نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

9 فروردین 1403 1:21 ب.ظ

تغییرات آب و هوایی و کاهش آب اجساد را نشان می دهند.

11 مارلین لنتانگ – مه 2022 -NBC News

یک بشکه فلزی زنگ‌زده، نزدیک محلی که بشکه‌ای دیگر حاوی بدن انسان پیدا شده است، به دلیل خشکسالی غربی در دریاچه مید مارینا در رودخانه کلرادو در بولدر سیتی، نوادا در 5 مه، در معرض سطح آب پایین در ساحل قرار دارد.. پلیس در 2 مه 2022 گفت که خشکسالی وخیم ترباعث شدجسد چهار دهه ای را در دریاچه مید رها شده آشکار شود و هشدار داد که کاهش سطح آب منجر به کشف اجساد بیشتر می شود. قایقرانان در دریاچه مید در نزدیکی لاس وگاس یک بشکه  را کشف کردند

خط ساحلی دریاچه مید در نوادا منجر به کشف دو مجموعه از بقایای انسانی شده و معمای اعماق آبی بزرگترین مخزن کشور و آنچه ممکن است در زیر آن پنهان است را باز کند.

پلیس می‌گوید که احتمالاً اجساد بیشتری نیز آشکار می‌شوند، زیرا سطح آب همچنان پایین می‌آید و خشکسالی منطقه را فرا می‌گیرد و رازهایی را که مدت‌ها در گور زیر آب پنهان مانده بود، آشکار می‌کند.

این اولین باری نیست که یک بحران زیست‌محیطی – که با افزایش دما، کاهش سطح آب، تداوم خشکسالی و آتش‌سوزی‌های جنگلی در مناطق مختلف کشور همراه بوده است – مناظر عجیبی را برملا می‌کند.

تغییرات اقلیمی بقایای انسان، بقایای سقوط هواپیما و وسایل نقلیه مفقود شده را در بدنه‌های آب در حال تخلیه، و همچنین اجساد یخ زده در قله‌های در حال آب شدن کوه‌ها کشف کرده است.

قایق‌رانی که از روز بهاری در دریاچه مید لذت می‌بردند، در اول ماه مه به کشفی سخت دست یافتند: یک بشکه فلزی که به نظر می‌رسید حاوی بقایای اسکلت باشد.

ستوان ری اسپنسر از پلیس لاس وگاس گفت: “ما معتقدیم این یک قتل در نتیجه یک جراحت گلوله است.”

پلیس لاس وگاس گفت که تلاش‌ها برای شناسایی قربانی، که بازرسان معتقدند بین اواسط دهه 1970 و اوایل دهه 1980 بر اساس تشخیص لباس و کفش کشته شده است، ادامه دارد.

بقایای آن احتمالاً به این دلیل پدید آمده اند که مخزن به پایین ترین حد تاریخی رسیده است و به حدود 30 درصد ظرفیت کاهش یافته است. ماه گذشته، سطح آب به زیر شیر ورودی رسید که در سال 1971 شروع به تامین مشتریان نوادا کرد.

سرویس پارک ملی گفت تنها شش روز پس از کشف بشکه، مجموعه دیگری از بقایای اسکلت در خلیج کالویل در منطقه تفریحی ملی دریاچه مید پیدا شد. با این حال، در این مورد، پلیس لاس وگاس گفت که هیچ مدرکی دال بر بازی ناپسند وجود ندارد.

در حالی که ممکن است اجساد بیشتری در آنجا پیدا شوند، کاهش سطح آب و خشکسالی مداوم بحرانی است که مقامات برای مقابله با آن تلاش می کنند. دریاچه مید که توسط سد هوور بر روی رودخانه کلرادو ایجاد شده است، یک راه نجات اصلی است که برای حدود 40 میلیون نفر در هفت ایالت جنوب غربی آب تامین می کند.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *