از یک فاجعه آب و هوایی جلوگیری کنیم” را استخراج کرد، جایی که او بر اهمیت رای دادن تاکید کرد، که برخلاف خرید محصولات سبز، نیازی به هزینه کردن ندارد.

گیتس در کتاب خود می نویسد: «درگیر شدن در روند سیاسی مهم ترین قدمی است که افراد از هر طبقه از زندگی می توانند برای جلوگیری از یک فاجعه آب و هوایی بردارند.

گیتس نوشت، سیاستمداران دائماً در حال تقلب در اولویت‌های بی‌شماری هستند و اگر رای دهندگان آنها نگرانی‌های خود را در مورد مسائل آب و هوایی بیان کنند، احتمالاً سیاستمداران انرژی خود را در آنجا متمرکز می‌کنند.

گیتس در کتاب خود نوشت: “هر منبع دیگری که ممکن است داشته باشید، همیشه می توانید از صدای خود و رای خود برای ایجاد تغییر استفاده کنید.” تماس بگیرید، نامه بنویسید، در تالارهای شهر شرکت کنید. چیزی که می توانید به رهبران کمک کید تا بفهمند این است که فکر کردن به مشکل بلندمدت تغییرات آب و هوا برای آنها به همان اندازه مهم است که به شغل یا آموزش یا مراقبت های بهداشتی فکر کنند.

گیتس می گوید، همچنین، هنگام استفاده از صدای خود به صورت سیاسی، خاص باشید و  کار محلی را شروع کنید.

برای مثال، در ایالات متحده، برق اساساً توسط کمیسیون‌های خدمات عمومی در سراسر ایالت، که از کمیسیون‌های منتخب یا منصوب تشکیل شده‌اند، تنظیم می‌شود. گیتس در کتاب خود می نویسد که نمایندگان شما چه کسانی هستند و با آنها در تماس باشید.گیتس می نویسد، و اگر به آن علاقه دارید، برای پست سیاسی شرکت کنید.

گیتس تغییرات صنعتی و زیرساختی را که باید برای رسیدگی به تغییرات آب و هوا انجام شود، بررسی کرد.

گیتس گفت: “کلید این است که بتوانیم چیزهایی مانند برق، فولاد، سیمان و گوشت را بدون هیچ گونه انتشار گازهای گلخانه ای اما با هزینه ای برابر یا کمتر از هزینه امروزی بسازیم.” او در حال سرمایه‌گذاری روی کارآفرینان و استارت‌آپ‌هایی است که از طریق صندوق سرمایه‌گذاری آب و هوا، Breakthrough Energy Ventures، روی این دسته‌ها کار می‌کنند.

او همچنین حمایت خود را از انرژی هسته‌ای، از جمله شکافت آزمایش‌شده با زمان – «اگر می‌تواند نگرانی‌های هزینه، ایمنی و ضایعات را حل کند» – و همجوشی آینده‌نگر نشان داد، اگرچه باید برای تجاری‌سازی و مقیاس‌گذاری این فناوری تلاش بیشتری کرد.  او TerraPower را تأسیس کرد، شرکتی که برای تجاری سازی راکتورهای شکافت هسته ای پیشرفته کار می کرد.

نادیده گرفتن این موضوع غیرممکن است که گیتس یکی از ثروتمندترین افراد جهان است و با خانه‌های بزرگ و جت‌های شخصی‌اش، یک تولیدکننده کربن سنگین است و او این را تصدیق می‌کند. او در پست وبلاگ خود در سال 2021 گفت که انتشار گازهای گلخانه ای خود را جبران می کند و سرمایه گذاری خود در نوآوری های آب و هوایی را پادزهری برای انتشار زیاد خود می داند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *