نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

6 اردیبهشت 1403 8:51 ب.ظ

با وقوع سیل و کمبود برق، اقتصاد آفریقای جنوبی در خطر است

13 مه 20221 -الیوت اسمیت -راجش جانتیل/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ

اقتصاد آفریقای جنوبی در سه ماهه اول سال شتاب بیشتری گرفت، اما سیل تاریخی در یک استان کلیدی و تهدید قطع بی‌سابقه برق، ترمزهایی را برای بهبود آن ایجاد کرده است.شهر بندری دوربان و استان کوازولو-ناتال در شرق آفریقای جنوبی در ماه آوریل توسط بدترین سیل در دهه های اخیر در کشور محاصره شد که صدها نفر را کشت و عملیات حمل و نقل در شلوغ ترین بندر جنوب صحرای آفریقا را متوقف کرد.

کوازولو-ناتال، دومین استان پرجمعیت آفریقای جنوبی، همچنین مرکز بدترین شورش‌های این کشور از زمان پایان آپارتاید بوده است.

شاخص PMI ترکیبی S&P Global نیز به پایین ترین حد چهار ماهه سقوط کرد و در یادداشتی هفته گذشته، Capital Economics تاکید کرد که داده های فرکانس بالا نشان می دهد که بهبود در تحرک متوقف شده است.به گفته اقتصاددانان جی پی مورگان، استمبیسو انکالانگا و سونجا کلر، ارقام سه ماهه اول تصویر متفاوتی را نشان می دهد، اما به رشد فصلی تولید ناخالص داخلی 3.5 درصدی اشاره دارد.

با این حال، نشان دادن شاخص PMI ضعیف آوریل، خطر نزولی برای پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی 1.5 درصدی جی‌پی مورگان برای سه ماهه دوم دارد. در کنار پس‌زمینه جهانی جنگ در اوکراین، تورم فزاینده و مشکلات عرضه چین، آفریقای جنوبی نیز با شوک‌های داخلی ناشی از سیل و جیره‌بندی برق دست و پنجه نرم می‌کند.

بخش عمده ای از کاهش PMI تولید بر روی بندر و فعالیت های تولیدی در کوازولو-ناتال متمرکز بود، جایی که فعالیت تولیدی از 60.5 در مارس به 39.6 در آوریل کاهش یافت.

کاهش بار – قطع عمدی برق در بخش‌هایی از یک سیستم برق برای جلوگیری از خرابی آن در هنگام بارگذاری بیش از حد – در ماه آوریل به میزان قابل توجهی افزایش یافت و پیش‌بینی می‌شود که قطع برق امسال از مقادیر قابل توجهی که قبلاً در سال 2021 مشاهده شده بود، بیشتر شود.

ساکنان سووتو در 9 ژوئن 2021 به دلیل قطعی برق مداوم در نزدیکی ورودی دفاتر Eskom موجودیت دولتی در پارک مگاوات در میدراند، نزدیک ژوهانسبورگ تجمع کردند. اسکوم در 9 ژوئن 2021 اعلام کرد که به دلیل افزایش مصرف با شروع هوای سرد و خرابی دو نیروگاه، قطع برق سراسری را اجرا خواهد کرد.

حتی در حالی که سیل تا حد زیادی کاهش یافته است، قطع برق یک مشکل دائمی برای اقتصاد آفریقای جنوبی ایجاد می کند.

جیسون تووی، اقتصاددان ارشد بازارهای نوظهور در کپیتال اکونومیکس، خاطرنشان کرد: ضریب در دسترس بودن برق شرکت دولتی Eskom – که برق موجود را به عنوان سهمی از حداکثر مقدار برق قابل تولید اندازه می‌گیرد – در هفته‌های اخیر نزدیک به پایین‌ترین حد خود گیر کرده است.

پروین گوردان، وزیر شرکت‌های عمومی هشدار داده است که اسکوم می‌تواند برای جلوگیری از فروپاشی کامل شبکه برق کشور، به کاهش بار مرحله 8 متوسل شود که منجر به خاموشی تا 12 ساعت در روز می‌شود.

https://www.cnbc.com

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *