نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

7 اردیبهشت 1403 4:01 ب.ظ

بخش خصوصی موتور محرک تحول اقتصاد دیجیتال است

بخش خصوصی موتور محرک تحول اقتصاد دیجیتال است

۱۷-۲-۱۴۰۱- سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران از کسب رتبه هفتم شاخص IDI و رتبه چهارم و پنجم در زمینه شاخص مهارت و دسترسی فاوا استان مازندران در حوزه اقتصاد دیجیتال خبر داد. به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران، اسماعیل اعزی سرپرست اداره کل،در نشست مشترک با نخبگان استان اظهار کرد: توسعه دولت الکترونیک، دولت هوشمند و اقتصاد دیجیتال و تحقق آنها از موضوعات حائز اهمیت در دولت سیزدهم است.
وی با اشاره به اهمیت اقتصاد دیجیتال در استان تصریح کرد: با توجه به تاکید ویژه استاندار مبنی بر تحول اقتصاد دیجیتال در استان باید به منظور تحقق این موضوع از ظرفیت های همه دستگاههای اجرایی مرتبط و مهمتر از آن پتانسیل بخش خصوصی بعنوان موتور محرک این بخش استفاده مناسب شود.
وی همچنین افزود: نقش اساسی و تعیین کننده تحقق اقتصاد دیجیتال در بخش خصوصی، جذب سرمایه حداکثری می باشد و به همین جهت نقش نظام صنفی رایانه ای استان بسیار مهم است.
اعزی تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات در مسیر تحقق اقتصاد دیجیتال در استان، همجواری استان مازندران به پایتخت و به دنبال آن مهاجرت نیروهای توانمند و متخصص به تهران است.
وی با اشاره به وظایف تعریف شده وزارت ارتباطات اظهار کرد: اقتصاد دیجیتال در سه لایه مختلف تعریف می شود که وظیفه بستر سازی بر عهده ی وزارت ارتباطات بوده و به همین منظور کارگروه ویژه ای در این خصوص تشکیل شده است.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با اشاره به وضعیت استان در این حوزه تصریح کرد: در آمار تایید شده در حوزه اقتصاد دیجیتال در زمینه شاخصIDI مازندران رتبه هفتم و در زمینه شاخص مهارت و دسترسی فاوا به ترتیب رتبه چهارم و پنجم را دارا است و از نظر شاخص استفاده در رتبه دوازدهم قرار دارد که می بایست خلا موجود در این زمینه واکاوی شود و علل و دلایل آن بررسی شود.
گفتنی است در خاتمه این جلسه حاضرین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود جهت رفع مشکلات موجود و توسعه شاخص های این حوزه پرداختند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *