نوآوری در مدیریت برای توسعه پایدار

Kolnegar Private Media (Management Innovation for Sustainable Development)

20 اردیبهشت 1403 3:16 ق.ظ

رویداد استارت‌آپی گروه عالیفرد؛ پیشروی در مسیر خلاقیت و نوآوری

2-8-1402

رویداد استارت‌آپی گروه عالیفرد؛ پیشروی در مسیر خلاقیت و نوآوری

اقتصادسبز آنلاین: رویداد استارت‌آپی نوآوری در زمینه تولید نوشیدنی، پاستیل، شیرینی، شکلات و بسته‌بندی، تبلیغات و پخش در صنعت غذایی به همت دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد و با مشارکت شرکت‌های شیوا، عالیفرد، سایه سمن، مدیا و رکسان و دارا در روزهای 23 و 24 مهرماه 1402 در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار شد.

اقتصادسبز آنلاین: رویداد استارت‌آپی نوآوری در زمینه تولید نوشیدنی، پاستیل، شیرینی، شکلات و بسته‌بندی، تبلیغات و پخش در صنعت غذایی به همت دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد و با مشارکت شرکت‌های شیوا، عالیفرد، سایه سمن، مدیا و رکسان و دارا در روزهای 23 و 24 مهرماه 1402 در سالن همایش‌های هتل المپیک تهران برگزار شد.

در این رویداد با ارائه ایده‌های 24 کارآفرین و صاحب ایده در دو روز رویداد که در مرحله پیش رویداد موفق به جلب‌نظر داوران شده بودند، دنبال شد. بهبود سیستم بازیافت و بازگرداندن پساب به چرخه محیط زیست، تولید کافی میکس‌های فراسودمند با جذب 32 برابری، استخراج مواد معدنی قابل استفاده از پوست میوه‌ها، مرکبات و سبزیجات، بازیافت تفاله انواع میوه‌جات و همچنین تولید پاستیل و شکلات با طعم‌ها و تکنولوژی‌های مختلف، ازجمله این ایده‌ها بودند.

افق 5 ساله دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد؛ مسیری درخشان برای پیشبرد نیازهای جامعه
در ابتدای مراسم، آقای دکتر زه‌فروش؛ رئیس محترم دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج حسین عالیزاد؛ بنیان‌گذار گروه صنعتی سن ایچ، پژوهش و حمایت از پژوهشگران را نیاز اساسی کشور عنوان کرد و خاطرنشان نمود: ما در دانشگاه علمی کاربردی و مجموعه‌های مستقر در گروه صنعتی سن ایچ، همواره در تلاشیم تا علم‌آموزی و افزایش مهارت افراد را سرلوحه اقدامات مختلف خود قرار داده و افراد را در حوزه‌های موردعلاقه‌شان، توانمند سازیم.
رئیس دانشگاه علمی کاربردی عالیفرد با اعلام این مهم که در چشم‌انداز ۵ساله این دانشگاه ایجاد پژوهشکده عالیفرد هدف‌گذاری شده است، تصریح کرد: باتوجه‌به این هدف، در گام اول سعی داریم بافاصله گرفتن از آموزش صرفاً کمّی که آفت امروز علم شده به تقویت کیفی آموزش و پژوهش بپردازیم تا بر اساس این سیاست به رسالت اصلی این دانشگاه که نخبه‌پروری مهارتی است دست یابیم.

ایده‌های نو برای صنعت سنتی
آقای فرهاد نخعی مدیرعامل آژانس تبلیغاتی مدیا و مدیر مارکتینگ شرکت عالیفرد که به‌عنوان داور ایده نیز در این رویداد حضور داشتند، درباره این رویداد گفت: مرکز علمی کاربردی عالیفرد در تلاش است، در رویدادهایی ایده‌های استارتاپی خلاق را جمع‌آوری و بهترین آنها را جهت سرمایه‌گذاری به شرکت‌ها معرفی کند. مرکز علمی کاربردی عالیفرد؛ دو دوره از این رویدادها را به موضوع صنعت موادغذایی اختصاص داد. در رویداد سوم که در این دو روز برگزار شد، مابقی شرکت‌های گروه سن ایچ نیز از جمله آژانس تبلیغات مدیا اعلام آمادگی کرده و در آن شرکت کردند. در این رویداد ایده‌های مختلفی در حوزه طراحی، بسته‌بندی و تبلیغات نیز ارائه شد. گروه سن ایچ با همراهی مرکز علمی کاربردی عالیفرد به‌دنبال ایده‌های خلاق و کاربردی خواهد بود و هر کدام از ایده‌ها که قابلیت اجرایی در گروه سن ایچ را داشته باشند از آنها استقبال می‌کنیم. البته تا به امروز نیز بسیاری از ایده‌ها پس از شناسایی وارد گروه شده و بر روی آنها سرمایه‌گذاری شده است. بخشی از این ایده‌ها در حوزه دیجیتال و فن آوری است که جذب گروه شده و در حال عملیاتی‌شدن هستند. برخی از ایده‌های مطرح شده جالب‌ توجه بوده و خلاء‌های صنعت مواد غذایی را به‌خوبی پوشش می‌دهند. در واقع می‌توان گفت: ایده‌های نو نقطه تلاقی با صنعت سنتی هستند و به افزایش بهره‌وری سازمان‌ها کمک شایانی می‌کنند.
شایان‌ ذکر است: فرهاد نخعی، آویشه رسایی منش، فرینوش لازار، فرهاد بدیع، رضوان قلاوند، زهرا سرلک و هما صفاری در رویداد استارتاپی نوآوری گروه عالیفرد در زمینه تولید و بسته‌بندی، تبلیغات و صنعت پخش مواد غذایی به‌عنوان داور حضور داشتند.

شرکت عالیفرد: پیشرو در تولید محصولات سلامت‌محور
در جریان این رویداد؛ خانم دکتر فرینوش لازار، یکی از داوران رویداد و مدرس دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تأکید بر این‌که ایده‌های راه‌یافته در رویداد شتاب امسال از سال‌های گذشته پیشرفته‌تر و خلاقانه‌تر بودند، گفت: از این ایده‌ها می‌توان، استارت‌آپ‌ها و کسب‌و‌کارهای سودآوری را وارد صنعت غذایی و نوشیدنی کرد. وی کیفیت و نوآوری در تولید محصولات را، ازجمله ویژگی‌های مجموعه عالیفرد برشمرد و ضمن تأکید بر تولید محصولات سلامت‌محور و فراسودمند، آینده صنعت نوشیدنی را درخشان توصیف کرد.
دکتر آویشه رسایی‌منش مدرس دانشگاه عالیفرد که به‌عنوان داور نیز در این رویداد حضور داشتند، درباره اهمیت این رویداد گفت: مرکز علمی کاربردی عالیفرد پس از بررسی چالش‌های شرکت‌های مختلف گروه صنعتی سن ایچ رویداد استارتاپی را برگزار و از تمامی دانشجویان نخبه سراسر کشور دعوت می‌کند که ایده‌های خلاقانه خود را ارائه کنند. با اجرای بسیاری از ایده‌های مطرح شده می‌توان از خروج ارز جلوگیری کرد و مواد اولیه را در داخل کشور تولید کرد؛ بنابراین ما در پی کشف ایده‌های خاص نوابغ کشور و سرمایه‌گذاری بر آنها هستیم. چنین رویدادهایی باید در تمامی صنایع کشور برگزار شود، چون ایده‌پردازان بر اساس نیازهای صنعت کشور ایده‌پردازی می‌کنند. امکان دارد برخی از نیازها کپی باشند؛ اما بومی‌سازی و اجرای آنها در داخل کشور نیز می‌تواند مفید باشد.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *