نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

8 اردیبهشت 1403 10:13 ق.ظ

صنایع کشور در آغاز مسیر ایجاد گفتمان تحول دیجیتال

2-8-1402

صنایع کشور در آغاز مسیر ایجاد گفتمان تحول دیجیتال

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل بنیاد نوآوری هوش مصنوعی گفت: صنایع کشور اکنون در آغاز مسیر گفتمان تحول دیجیتال قرار دارند.

احسان ظفری در حاشیه آیین سومین رویداد تانا خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از کل صنایع کشور تاکنون فقط یک صنعت بزرگ به حوزه تحول دیجیتال و هوش مصنوعی ورود کرده است که نشان می دهد باید این مسیر در کشور به عنوان یک گفتمان تحولی، توسعه یابد.

وی با تأکید بر اینکه در آغاز مسیر تحول دیجیتال و هوش مصنوعی صنایع قرار داریم، افزود: تنها نهاد بالا دستی که مستقیما به حوزه هوش مصنوعی و تحول دیجیتال ورود کرده، ایمیدرو است و امیدواریم سایر مجموعه ها و صنایع به ویژه پتروشیمی ها نیز به این موضوع ورود کنند.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال استفاده از هوش مصنوعی و ایجاد تحول دیجیتال در صنایع مرتبط با آهن ۱۰ رصد بهره‌وری را افزایش می‌دهد و در حوزه قوس الکتریکی فولاد می تواند تا ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش بهره وری داشته باشد.

ظفری با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی باید در نهایت منجر به کمک، به انسان از لحاظ صرفه‌جویی در زمان و هزینه شود، افزود: همزمان با ایجاد تحول دیجیتال باید تغییرات فرهنگی نیز در سازمان رخ بدهد تا هماهنگی‌های لازم برای افزایش بهره‌وری و تحول انجام شود.

وی ادامه داد: هوش مصنوعی و تحول دیجیتال تغییرات بنیادین در سازمان ایجاد می‌کند که البته زمانبر است و یک تاکتیک کوتاه مدت به حساب نمی‌آید.

به گفته وی، تحول دیجیتال در ابتدا به معنای آمادگی برای درک چالش‌ها در سازمان‌ها به حساب می‌آید و دانش آن یک مهارت محسوب می‌شود که همه باید با آن آشنایی داشته باشند تا از توسعه عقب نمانند.

مدیرعامل بنیاد نوآوری هوش مصنوعی گفت: ۸۰ شرکت دانش بنیان داخلی و پنج شرکت بین‌المللی، مورد تایید بنیاد قرار دارد و تمام صنایع، ادارات و دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با بهره‌گیری از ظرفیت آن‌ها به حوزه تحول دیجیتال و استفاده از هوش مصنوعی وارد شوند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *